Pistes, Langste pistes.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo,

Wij gaan binnenkort naar Winterberg toe voor 2 dagen,
Wat zijn zoal de langste afdalingen? Kappe is mij goed bevallen,
Zijn Neuastenberg en altastenberg ook mooi?
Als je na het gebied van winterberg gaat kun je met die skipas ook bij Kappe terecht het licht ernaast op de pistekaart.

Bedankt alvast gr ricardo.

Met de skipas kun je op allebergen van de Skilift karussell terecht, dus ook op de bergen die jij noemt. Als je even googlet op skiliften winterberg kun je de pistes zien en de moeilijkheids graad.
Veel plezier.

Ricardo, welgeteld 3 muisklikken , op deze site, en je vind er alles van én over skigebied Winterberg!

Je kan in Winterberg kiezen van een groene piste van 1000 m tot een zwarte piste van 300 m…
In Willingen zijn de pistes iets langer: 1à2km: groen(1000 m)-rood(500 m)-groen(500 m) of rood(700 m)-groen (400 m)… .

Altastenberg niet erg lange afdalingen(bij de bekende Westfalenhang ongeveer 1km), maar er is wel relatief veel rood en zwart aanwezig, hierdoor vind ik het skitechnisch aantrekkelijker dan Winterberg/Willingen. Die laatsten hebben natuurlijk wel meer kilometers en modernere liften(1 seilbahn in willingen, aantal stoeltjesliften in winterberg).

Wat is het toch met de winter.
Er is nog een cm sneeuw gevallen en de komende week nog geen sneeuw op de weerkaart dat het echt gaat sneeuwen.
Vreemd vind ik het jaren daarvoor veel meer sneeuw .

gr ricardo , ps bedankt voor de reacties.

Ik deed het stof al van mijn winterbanden, maar ze blijven nog een weekje in de kelder. En als het dan nog niet heeft gedump in Oostenrijk, blijven ze liggen tot volgend jaar, ttz 5 januari 2010!

hoop dat het zo snel mogelijk toch gaat beginnen sneeuwen in winterberg vertrek binne 14 daagjes en het ziet er niet echt goed uit
laten we hopen op wat sneeuw mensen groetjes tim

De Alpen zouden … dit WE een wit tapijt krijgen ! Winterberg spijtig genoeg nog niet.

Vanaf a.s. vrijdag sneeuw kijk maar bij weer.
Volgende week wordt het flink koud in winterberg.
kijk maar bij weeronline.nl winterberg intypen.

kreeg net mailtje van Skiliftkarussell, het wordt koud genoeg voor de sneeuwkanonnen, er wordt verwacht dat in de loop van volgende week de eerste liften gaan draaien. Hou http://www.skiliftkarussell.de in de gaten!

@Tomcatsburg: waar zie jij dat de skiliften open gaan? ik snap niks van de site :)

ik kreeg een mailtje met die melding. Nog geen update ontvangen. als je op skiliftkarussell.de kijkt en je klikt links op lift und pisteninfo kun je kijken welke liften er geopend zijn. Vanaf woensdag zullen waarschijnlijk de eerste liften gaan draaien.

Hallo,

Ik ga er morgen heen ik laat wel een ervaring horen.

gr ricardo

Plaats een reactie