Net zwanger snowboarden hoogte

Geen knop die omgaat?? Ga als laaglander eens een stukje lopen boven de 3000 met je ski’s op je nek zou ik zeggen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja er gaat natuurlijk wel een knop om als je van 0 in een keer naar 3000 of welke hoogte dan ook gaat. Ik bedoelde alleen dat er volgens mij geen veilige grens 2000/2500/3000 o.i.d. is. Zo van ik zit een paar honderd meter onder de grens dus ik loop geen enkel risico. De discussie had daar wat trekjes van.

Maar goed, de nkbv heeft het met name over de 2e helft v.d. zwangerschap en vrouwen in risicogroepen.

We hebben het gevraagd aan onze gynaecoloog en die stelde ons gerust dat je tot 20 weken je nergens zorgen over moest maken. Uiteraard moet je er geen marathons gaan lopen. En als je toch last zou krijgen van de hoogte zeker genoeg drinken en af en toe een cola drinken…

Hoe zouden ze dat doen in Mexico-city wat op 2250 M hoogte ligt ?

May the ski force be with you !!

Hoe zouden ze dat doen in Mexico-city wat op 2250 M hoogte ligt ?

CJAHulskamp op 3 dec 2017 16:47

Daar skiën ze gewoon niet :D

Dus mogen niet sporten en moeten ze in de kelder bevallen ?

May the ski force be with you !!

Hoe zouden ze dat doen in Mexico-city wat op 2250 M hoogte ligt ?

CJAHulskamp op 3 dec 2017 16:47

Of La Paz in Bolivië ;-)

Click. Click. Peace

Mensen die op grotere hoogtes wonen zijn daar qua fysiek op aangepast. (of door meer rode bloedlichaampjes, longvorm of door een specifiek gen (zoals bij Tibetanen)).
Voor ons geldt dat het gaat om de rode bloedlichaampjes.
Als jij van laag naar hoog gaat, gaat je lichaam ook rode bloedlichaampjes aanmaken, echter zo snel gaat dat niet.
Daarin zit het risico. Zuurstof tekort.

In Tibet ben ik 's nachts wel wakker geworden… ik sliep op 5500 meter.
Ik moest echt een keer of tien heel diep doorademen. Ik kreeg langzamerhand een tekort.

Een paar jaar later bij de zwangerschap merkte ik (34 weken zwanger), dat mijn buik tegen de 2500 meter erg onrustig werd.
Dat was geen aangenaam gevoel. Gelukkig kon ik vrij rap naar beneden.

It is an amazing world

Plaats een reactie