Nederlander (66) omgekomen in Solden door Pistebully

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

De Tiroler Tageszeitung meld dat er vandaag een Nederlander van 66 is omgekomen door een ongeval met een pistebully in Solden:

http://www.tt.com/panorama/unfall/13700671-91/t%C3%B6dlicher…

Heel veel sterkte voor de betrokkenen en nabestaanden!

Born to Ride

Sow dat is wel heel cru

echte mannen lopen naar boven,

Heftig zeg, sterkte voor de nabestaanden.

Dienten Die Alte schule

Dat is het laatste wat je wil meemaken.
Sterkte aan alle betrokkenen!

Heel naar bericht om te lezen, sterkte

Vroeger veel bully gereden, de grootste nachtmerrie … wens familie en vrienden sterkte toe.

Tukker(ik)

Verschrikkelijk, voor nabestaanden en chauffeur.
Ik vraag me wel af hoe het kan. Had misschien (een deel van) de piste afgezet moeten worden? Was de verongelukte op een plek waar hij niet had moeten zijn?
Niet om een schuldige aan te wijzen, maar vooral om dit soort ongelukken te voorkomen.

Verschrikkelijk, voor nabestaanden en chauffeur.
Ik vraag me wel af hoe het kan. Had misschien (een deel van) de piste afgezet moeten worden? Was de verongelukte op een plek waar hij niet had moeten zijn?
Niet om een schuldige aan te wijzen, maar vooral om dit soort ongelukken te voorkomen.

Jay op 23 nov 2017 11:49

@Jay dat vind ik wel een goed punt. Wat mij opvalt is dat ik heel vaak mensen achter stilstaande auto’s en vrachtauto’s zie staan terwijl daar wel een chauffeur in zit en de motor draait. De kans is gewoon aanwezig dat zoiets (achteruit) gaat rijden en je zit al snel in een dode hoek van de bestuurder.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 23 nov 2017 12:23

Born to Ride

I’m het bericht stond dat de man achter de bully stond. En aangezien die bullys meestal gewoon op plekken staan waar makkelijk bij in de buurt komt, is zo’n ongeluk snel gebeurd. Denk niet dat je heel goed zicht achter je hebt.

Heel triest. Het onderzoek naar de oorzaken is nog aan de gang. Maar één ding is zeker: je moet altijd bij die dingen uit de buurt blijven, ook als ze (even) stilstaan.

Daarom ben ik voorstander dat die Pistebully’s alleen s’nachts rijden of als de liften gesloten zijn.Bij mij in het dorp is een klein kind dood gereden een paar jaar geleden in Bettmeralp.
Net voor de liften gingen sluiten. Vreselijk.

Daarom ben ik voorstander dat die Pistebully’s alleen s’nachts rijden of als de liften gesloten zijn.Bij mij in het dorp is een klein kind dood gereden een paar jaar geleden in Bettmeralp.
Net voor de liften gingen sluiten. Vreselijk.

Hooykaas op 24 nov 2017 07:25

Verbieden is zelden een oplossing en lijkt me enkel daarom wat overdreven, die dingen rijden er op dat moment niet voor niets. Gebeuren er vaak zulke ongelukken met pistebullys?

@Userd Ik heb geen echte cijfers, niet één twee drie kunnen vinden, maar elk jaar hoor ik wel ergens van een ongeluk.

Click. Click. Peace

Heel triest, sterkte voor de nabestaanden, en de chauffeur van de pistenbully.
Hoewel het onderzoek nog niet geheel is afgerond, valt in het artikel te lezen dat de man zich achter de pistenbully bevond, dus hoogstwaarschijnlijk in de dode hoek voor de chauffeur, voor wie dit natuurlijk ook een groot drama is.
Pistenbully’s in functie zijn altijd voorzien van zwaailampen die waarschuwen uit de buurt te blijven, als ze in beweging zijn begeleid van een geluidssignaal, maar als je je in e directe nabijheid bevindt kan het al snel te laat zijn…
Helaas wordt, ook in Nederland, bij vrachtwagens, graaf-, grondverzet, en landbouwmachines nogal eens onderschat hoe groot de dode hoeken zijn, veroorzaakt door de grote afmetingen van deze machines, en waagt “het publiek” zich vaak gevaarlijk dicht in de buurt van deze machines die door dezelfde afmetingen en bijbehorende gewichten al snel dodelijk zijn.
Voor ons allen weer een waarschuwing om pistevoertuigen altijd de ruimte te geven…

In aansluiting op de opmerking van @Zeeuwski verbaasd het mij dat er nog geen (verplicht) gebruik wordt gemaakt van dode hoek camera’s / 360 graden omniview camera’s bij vrachtwagens, graaf-, grondverzet, en landbouwmachines en dus ook een pistenbully.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

In aansluiting op de opmerking van @Zeeuwski verbaasd het mij dat er nog geen (verplicht) gebruik wordt gemaakt van dode hoek camera’s / 360 graden omniview camera’s bij vrachtwagens, graaf-, grondverzet, en landbouwmachines en dus ook een pistenbully.

Chonn op 24 nov 2017 08:55

@Chonn dat kost een vermogen en tegenwoordig moet alles worden ondervangen met camera’s en andere manieren om iedere vorm van gevaar weg te nemen. Het maakt mensen steeds luier wat alleen maar weer voor meer ongelukken zorgt. Mensen gaan steeds minder nadenken of iets veilig is of niet omdat toch bijna alle gevaar afgeschermd is.

Born to Ride

Daarom ben ik voorstander dat die Pistebully’s alleen s’nachts rijden of als de liften gesloten zijn.Bij mij in het dorp is een klein kind dood gereden een paar jaar geleden in Bettmeralp.

Net voor de liften gingen sluiten. Vreselijk.

Hooykaas op 24 nov 2017 07:25

Verbieden is zelden een oplossing en lijkt me enkel daarom wat overdreven, die dingen rijden er op dat moment niet voor niets. Gebeuren er vaak zulke ongelukken met pistebullys?

Userd op 24 nov 2017 07:53

Pistenbully`s worden ook gebruikt om geblesseerde personen te evacueren, dus verbieden is relatief moeilijk…

@Userd Ik heb geen echte cijfers, niet één twee drie kunnen vinden, maar elk jaar hoor ik wel ergens van een ongeluk.

Rogier op 24 nov 2017 08:03

Dat zal ook vast ieder jaar gebeuren en ieder ongeluk is een kleine ramp natuurlijk maar in het grote geheel valt het nogal mee naar mijn idee. We moeten niet de illusie hebben dat het mogelijk is dat er helemaal geen ongelukken meer gebeuren. Ben het verder met @Matthias123 eens voor wat dit betreft.

Komt in een keer heel kort bij; ik ken hem niet persoonlijk, maar weet wel wie het is. Een heel ervaren wintersporter en een sociale man die veel voor zijn omgeving betekent.
Ook via deze weg wil ik zijn familie veel sterkte wensen bij het verwerken van dit verdriet.

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Erg triest. Deze man heeft ook veel betekend voor de invalide wintersporter. Sterke voor de nabestaanden

Hoe cru en zuur ook, ongelukken horen erbij. Iedereen heeft daarin een verantwoordelijkheid. Camera’s e.d. lossen dat niet op. Bully-chauffeur had wellicht beter moeten kijken, maar de skiër had natuurlijk ook elders kunnen gaan staan om risico’s te vermijden.

Erg triest. Deze man heeft ook veel betekend voor de invalide wintersporter. Sterke voor de nabestaanden

Frank72 op 24 nov 2017 14:25

Inderdaad. Erg triest. RIP.
Veel sterkte gewenst aan de nabestaanden.

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie