Ervaringen zongue.com/ ?

Via facebook advertenties wordt ik steeds gewezen op ski’s, schoenen e.d. voor spotprijzen.

http://www.http://zongue.com/

Als Ik google kom ik niet zoveel te weten en als iets te mooi is om waar te zijn is dat ook meestal zo; maar t is wel verleidelijk ;)

Heeft iemand ervaring met deze website?

*bericht bewerkt door moderator op 16 nov 2017 09:53

Kwam deze reclame net ook tegen. Via Google vind ik totaal geen info, verder zijn de prijzen helemaal niet logisch.
Deze site is ook niet positief: https://www.scamadviser.com/is-zongue.com-a-fake-site.html….

M.a.w. ik vertrouw het zaakje niet.

*bericht bewerkt door Crocky op 16 nov 2017 23:23

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak zo.

Deze site is van oplichters.

Ken de zaak verder niet maar spotprijzen vind ik vaak op eBay, daar al gekeken?

Tijd voor een uitpakparty?!

Kijk even naar de about us van de volgende 2 sites:

https://www.skis.com/About-Us/about-us,default,pg.html…

http://www.zongue.com/-ezp-8.html

Duidelijk oplichters lijkt me

Don`t eat yellow snow

Kijk even naar de about us van de volgende 2 sites:

https://www.skis.com/About-Us/about-us,default,pg.html…

http://www.zongue.com/-ezp-8.html

Duidelijk oplichters lijkt me

jaapm op 17 nov 2017 09:15

En die lijken verdacht veel op deze:

http://www.skivipshop.com/index.php?main_page=page&id=8…

Ook deze wordt volop via Facebook gepromoot.

  1. Altijd eerst reviews zoeken. 2. Als je het niet vertrouwt, een mailtje sturen. Van oplichters krijg je nooit antwoord.

Oei, had ik deze berichten maar eerder gelezen.
Ik heb juist een skihelm besteld op de site zongue.com en reeds betaald met Mastercard. :-(
Zou ik deze betaling nog kunnen teniet doen?

Mastercard biedt volgens mij wel aankoopgaranties. Dat als je het product niet ontvangt, dat je dan je geld terug krijgt.

Aflevergarantie heet dat.

Probleem met dit soort sites is dat je vaak wel iets ontvangt, maar dat is dan namaak (vandaar de lage prijs ;-) ) of je ontvangt het verkeerde (kleur, model, maat etc). In dat laatste geval begint het verhaal van beroerde communicatie, “excuses” voor de late reactie, voorstellen om het dan terug te sturen op jouw kosten waarbij de verkoper het recht behoudt om te beoordelen of het artikel in goed staat bij hen aankomt waarna je dan je geld misschien terug krijgt (maar niet de transportkosten voor het terugsturen) en uiteindelijk hobbel je dan over de deadline heen om via de creditcardmaatschappij nog actie te ondernemen (het gaat ook vaak “maar” om een paar tientjes…).

Ik weet dit omdat ik ooit een paar schoenen heb besteld voor mijn lieve kleine nichtje en die waren alleen via één website in de juiste kleur beschikbaar…
Uitzoeken achteraf leverde veel vergelijkbare verhalen op. Zelfs via de vervoerder (waar ik zelf werk) is het onmogelijk te achterhalen wie nu de echte verkoper is omdat in China veel gebruik wordt gemaakt allerlei schimmige constructies en degene die de rekening betaalt is dan niet de echte afzender. Medewerking via de partij die de rekening betaalt is dus ook nul.

*bericht bewerkt door Zjanke op 19 nov 2017 12:27

Als het te mooi lijkt om waar te zijn…dan is het ook vaak te mooi om waar te zijn!

Vreemd en jammer dat Facebook een platform biedt voor dit soort louche praktijken. Net als YouTube voor bijvoorbeeld MacKeeper, ook zo’n zooi.

Tijd voor een uitpakparty?!

Oei, had ik deze berichten maar eerder gelezen.
Ik heb juist een skihelm besteld op de site zongue.com en reeds betaald met Mastercard. :-(
Zou ik deze betaling nog kunnen teniet doen?

miekhasevoets op 19 nov 2017 12:06

Contact opnemen met je bank, betaling + CC laten blokkeren. Grote kans dat ze uit zijn op de CC-gegevens voor misbruik.

*bericht bewerkt door ronaldkoopmans op 20 nov 2017 15:30

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Plaats een reactie