Skt Johann, Kaprun, Bramsbergen, Fieberbrunn of....Help!

Wie kan mij helpen, zie door de bomen het bos niet meer en ben al heel lang aan het kijken.
Ik wil voor het eerst alleen (dus als enige volwassene) met mijn twee kinderen (13 en 15) gaan skien in de voorjaarsvakantie.
Ze hebben aantal jaren geskied maar zijn zeker nog geen super gevorderde skiers, gewoon middelmatig.
Wensen:
Dorp waar ik ook met OV kan komen, weet namelijk nog niet of ik zin heb in de auto.
Beetje gezellig dorpje en liefst op loopafstand naar zowel centrum (keuze hotel, kan ik hopellijk zelf beinvloeden) en naar skiliften.
Vind een gebied tussen 40 en 80 km piste prima. Ben zelf een redelijk goede skier maar zal waarschjijnlijk veel met hen skien en kan me daar prima op aanpassen.
Fiss lijkt me leuk maar erg duur en al volledig geboekt.
Fieberbrunn wellicht? Maar klopt het dat je altijd met de skibus naar de skipiste moet gaan?
Skt Johann lijkt me ook een optie maar dan zie ik weer dat daar tot nu toe geen sneeuw is gevallen en je weet natuurlijk niet hoe het tegen die tijd is maar de voorjaarsvakantie valt vrij laat (24 feb - 3 maart).
Bramsbergen? Kan ik niet zo goed hoogte van krijgen, heb wel reviews gelezen dat het behoorlijk druk kan zijn?
Kaprun, maar daar moet je behalve eigen kleine skigebied ook altijd met de skibus, begrijp ik?
Rohrmoos kan ook heel goed passen volgens mij, maar dat is moeilijk bereikbaar met OV.
Fugen?

En zo blijf ik dus een beetje zwermen. Dacht ook nog aan Lermoos, maar volgens mij heb ik daar ook weer iets gelezen waardoor het minder geschikt zou kunnen zijn.
Mede gezien gezondheid van een van de kinderen wil ik heel graag dat zoveel mogelijk ‘klopt’, maar kennelijk stagneert het daardoor ook.
En ik realiseer me natuurlijk dat het nooit perfect zal zijn, maar kan natuurlijk wel zo goed mogelijk proberen…

Wie o wie? Alvast veel dank voor het meedenken.

*bericht bewerkt door barb op 01 dec 2017 09:33

Skibussen zullen nooit een probleem vormen. Altijd goed geregeld en rijden regelmatig. Bramberg en St. Johann kunnen druk zijn dan, evenals Zell am See/Kaprun.
Met Fieberbrunn heb je een groot gebied achter de hand als het goed loopt. En een leuk dorpje. In Zell am See/Kaprun heb je een aantal leuke deelgebieden en een stadje en meer waar je goed de toerist uit kan hangen.
Zillertal is niet onaardig. Ik denk dat je daar het beste zit in Mayrhofen.
In Tirol zijn ook diverse opties, maar sluit bijvoorbeeld een Mühlbach of Radstadt/Altenmarkt/St Johann im Pongau of Gasteinertal ook niet uit

St Johann geen sneeuw gevallen? Kijk nog maar eens goed! Het ligt trouwens vlak naast Fieberbrun dus zou wel straf zijn dat er veel verschil in sneeuw is :-)
De periode dat je gaat kan je trouwens zeker zijn dat alle gebieden ruim voldoende sneeuw hebben.
Dus over je vraag, St Johann is volgens mij het meest gezellige dorp en met de vernieuwde liften die volgende week af zijn nog super ook!

Ik zou een dorp uitzoeken waar je met de trein naar toe kan als je toch al met het OV gaat. Ik vind persoonlijk bustransfers e.d. erg vervelend met veel koffers. Dan zijn plekken als Zell am See, Zillertal, Gasteinertal, of Schladming, Sankt Johann in Tirol of Kitzbuhel erg geschikt qua bereikbaarheid. Voor de kinderen zal exacte gebied waarschijnlijk toch niet zo veel uitmaken. Dus de uiteindelijke keuze zou ik dan maken op basis van accommodatie of welke pistekaart je het meest aanspreekt. Skibus zal ik niet uitsluiten. Dan blijft er nog maar heel weinig keuze over. En een ritje van 5 minuten in de skibus heb ik nooit als een probleem ervaren.

Dank voor de reacties!
St Johann in Tirol lijkt me wel erg leuk en nu is er inderdaad wat sneeuw gevallen maar paar dagen geleden lag er nog niets volgens mij.
Iemand nog een suggestie voor leuk en gezellig hotel? Niet al te stijf maar beetje luxe gun ik onszelf wel (;))
Andere opties zal ik ook nog even checken.
Veel dank voor de moeite!

En o ja, ik weet dat skibussen op zich geen probleem zijn. Maar vind het een prettig idee als een van ons misschien iets eerder naar het hotel wil ofzo gewoon kan lopen, vandaar.

Met kinderen is Fieberbrunn een goede bestemming. Er is een hotel op de piste en camping Tirol-camp.at verhuurd ook B&B oid.
Ik ga in februari voor de 4de keer (met camper op die camping) op dringend verzoek van mijn kinderen (11j en 14j) omdat ze daar altijd een leuke tijd hebben gehad (en ik ook!).
Succes, J

Plaats een reactie