Winterberg 10 December

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

In navolging op Paul E, een verslagje van 2 Belgen die voor het eerst naar Winterberg gingen.

formule
2 18-jarige snow-addicts

  • 1 rijbewijs
  • 1 poederbak van de mama
    null

= fun²

De heenrit
We vertrokken omstreeks 5 uur s’morgens richting Winterberg. Een gok, want het was niet op voorhand duidelijk welke condities we zouden aantreffen. Bij het inrijden van Nederland kregen we een ‘welkomsflits’, was wel even verschieten (Hu geflitst ? Wij reden toch maar 100 ?) (Dat doen ze waarschijnlijk express die Nederlanders, dat wij Belgen denken wat een aardig volk toch, die sturen hun boetes niet op naar het buitenland :)) Na 80 km, in Eindhoven, sloeg de GPS al volledig tilt. Op voorhand de grote steden opzoeken waarlangs je moet rijden = aanrader !! Na een omweg van 40 km door onder andere het industriepark van Eindhoven zetten we onze route verder.
Song van de heenweg

null
U2 - Beautiful Day

Foto van een mooie brug

null

Heuvels maar nog geen sneeuw

null

Licht aan het einde van tunnel, maar ook sneeuw ?

null

Even voor Winterberg dan eindelijk de verlossende beelden: sneeuw !

null

Het skiën zelf
Geparkeerd waar we een piste zagen, voor der Brabander. Weinig volk en geen lift te zien die draaide. Dan maar te voet naar boven gegaan, waar een zetellift stond die wel open was. Liftkaartje gekocht en stokken gaan huren, want die was ik vergeten. Na een paar keer deze piste gedaan te hebben zijn waren we wel klaar voor een nieuwe uitdaging. We zijn dan al skiënd afgedaald naar de voet van de Poppenberg, hopend op nog meer liften die geopend waren. Het eerste ging goed, het tweede sloeg wat tegen.

null

Hier probeerde ik zo’n Rogier-foto te maken, maar zowel de sneeuw, de skiër en de fotograaf waren wat minder :)

null

Te voet naar de top van de Poppenberg

null

Verse sneeuw !

null

Poeder op de Bremberg

Dan hebben we geskied van de Bremberg richting Kahler Asten, omdat we wisten daar daar nog een lift open zou zijn. Na een wandeling over de baan kwamen we om 2 uur aan in Kahler Asten. Het plan was nog even te skiën en dan aan de terugweg te beginnen. Helaas: de skipas van Winterberg werkt blijkbaar niet op Kahler Asten , ondanks dat ze dit wel mee op hun plannetje zetten ! Verhaal gedaan aan de man die de tickets verkocht, die snapte niet helemaal hoe we juist van de 1ne kant van Winterberg tot aan Kahler Asten waren geraakt terwijl er maar 1 lift open was. Uit respect voor deze 2 moedige skiërs, of uit medelijden, kregen we beide een 5-beurtenkaart gratis. Nog even geskied en dan aan de terugweg begonnen, die ongeveer gelijk liep met de heenweg.

Kaartje van onze dag.

null

Streepjes zijn wandelen, lijnen is skiën.
De heenweg is roze, de terugweg is bruin.

De terugweg
Om 4 uur s’avonds aan de terugweg begonnen, om 8 uur waren we terug thuis
Song van de terugweg: DJ Fresh – Louder

To go or not to go ?
De vraag die velen, inclusief wijzelf, zich stellen is : Is het de moeite ?
a) je stelt Winterberg voor als een echt skigebied - Het gaat tegenslagen vrees ik, de afdalingen zijn wel héél kort.
b) Je stelt het je voor als een soort van Landgraaf maar dan outdoor - Je hebt de tijd van je leven !

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 20:44

Leuk verslag! Wie weigert er nu 2 Belgen een afdalinkje te maken? Goed opgelost door Heinrich :)

Die brug, ring Eindhoven?

En verder, kan wintersporters.nl geen stickers gaan uitbrengen zodat we allemaal herkenbaar worden? Lijkt me lachen. Er zijn al wat bezoekers van deze site een paar dagen op dezelfde plaatsen gaan wintersporten.

Geen flauw idee Martijn, het was nog donker dus echt ver kan het niet geweest zijn.

Inderdaad, herkenningsmiddel op de piste lijkt me wel leuk. Ik moet Paul E ongeveer zijn gekruist op Kahler Asten, hij is ongeveer vertrokken toen wij aankwamen.

Ring Eindhoven is dat viaduct ja.

leuk verslagje! :)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ik was beide dagen aan het zoeken naar bekenden van wintersporters.nl. Helaas ben ik ze niet tegengekomen. Toch leuk dat jullie ook zo lekker hebben lopen klimmen :)

Ik las op zaterdagavond dat Winterberg los was. Helaas hadden we een tweedagenkaart voor de Sahnehang anders was ik hier ook komen skiën.

Die bug bij Eindhoven is van de afslag High Tech Campus, rij er iedere dag overheen :)

Gaaf! Super dat jullie zo gemotiveerd zijn! (Ik kan me ook nog heel wat tripjes herinneren met auto van vader of moeder :-) )

Click. Click. Peace

Leuk verslag en jullie hebben een aardig eindje gewandeld als je dat zo op het kaartje ziet. Respect daarvoor!

Erg leuk verslag! Respect voor het wandelen. Kijk, wandelen voor een top van 2500 meter en een afdaling van een kwartier zou iedereen wel doen. Maar een half uur wandelen voor een afdaling van 5 minuten, daar onderscheiden de echte bikkels zich mee!

Leuk!

Leuk verslag om te lezen!

Plaats een reactie