Fischer Motive 80 2015/2016 model Lengte 175

Wegens aankoop Salomon X-Drive 175 gaan mijn “oude” ski’s in de verkoop.
Deze hebben 2 keer 6 dagen echte sneeuw gezien, en nog een paar keer kunstpiste sneeuw gezien.
Ik heb deze 540.00€ betaald, zou er graag 225.00€ voor krijgen, voor verkoop zal de belaag geslepen worden om zo de kleine krasjes te verwijderen.

Ik zou de kanten laten slijpen en het belag laten waxen … :-)

Piste riderrrrr

Haha, het belag kun je ook slijpen hoor @Patrick71. 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Klopt, belaag kan ik niet slijpen, heb daar ff zo geen machine voor 😎 al de rest doe ik al jaren zelf.

Upje ;-)

Heb je foto’s en waar op te halen?
Bvd

null

null

null

In Dilsen/Stokkem Belgie, 8 km van Sittard

Foto’s toegevoegd.

Up

Upjeeee

Structuur laten slijpen bij Duijvestein Landgraaf.

Up

Nog eens in aandacht brengen ;-)

Zijn ze nu nog steeds niet verkocht? Iedereen die een mooie ski zoekt voor alle condities op de piste, vooral ook goed in zachte sneeuw, met een niveau 5-7 zou je plat moeten PM’men! En voor die € 225 zijn het ook nog perfecte ski’s voor ‘erbij’, naast een consumenten slalomknaller, voor als je vrouw je ook nog eens wil zien op de piste in de paasvakantie…

@X4ier Zijn het flat mount bindingen of rail?

When life gets too complicated.... SKI

Zo te zien een railtje. Dus voor vrijwel alle schoenmaten geschikt.

Ja, die ski kwam volgens mij standaard met de RSX 12 Powerrail-binding van Tyrolia/Fischer. Dus inderdaad, voor zo ongeveer elke BSL.

@X4ier PM

When life gets too complicated.... SKI

Zijn gereserveerd voor davidjacobs, tot 30-1-18.

Afwachten dan maar 😎

When life gets too complicated.... SKI

Verkocht.

Heb exakt dezelfde ski’s. Met veel plezier 2 seizoenen een week, waaronder vorige week, op geskied. Mocht iemand belangstelling hebben. Ze zijn te koop voor ongeveer hetzelfde bedrag als de hier gehanteerde vraagprijs. Als ik foto’s zou nemen zien die er zo ongeveer hetzelfde uit.

Hen48

@Hulst, ik ben wel geïnteresseerd, heb je net een PB gestuurd.

Heb persoonlijk bericht gestuurd. Weet niet of telefonnummer is overgekomen. Valt in de tekst min of meer weg.

Hen48

@Hulst, waarom wil je ze al weer kwijt? Nog fijnere ski’s gevonden of bevielen ze gewoon niet zoals je had gehoopt?

@HN65. Ze bevielen wisselend. Bij geprepareerde wat bredere pistes bevallen ze uitstekend. Bij pistes met erg veel sneeuwhopen, waar ik een deel van de skivakantie vorige week mee geconfronteerd werd was het erg wennen, waarbij het, eenmaal gewend, wel duidelijk beter ging. Op de smalle veelal verbindingspistes moest ik teveel slippend/remmend skien. Zal ook wel iets met mijn techniek te maken hebben. Maar wat me vooral opviel in de door meer mensen bevolkte telecabines, dat ze wel erg lang waren. 1.75 t.o.v mijn lengte Van 1.74 (leeftijdskrimp) wellicht een beetje to much. Hoe het zij, het zijn voor wisselende ook wel lastige omstandigheden zonder meer uitstekende ski’s. Ik ski ook best veel indoor, maar daar voel ik met prettiger bij mijn Elan’s Amphibio 12ti. Tenslotte: ik hoop 22/2 zeventig te worden. Dat betekent dat je bij een wat kortere ski wellicht beter uit de voeten kunt. En ik wil nog wel even mee.

Hen48

@hulst, hoe zou je anders op smalle verbindingspistes moeten skiën? Sneeuwhopen is altijd lastig skiën. Hoe smaller de ski, hoe lastiger. Wel grappig om te lezen dat je inmiddels voorstander bent van kortere ski’s. Als ik daarover begin, word ik altijd afgebrand (niet door jou overigens). PS Fischer Progressor F18 in 1m67 😁

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 feb 2018 14:02

DrPhil. Ik heb al eerder mijn mening gegeven over het betrekkelijke nut van skitesten. Heb vorige week wederom het hele scala van omstandigheden gehad. Echt geen dag hetzelfde. De Mont de la Chambre donderdag perfekt. Geprepareerd naar wel met wisselende sneeuw op de brede piste. Vrijdagochtend veel wind en op weg naar Valtho via de Lift Mont de la Chambre. Boven gekomen stormde het en werden de liften stilgelegd. Ik dacht via de afdaling van de Mont de la Chambre halverwege linksaf naar Valtho te skien. Vanaf boven merkte ik al dat alle sneeuw van de piste was gewaaid en wat overbleef was een ijsbaan. Uit ervaring weet ik dan dat je ook in Valtho niet moet zijn. Ben terug naar Les Menuires “geskied”. Was vrijwel alleen en had jammergenoeg mijn noren niet bij. Het is maar een voorbeeld, maar in feite stond dat model voor de hele week. Elke dag andere omstandigheden veelal op dezelfde pistes. ik neem aan dat er dan nauwelijks ski’s zijn waarmee je altijd uit de voeten kunt. Nu maar even wachten op een nieuw seizoen. Sowieso verstandig op mijn leeftijd.

Hen48

Dank voor je uitleg @Hulst. Haha, wil nog even mee…dat zal wel goed komen zo te lezen. Nog vele weken in de sneeuw gewenst!

Plaats een reactie