Beste skigebied en beste ski-in ski-out hotel Italië ?

Super bedankt Noblesse ! Ik ga meteen een mailtje sturen naar al deze Garni’s.

BaY op 5 jan 2018 00:11

Succes!
Laat je even weten of het gelukt is?

*bericht bewerkt door Noblesse op 05 jan 2018 00:21

ik hou jullie zeker op de hoogte ;)

@Bay, ik weet niet of je al een accommodatie gevonden hebt ergens aan de Sella Ronda die aan je criteria voldoet, wij zijn ook in Dolomieten geweest en het is inderdaad een geweldig gebied!
Met enig zoekwerk, is er vast nog iets naar je gading te vinden.
Ga je echter wat later in het seizoen, in maart bijvoorbeeld, dan is wellicht skigebied Breuil-Cervinia, met ook directe toegang tot Zermatt (CH), een optie.
Wij hebben vorig jaar een week gelogeerd in La Pera Doussa, in Valtournenche, dit is een eco-boerderij waar je voor € 60 p.p.p.d. halfpension verblijft, bij deze zeer gastvrije mensen wordt je verzorgd met hoofdzakelijk producten van eigen boerderij.
Hoewel niet direct aan de piste gelegen is het wel min of meer ski-in - ski out doordat ze je 's morgens met de sneeuwscooter naar de piste brengen (dalafdaling naar Valtournenche), terug kun je wel via een aftakking van de piste naar het hotel skiën.
De combinatie Italië/Zwitserland, variatie in afdalingen (waaronder de 22 km lange afdaling van Klein Matterhorn, 3900 m, naar Valtournanche, 1500 m) en de alom aanwezige Matterhorn én de accomodatie maakten dit één van onze mooiste vakanties.
Succes met je zoektocht!

Mocht je bereid zijn om 500 meter te lopen van je verblijf tot aan dalstation open je echt heel veel extra keuzes. Wij verblijven altijd in een hotel in San Cassiano (HP) voor 85 euro pp per nacht. Daarnaast huren we verwarmde skikluizen voor ski, schoenen, helm etc. onderaan de Sorega lift voor 20 euro pp. Zo loop je, langs de kroegjes en winkels, 500 meter heen en einde middag weer terug.

Wij verblijven al jaren in onderstaande garni.
Goede locatie vinden wij en betaalbaar.
http://www.murfreid.com/eng/preise.htm

Criteria:

  • hotel 3* of 4* - prijsniveau tot max. 100€ per persoon/nacht in half-pension
BaY op 5 dec 2017 22:56

Oh vergeet in dat geval Colfosco en Corvara maar…

La Villa lukt misschien wel in dat budget. Maar volledig ski in ski out aan de Sella Ronda wordt lastig.

Hessel op 5 dec 2017 23:01

Op de sterren van de hotel na (mijn beoordeling👎) weet ik een toko waar je met skipas in corvara kan zitten, half pension. 650 pp voor een week incl skipas. Paar minuten met de bus naar Boé lift (sella ronda).

*bericht bewerkt door Auke83 op 06 jan 2018 00:51

Hartelijk dank aan iedereen die mij heeft geholpen.
Uiteindelijk hebben we (alweer) Tignes geboekt voor de Grand-Ski… (als de weergoden het gunnen).
Val Gardena blijft op nr.1 van mijn bucket list !

*bericht bewerkt door BaY op 10 jan 2018 23:28

🤣🤣🤣

lekker dan… :-D

Hebben we nou voot niks mee zitten denken?😜😜

Fijne vakantie!

Nogmaals erg bedankt voor jullie bijdrage. Garni Miara, Garni Maria en Garni Lanzinger zijn toppers en zeker niet duur. Maar de meerderheid heeft toch weer voor Tignes gestemd… Hopelijk eens goed weer…

Sauze d’Oulx heeft een aantal hotels OP de piste. Worden ook goed beoordeeld op Tripadvisor
https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g194891-d3213539-Rev…
https://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g194891-d314298-R…

null

null

null

null

*bericht bewerkt door Onnem op 12 jan 2018 17:25

The older I get, the better I was

Plaats een reactie