Nieuwe goggle met fotochromatische lens, tips?

Wow Phil, je hebt een profiel foto van je Julbo ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

@DrPhil en @Shane Dat was precies de reden om hier de vraag te stellen. Ik kon er ook weinig over vinden en dat Coolblue filmpje had ik inderdaad ook gevonden. Het is bekend dat sinner wat lager op de kwaliteitsladder staat, juist daarom benieuwd of deze goggle de moeite is. Voorlopig gaat de voorkeur uit naar een Julbo. Thanks voor het meedenken.

*bericht bewerkt door Roko op 01 dec 2017 17:04

Uitrusten doe je maar in de lift.

Julbo heb je wel veel varianten in meekleurende lenzen:

  • Zebra (cat 2-4, bruinachtig),
  • Zebra Light (cat 1-3, Fire/geel),
  • Zebra Light Red (cat 1-3, roze),
  • Snowtiger (cat 2-3, oranje).
  • Cameleon (cat 2-4, ook oranje zo te zien).
    Dus heel wat keus.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 dec 2017 17:18

Julbo heb je wel veel varianten in meekleurende lenzen:

  • Zebra (cat 2-4, bruinachtig),
  • Zebra Light (cat 1-3, Fire/geel),
  • Zebra Light Red (cat 1-3, roze),
  • Snowtiger (cat 2-3, oranje).
  • Cameleon (cat 2-4, ook oranje zo te zien).
    Dus heel wat keus.
DrPhil op 1 dec 2017 17:14

Klopt. Ik denk dat de Zebra Light het handigste is. Is cat 1 t/m 3.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Koop dan de gele, niet de rode. De gele kijkt veel fijner.

Is dat niet persoonlijke voorkeur @DrPhil ?

Tijd voor een uitpakparty?!

Uiteraard.

hallo, ik ben ook op zoek naar een bril met een photochromatische lens. Ik heb gevonden dat addidas, salamon, julbo allen zo’n lenzen hebben. Zit er hier kwaliteitsverschil op? Of is er een verklaring waarom de julbo’s toch een stuk duurder zijn. Ik vind hier vrij weinig informatie over

Kijk eens naar dragon goggles. Dit is zeker geen klein merk. Top lensen en zien er nog cool uit.
Zelf heb ik de nfx2 pas aangeschaft omdat mijn vorige Dragons 8 jaar oud zijn inmiddels. Ondanks dat zijn ze nog steeds in top conditie

From a galaxy far far away.............

dubbel

*bericht bewerkt door Yahoo op 16 dec 2018 17:56

From a galaxy far far away.............

Salamon en Addidas zou ik niet kopen. Gevalletje slechte merkvervalsing.

Moest zowel mijn helm als bril vervangen. Heb van de betere merken eerst de lekkerste helm gezocht en daar een bijpassende goggle bij. Erg tevreden met de fit en sluit perfect op elkaar aan. Uitgekomen bij Smith omdat de helm mij het beste past.

Edwin van Riel

Oh ja, en neem zeker de helm mee en ga passen!

Edwin van Riel

https://www.intersporttwinsport.nl/atomic-revent-l-hd-black-…

Atomic Revent L HD. Nog niet mee wezen skiën, maar zit goed en mooi roze kleur. En niet duur.

Ik heb de Salomon bril gekocht met photochrome lens bij Bever. - nu in de aanbieding van 100 voor 60 euro. Het zal niet dezelfde kwaliteit leveren dan een zgn. Julbo. Maar hopelijk goed genoeg voor mij. Sluit goed aan op mijn helm en heeft een roze base. Ga hem in Januari testen.

Bergen + Sneeuw = ❤

Bollé heeft ook mooie photogrammatische lenzen: de Photochromic Fire Red en de Vermillion Blue. https://www.bolle.com/us/techno-masques-ecrans

Uvex heeft de Variomatic lenzen: https://www.uvex-sports.com/en/technologies/lenstechnologies…

Maar belangrijker nog: heeft een merk ook frames die je goed passen (in combinatie met helm)? Als ze geen bril hebben die goed zit, maakt het natuurlijk geen donder uit of de lens goed is…

Oké merci voor de informatie. Als ik wat opzoek erover merk ik wel dat de vlt range van de julbo brillen veel groter is dan de meeste andere brillen. Maakt dit de grotere investering waard? Of is het kwaliteitsverschil niet zo groot?

Oké merci voor de informatie. Als ik wat opzoek erover merk ik wel dat de vlt range van de julbo brillen veel groter is dan de meeste andere brillen. Maakt dit de grotere investering waard? Of is het kwaliteitsverschil niet zo groot?

Persoonlijk heb ik vorig jaar meerdere dingen geprobeerd en ik vond de Oakley Prizm lenzen erg fijn. Zou je ook eens naar kunnen kijken. Verder zijn er mooie reviews te zien bij Sport Rx. Als je dergelijke brillen koopt en je kijkt naar een Smith of Oakley dan heb je gewoon een goede bril!

Oké merci voor de informatie. Als ik wat opzoek erover merk ik wel dat de vlt range van de julbo brillen veel groter is dan de meeste andere brillen. Maakt dit de grotere investering waard? Of is het kwaliteitsverschil niet zo groot?

jules2222 op 18 dec 2018 13:16

VLT heeft te maken met voor welke omstandigheden hij geschikt is, niet met kwaliteit. Het geeft aan hoeveel licht hij doorlaat.

*bericht bewerkt door DrPhil op 18 dec 2018 15:32

Dat weet ik wel maar voor een photochromatische bril is de range die de bril aankan toch vrij belangrijk?

Idd.

Heeft julbo dan gewoon een betere technologie of zie ik enkele brillen/merken over het hoofd?

Het zegt niet alles, hoor. De Oakley Prizm Hi Pink heeft bv een VLT van 41%. De Prizm Rose 25-28%. Het zijn allebei slechtweerlenzen.

Ik kan alleen oordelen over de Julbo Zebra Light. Die heb ik zelf. Die is heel helder en past zich razendsnel aan. Ik ben er in elk geval zeer over tevreden.

Ja ik neig toch meer naar de julbo zebra light. Maar ik vind het toch een moeilijke keuze wegens weinig test mogelijkheden

Je zou ook de Zebra kunnen overwegen. Die is cat. 2-4, VLT 7-43%. Die past zich dus ook best ver aan, en is geschikt voor fel zonlicht. Bruine tint.
Het voordeel van de Zebra Light is dat hij alles superhelder maakt. Een nadeel is dat ik hem ietsje minder geschikt vind voor de hele dag felle zon.

*bericht bewerkt door DrPhil op 18 dec 2018 16:16

ik ging vorig jaar juist naar Livigno en heb daar een Slokker pro raider met photocromisch vizier gekocht , dat was daar 100€ goedkoper !!!

Je zou ook de Zebra kunnen overwegen. Die is cat. 2-4, VLT 7-43%. Die past zich dus ook best ver aan, en is geschikt voor fel zonlicht. Bruine tint.
Het voordeel van de Zebra Light is dat hij alles superhelder maakt. Een nadeel is dat ik hem ietsje minder geschikt vind voor de hele dag felle zon.

DrPhil op 18 dec 2018 16:11

Ik breek hier even in door het eens te zijn met @DrPhil Ik heb zelf de Zebra Light Red. Bevalt prima, alleen bij Kaiserwetter is de bril net niet donker genoeg.

Uitrusten doe je maar in de lift.

@SPAM heeft zowel de Zebra als de Zebra light. Zodra hij thuis is zal hij vast even zijn mening geven.

Winter is coming

Plaats een reactie