Gezocht: onderhoudsspullen

Ik heb gister een workshop slijpen/waxen gevolgd en wil in ieder geval t waxen (en wellicht t slijpen) zelf gaan doen. Ik heb via t forum ook wat contact met mensen die er zelf al handig mee zijn, dus het enige dat ik nog nodig heb zijn spullen.

Voor ik, in al mijn enthousiasme alles direct nieuw aanschaf, dacht ik dat er vast iemand is die dat al gedaan heeft en er toch minder lol in heeft en er nu voor een zacht prijsje vanaf wil :). Ik heb nog niets, dus ben in ieder geval op zoek naar:

  • wax ijzer
  • borstel, paardenhaar en koper
  • klemmen (sowieso ski, maar ski/snowboard combi is ook prima)
  • kantenhoek (liefst instelbaar op 88 en 89 of voor beide 1)

De rest heb ik ook nodig (diamandvijl, ijzer vijl, schraper, wax), maar dat zijn meer verbruiksitems die ook niet zo duur zijn. Dus dat is vooral leuk icm met de rest, maar de bovenstaande dingen vind ik het interessantst.

Heb je onderhoudsspullen liggen, reageer dan hier of via een dm!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wel toevallig was ik net van plan om mijn materiaal op 2de hands te zetten toen ik je oproep hier zag.

Misschien kan ik je hier een plezier mee doen?

https://www.2dehands.be/sport-fitness/wintersport/overig-ski…

Glij blij door die brei :-)

@Coldfeet : ik heb interesse in de Kunzmann hoekslijpers, de houder voor de de onderkant op 1° te vijlen en de vijlen zelf.
Mocht iemand anders de rest willen kopen, wil ik graag deze apart kopen. Ik woon in Berchem, dus afhalen is geen probleem.

@noukje ik ga even bericht van @roy83 afwachten. Het is iets makkelijker voor mij om alles als één pakket aan te bieden, maar dank je voor je reactie en ik hou het wel in beraad.

Glij blij door die brei :-)

Je pakt het wel serieus aan. Ik heb gewoon een strijkijzer (zonder gaatjes geregeld) en leg de ski ondersteboven op mijn werkbank. Gaan met die banaan.

@Coldfeet: zeker interesse; zie dm!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je pakt het wel serieus aan. Ik heb gewoon een strijkijzer (zonder gaatjes geregeld) en leg de ski ondersteboven op mijn werkbank. Gaan met die banaan.

Mike123 op 19 nov 2017 14:34

Ik ben al best trots op mezelf dat ik niet gelijk alles nieuw heb aangeschaft :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

^^is mij niet gelukt! :p

Haha :). Wat mij betreft gaan we nog steeds wel een keertje samen aan de gang hoor! Die clinic was pas t begin!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb recent een setje ski klemmen gekocht via dit forum. 2e hands zijn die bijna niet te vinden. Tot dit jaar gebruikte ik een workmate, iets minder makkelijk maar het gaat wel. Nieuwe setjes klemmen zijn bij Decathlon het betaalbaarst.

*bericht bewerkt door Frank9 op 19 nov 2017 23:44

ik hoop er voor nu op dit forum uit te komen (wellicht met @coldfeet), maar die decathlon tip is ook een goede, daar zijn die klemmen inderdaad betaalbaar.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het duurst is een Waxtafel.
Ook wel eens te koop op Marktplaats.

klopt! Weinig te vinden, maar ik kreeg er eentje aangeboden in de dm. Ik hou het voor nu bij klemmen op mijn werkbank.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Tnx @Coldfeet! Ik ben dus voorzien!

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/a9594e5e336fa6d275c2226c...

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ook ik ben opzoek naar een setje onderhoudsspullen zijn er nog mensen die wat hebben liggen?

Alvast bedankt voor de reactie’s

groet, Robbert

Je weet niet wat je niet weet.

kijk ook eens op ebay voor bijv een waxijzer.
Klemmen heb ik via Decathlon gekocht een paar jaar terug en die doen het prima.

Je kunt ook waar mogelijk (2e hands) huis-tuin-en-keuken spullen gebruiken. Workmate vs. wax/slijptafel, ijskrabber vs. waxkrabber, strijkijzer vs. waxijzer, schoonmaakborstel vs. waxborstel. Je bespaart zo een paar honderd euro.

Inderdaad! Goed reisstrijkijzertje, ff langs de Action voor zachte borstel, harde borstel, koperborstel van de dhz en wat harde plastic schrapers … voor paar euries prima kit 😎 Op de workmate met die latjes en lekker aan de slag. Werkt voor mij meer dan prima zonder investering van veel euries.

Klemmen en waxijzer zijn inderdaad de grootste investering. Als je het leuk vindt om het zelf te doen, en je hebt het geld er voor over, waarom zou je dan gaan klooien met net niet spullen?

Ik heb dus mazzel gehad met het aanbod, maar zag ook op ebay veel aanbod. Klemmen zijn wel wat lastiger en die blijven wat duur…maar wie weet komt er hier nog wat langs!

Als je nog adresjes zoekt om de spullen nieuw aan te schaffen, let me know.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ieder zijn ding. Voor de 6 paar ski´s die ik per jaar wax gebruik ik een inklapbaar reisstrijkijzertje van 5 euro. Het gaat misschien wat langzamer, maar waxen kost relatief zo weinig tijd dat ik dat geen probleem vind. Workmate was ook 5 euro en twee blokjes hout om de ski´s in te spannen kostten niets.

Waar ik wel veel geld aan kwijt was, waren goede vijlen en vijlhouders. Maar dat vind ik ook de belangrijkste onderdelen.

Mee eens, die zijn heel belangrijk!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie