Schlick2000: beste oefenpiste?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaital

In de kerstvakantie gaan wij naar het Stubaital. De kinderen hebben les in het gebied Schlick2000, dus wij gaan daar zelf ook skieën. Ik volg nu al lessen in NL om er weer een beetje in te komen, maar vooral de eerste dag wil ik even op mijn gemak weer aan echte sneeuw wennen. Welke piste is het meest geschikt om het skieën weer een beetje op te pakken?

Paar jaar terug geweest, ook met een beginnend kind en een iets gevorderde vriendin. De blauwe pistes rond het middenstation zijn absoluut het eenvoudigst (de 6). Vervolgens is de 1/1A/1B ook prima te doen. Daarna kun je door voor de “4 buitenom” 4C en dan de 4D. De dalafdaling (7) is dit jaar blauw op het kaartje, toen wij er waren was die nog rood. Die zou ik als laatste doen en alleen bij redelijk tot goede sneeuwcondities. Best wel smal, soms verijst en met hopen. Als je vervolgens door wilt naar rood, zou ik beginnen met de 2.

Heel veel plezier!

Dank je wel. Het was wel een beetje domme vraag. Toen ik nog eens goed naar de pistekaart keek zag ik dat er gewoon een oefenpiste is vlakbij het middelstation. Die wordt het dus, denk ik.

Waar hadden jullie toen materiaal gehuurd? Ik zit te kijken naar Intersport, die heeft ook een depot bij de lift, maar is echt heel duur. Het stomme is, als ik voor mijn man, de kinderen en mijzelf al het materiaal huur, dan is het goedkoper, dan wanneer ik alleen voor de kinderen en mezelf huur (mijn man heeft een eigen snowboard en ik heb alleen schoenen). De kinderen zijn namelijk gratis als je voor beide ouders ook spullen huurt. Scheelt bijna 50 euro. Toch stom, om allerlei overbodige zaken te huren…

Wij hebben materiaal gehuurd direct bij het dalstation. Prima zaak, goede service, goed materiaal. Prijs weet ik niet meer, volgens mij viel het wel mee.

Dalafdaling 7 is inderdaad geen aanrader voor beginners, smal, veel bochten en ijzige plekken in januari 2018.

Plaats een reactie