Staalkant uit board

Gisteravond is een stukje van mijn staalkant uit mijn board gegaan. Wat is jullie ervaring hiermee? Nieuw board kopen of gewoon opvullen?

null
null

Sölden en Willingen fanboy

Naar mijn mening zit er niets anders op dan de aanschaf van een nieuw board. Met plakken / opvullen krijg je het nooit meer stevig genoeg. Kan link worden als je vol gas naar beneden stuift. Maar over een goeie week is het al Sinterklaas dus wat een heerlijk probleem heb je!

Ik denk dat @rogier gaat zeggen dat het goed reparabel is voor iemand die weet wat hij doet.

Maar of je board die investering waard is, is een afweging die je zelf moet maken …

De eerste vraag is waarom/hoe dit losgekomen is? Als het door de slechte staat van het board komt, dan zou ik er geen tijd en moeite aan besteden. Maar a.g.v. een bosting o.i.d. is het misschien nog de moeite waard. Misschien moet je voor het lijmen een stuk belag eraf halen en vervangen.

Nieuw board! Dat is altijd de beste oplossing ;)

Goeie reden om weer een nieuw board aan te schaffen toch?! Het is gevaarlijk voor jezelf en andere mensen om met zo’n gerepareerde staalkant nog naar beneden te knallen.

De eerste vraag is waarom/hoe dit losgekomen is? Als het door de slechte staat van het board komt, dan zou ik er geen tijd en moeite aan besteden. Maar a.g.v. een bosting o.i.d. is het misschien nog de moeite waard. Misschien moet je voor het lijmen een stuk belag eraf halen en vervangen.

Martin7182 op 25 nov 2017 15:20

Het is vanwege een botsing tegen een rail in het funpark. Dit is een board van 400 euro (alleen de plank) en ik weet niet war de reparatie zou kosten. En een nieuw goed board voor de kerstvakantie gaat niet zo makkelijk voor een jongen van 16

Sölden en Willingen fanboy

In dat geval: ga naar een goede shop. Er valt vaak veel te repareren. En als het echt niet kan laten ze het ook weten.

Aangezien die kant flink bijgebogen is denk ik dat je een nieuw board moet gaan aanschaffen. Kanten zijn zo slecht om terug te buigen, de kans is dan ook groot dat de kant eraf knapt als je hem terug buigt. Mocht je het wel gerepareerd wil hebben dan moet je naar een speciaalzaak ofzo gaan. Zelf doen is wel erg riskant, wel mogelijk natuurlijk

A winter without powder isn't a winter!

In principe kan je een staalkant terugplaatsen (en goeie reparateurs kunnen er een stuk tussen lassen). Het is maar wat het je waard is, en of er iemand in de buurt is die eraan wil beginnen.

De foto is niet helemaal duidelijk, maar het lijkt wel of er roest op de staalkant zit?

Ik denk dat @rogier gaat zeggen dat het goed reparabel is voor iemand die weet wat hij doet.

Maar of je board die investering waard is, is een afweging die je zelf moet maken …

Space_NL op 25 nov 2017 14:48

Dat kan altijd, maar of het het waard is. Het gaat dan wel wat verder dan gewoon ‘opvullen’.

Precies wat @Morzel zegt er lijkt roest op de staalkant te zitten ook aan de binnekant van de staalkant, dat is een heel slecht teken. Maar aan de andere kant zou je ook met een vrij eenvoudige reparatie (het belag lijkt niet kapot) misschien nog wel wat weken extra kunnen maken op dit board. Maar de de foto’s zijn niet duidelijk genoeg om een echt oordeel te geven.

Let wel normale prijzen voor dit type reparatie beginnen bij ongeveer vijftig euro…

*bericht bewerkt door Rogier op 25 nov 2017 23:19

Click. Click. Peace

Zo te zien is je kant lekker door gaan roesten (je ziet het zelfs in je belag)… in dat geval zal de desbetreffende hars niet meer aan je kant gaan hechten (en als je het repareert op andere plekken gaam loslaten…)Weggooien dus, is mijn mening.

Hoe je die roest zo door je board hebt laten kunnen trekken ben ik best benieuwd naar…

*bericht bewerkt door sneeuwkabouter op 26 nov 2017 00:12

Tja, dan was de kant waarschijnlijk al ff aan het loslaten. Water er bij: roest

Is het inderdaad waar dat je dat deel van je staalkant niet echt gebruikt? Dat zeggen menig personen.

Sölden en Willingen fanboy

Stukje waar die er nog net inzit gebruik je wel, de rest eigenlijk niet. Maar nog gechekt bij een shop voor reparatie?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 16 dec 2017 15:34

Is het inderdaad waar dat je dat deel van je staalkant niet echt gebruikt? Dat zeggen menig personen.

Snowy-Alex op 16 dec 2017 14:31

Dan moeten die personen maar eens op les gaan zodat ze dat stuk wel gaan gebruiken.
Je gebruikt de staalkant tot iets voorbij het breedste gedeelte van je board. Daar begint je board met het snijden in de sneeuw.

Übung macht den meister!!!

Stukje waar die er nog net inzit gebruik je wel, de rest eigenlijk niet. Maar nog gechekt bij een shop voor reparatie?

Tiny-M op 16 dec 2017 15:34

Ja zeker, maar ze hebben niet meer gedaan dan opvullen met toko repair candle.

Sölden en Willingen fanboy

Epoxy, hamertje, lijmklemmen en een schietgebedje.👍😁 De staalkant is al in een dusdanige staat van ontbinding, dat je je boardje niet meer in ‘uitstekende’ staat kunt krijgen. Je kern van je board zal ook al aardig zijn aangetast. Is het een boardje voor Jibben en park, dan zou je de leeftijd nog iets kunnen rekken totdat je board werkelijk in tweeën ligt. In een ander geval, zou ik rustig gaan kijken voor wat nieuws.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie