Te koop: Atomic Redster S9 159cm (nieuw!!) - 2u op geskied

Te koop: Atomic Redster S9 159cm (nieuw!!)
Onlangs aangeschaft.
Gisteren 2u indoor op geskied.
Ik weet niet waarom maar het past niet bij mijn slalomtechniek/stijl.
Ik ski vele malen beter op andere ski’s…

vraagprijs: 550€

Wat vervelend. Wat is precies je bezwaar? Draaien moeilijk? Geen grip? Voelen te zwaar? Ik noem maar wat als voorbeeld.

Zulke dingen kun je toch niet testen in een indoorbaan… Die horen daar niet thuis

Ondanks de korte radius ‘voel’ ik alsof de ski’s blijven hangen en rechtdoor willen gaan ipv explosief te slalommen.
Echt bizar… Mss te moeilijke ski en mijn tehcniek is er onvoldoende voor…

*bericht bewerkt door BaY op 22 nov 2017 22:08

Ik heb een keer de voorloper gehuurd, de Doubledeck SL. Die vond ik ook moeilijk van richting te veranderen. Ze liepen op rails. Ontzettende grip. Maar daardoor wilden ze (bij mij dan) voornamelijk rechtdoor. Mijn techniek is daar niet goed genoeg voor.
Klinkt als hetzelfde.

Misschien wat last van volledig doorgeslepen staalkanten. Probeer de tip eens te laten afbotten.

Hmm, die doubledeck SLs heb ik vorig jaar een uurtje indoor geskied. Als ik een bocht inzette wilden ze niet anders meer dan bochten draaien. Moet je er wel een beetje kracht in stoppen maar vond de rebound fenomenaal fijn, ook al gingen ze er bijna met me vandoor.

Zoals ik al zei, ik heb er de techniek niet voor.
Ik krijg m wel de bocht om, maar het gaat bij mij niet vanzelf.

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 nov 2017 22:15

ik denk dat ik er ook niet de techniek voor heb…

Wil je het niet proberen te leren?

@BaY, ik zou even wachten en ze eerst in de bergen gaan proberen, dat gaat echt veel beter, je moet er wel op werken maar dan heb je wel wat.
Dus even doorzetten.

Dienten Die Alte schule

Misschien wat last van volledig doorgeslepen staalkanten. Probeer de tip eens te laten afbotten.

Bennie op 22 nov 2017 22:09

Als je hardcore-slalomlatten koopt ga je de kanten toch niet afbotten :-p…
En al helemaal de tip niet, want als hij ze moeilijk gedraaid krijgt, wil dat waarschijnlijk zeggen dat hij in de backseat zit. Dan is het de tail die bijt, niet de tip.

Na 2 uurtjes skiën mag je ze niet afschrijven. De ski’s hebben je net vriendelijk gevraagd om wat aan je techniek te schaven ;-).

Vanuit je beschrijving lijkt het dat je te ver achterop zit, en dan is het met gretige kantjes soms moeilijk draaien. Een goeie oefening in dat geval is nog eens extra letten op de voorinwaartse hoogbeweging (lekker overdrijven, op letten dat dat bekken mooi mee naar voor komt), en de klassieker: stokken op je handen om bewust te worden van je voorwaartse positie en de alpiene basishouding met parallelle assen :-).

Ik zou de bindingen zo ver mogelijk naar voren zetten, dan draait de ski vanzelf makkelijker.

Ik zou ze toch liever willen verkopen… Een soepelere ski zal beter passen bij mijn techniek

*bericht bewerkt door BaY op 24 nov 2017 17:05

Kan de verkoper niks meer voor je betekenen?
Terugbrengen en dan betalen voor de huurprijs o.i.d. en eventueel wat anders ervoor kopen?

Ik zal het eens vragen…
Zou ik wel erg fijn vinden als dat kon.

*bericht bewerkt door BaY op 24 nov 2017 17:39

Is de Head i.Rebels SLR niks voor je? Die skiet echt een stuk makkelijker. Evt de Magnum. Hebben ze die staan?

is misschien wel interessant om te weten wat voor ski’s je hiervoor had die je wel fijn vond?

Ik zou zeker proberen ze terug te brengen maar anders zijn ze op Marktplaats ook zo verkocht denk ik.

vraagprijs is verlaagd naar 499 €

Ik zou niet al te hard zakken met je prijs, maar de ski op meerdere platforms aanbieden. Marktplaats.nl, maar bijvoorbeeld ook deze Facebook-groep: https://www.facebook.com/groups/tekoop2dehandswintersportspu…

Tjonge dat is idd niet duur.

kick…

verkoopprijs 499€ !!

up!!
mogen weg voor 499 €

ik ga de ski’s houden.
topic mag dicht aub

:-)

O my God
Ik heb net een Atomic S9 gekocht als extra ski’s.
met 45 % korting laatste paar.
Omdat de ski’s die ik normaal gebruik erg diefstal gevoelig zijn. @BaY
Klinkt niet best allemaal. @GiGi zal wel boos op me zijn. Niet eerst getest in de sneeuw zoals we altijd adviseren 👎
Wel bij een leuke winkel gekocht
Vos in Baarn mocht ze zo meenemen zonder te betalen.Waar heb je zoiets nog.Heb ik natuurlijk geen gebruik van gemaakt maar toch 👍
Ik zal jullie wel laten weten na Febr. wat de bevindingen zijn.

Oeh… impulsaankopen. Hoe vrouwelijk van je @Hooykaas!

Veel plezier ermee. Zal wel lukken denk ik.

Oeh… impulsaankopen. Hoe vrouwelijk van je @Hooykaas!

GiGi op 23 dec 2017 16:45

Om 1 of andere reden voel ik me aangesproken? :p

O gelukkig @GiGi ja inderdaad impuls aankoop. Vos is ook zo aardig 😃
Ik weet dat je niet zo voor Atomic bent maar ik ga het proberen! Heb al eerder Atomic gehad.De wereldkampioen heeft ook Atomics dus ik dacht … 😃😃😃
(Ik weet ook wel dat de ski’s die zij gebruiken NIETS met de consumenten ski’s te maken hebben)
Het enige grote nadeel van deze ski’s is tot nu toe dat ze te duur zijn 900 Euro.Maar voor 500 Euro wil ik het wel eens proberen 😃
Anyway GiGi en andere hier "vrolijk Kerstfeest en een Gelukkig Nieuw Jaar op de ski’s.

@elisabeth101 zullen we dan voortaan samen impuls aankopen doen 😃😃
Ik betaal het eerste rondje koffie!

^^als jij betaalt, ik sta op rantsoen :p

Plaats een reactie