Hestra Army leather petrol of de Army leather Gtx.

Heb al jaren last van koude en klamme handen! Al vaak nieuwe handschoenen gekocht maar nog nooit naar alle tevredenheid! Nu hoor ik hele goede verhalen over de hestra handschoenen. Wil nu wat meer uitgeven maar twijfel welk type, de Army leather pertol of de Army leather GTX.

Wie heeft ervaring met een van deze handschoenen?

Groet

Hestra maakt hele mooie en dure handschoenen. Kortom, als je niet op een paar centen kijkt is het de investering waard. Of de modellen die jij noemt jouw probleem gaan oplossen durf ik niet te zeggen. Ze hebben ook een 3-finger model wat misschien het proberen waard is.

https://hestragloves.com/sport/en/gloves/alpine-pro/31462-ar…

When life gets too complicated.... SKI

Redelijk wat info te vinden op forum. O.a. https://www.wintersport.nl/forum/topic/322945

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Het verschil is Goretex, daar staat GTX voor en dat is ook de reden van het prijsverschil. En jij zoekt specifiek handschoenen die je onder de mouw doet?

Top handschoenen 👍
Krijg je geen spijt van.

Ik heb ook de 3 vingerige buitenhandschoen, de binnenhandschoen hebben wel 5 vingers. Heerlijke handschoenen vindt ik het. Gebruik ze het hele skiseizoen, wel 1x per 2 weken even opnieuw invetten voor een langere levensduur. Wat ik een pluspunt vindt is dat je de binnenhandschoen gewoon kunt wassen, even drogen op de verwarming en de volgende dag zijn je handschoenen weer schoon.
Heb zelden meer last van koude vingers/handen. Alleen als het echt kouder wordt, zo rond de -15 dan doe ik er nog dun extra paar handschoentjes onder.
De 3 vingers vindt ik ook een pluspunt ten opzichte van de normale wanten want nu kun je net even wat makkelijker je rits/helm/etc vastpakken.

Never eat the yellow snow

Het verschil is Goretex, daar staat GTX voor en dat is ook de reden van het prijsverschil. En jij zoekt specifiek handschoenen die je onder de mouw doet?

Marijnt op 10 dec 2017 18:22

Ja wil handschoen in de mouw! Beide handschoenen komen goed uit de testen !

Ik heb ook de 3 vingerige buitenhandschoen, de binnenhandschoen hebben wel 5 vingers. Heerlijke handschoenen vindt ik het. Gebruik ze het hele skiseizoen, wel 1x per 2 weken even opnieuw invetten voor een langere levensduur. Wat ik een pluspunt vindt is dat je de binnenhandschoen gewoon kunt wassen, even drogen op de verwarming en de volgende dag zijn je handschoenen weer schoon.
Heb zelden meer last van koude vingers/handen. Alleen als het echt kouder wordt, zo rond de -15 dan doe ik er nog dun extra paar handschoentjes onder.
De 3 vingers vindt ik ook een pluspunt ten opzichte van de normale wanten want nu kun je net even wat makkelijker je rits/helm/etc vastpakken.

Dianthe op 10 dec 2017 19:56

Heb vorige week nog bij een winkel dit model gepast en zoals jij zegt vertelde de verkoper ook dat de binnenhandschoen wel 5 vingers heeft maar ik zei dan moet je maar fff zelf voelen😋 Nu heeft ook de binnehandschoen dus “maar” 3 vingers😃 en is eigenlijk ook logischer.

LA NORMA😍☃️

IK heb zelf ook snel koude en klamme klauwen. Sinds vorigewinter de Hestra extreme mitt. En ja geen koude en klamme klauwen meer. Zijn nog beter dan de gewone want qua warmte. I mis de Goretex niet.

De echt warme varianten zijn niet geschikt om onder je mouw te stoppen. Denk goed na waarom je dat wil. De grote manchet van de Hestra’s sluiten mooi over je jas. Dus er komt zo minder sneeuw in.

Dubbelpost

*bericht bewerkt door SPAM op 10 dec 2017 20:31

Ik lees even mee.

En hestra-eigenaren: betekent warme handschoenen dus ook dat ze ademen?
En hoe warm vinden jullie ze? (Als mn handen zelf ijsblokken zijn en dus weinig warmte afgeven, warmen deze handschoenen ze dan ook echt op? Of is daar geen handschoen tegen op gewassen?)

(En niet onbelangrijk: gaan deze óóit in de uitverkoop?)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Ik lees even mee.

En hestra-eigenaren: betekent warme handschoenen dus ook dat ze ademen?
En hoe warm vinden jullie ze? (Als mn handen zelf ijsblokken zijn en dus weinig warmte afgeven, warmen deze handschoenen ze dan ook echt op? Of is daar geen handschoen tegen op gewassen?)

(En niet onbelangrijk: gaan deze óóit in de uitverkoop?)

Quisa2 op 10 dec 2017 23:00

Ik heb afgelopen seizoen via de Bijenkorf online de Hestra Army Leather met 30% korting gekocht. Dus ja, ze worden wel eens met korting aangeboden na het ski hoogseizoen. 😃

En ze ademen zeker, nooit last van klamme zweterige handen. Zowel in mijn wanten als handschoenen zitten dikke binnenhandschoenen in van een ademend materiaal (Dacht wol maar weet het zonder te kijken niet zeker)
En de buitenstof ademt ook, dus ik ben heel erg tevreden.

*bericht bewerkt door MiTi op 10 dec 2017 23:13

Winter is coming

Een normale handschoen of want verwarmt niet. Er zijn hanschoenen met verwarming. Vorig jaar was hier een topic over. Niet elk model deed zijn werk.

De Hestra’s doen hun werk om de warmte binnen te houden en vocht af te voeren. Heb je heel snel last van koude handen doe dan nooit de handshoenen uit tenzij je in een warme hut zit. Ik wilde wel eens mijn slechte gewoonte uitoefenen en een sigaartje buiten roken. Direct kouwe klauwe:-( dit doe ik dus nu alleen in de avond op mijn balkonnetje en dan snel weer naar binnen. Beetje slecht dat nog wel:-)

https://www.bergzeit.nl/hestra-army-leather-extreme-mitt-bla…

Tering duur maar wel detop. Nu iets van 10% korting en 5 euro korting op eerste bestelling. Wellicht eldersgoedkoper

Plaats een reactie