Ervaring Atomic X9 2018?

@Piefke @Fliempje. Ik mis een etappe. Hij heeft ze toch (nog) niet gekocht?. Ik zou ze toch eerst nog een keer in de echte sneeuw testen. Of heb ik “volgend jaar moet ik ze niet meer testen” niet goed begrepen en moet ik dat letterlijk nemen? Ik ken het “leuke duo” een beetje en had het natuurlijk kunnen weten.

Hulst op 30 dec 2019 22:50

@hulst, heb ze in november in Sölden getest.

null

@Fliempje. Dus het testen in Terneuzen was alleen maar een bevestiging. Nu de afronding nog.

Hen48

Kan ik me, los van de prijs, helemaal voorstellen. Die Stockli is duidelijk van een andere orde.

Hulst op 29 dec 2019 12:58

Goed onderhandelen😉😉

Fliempje op 30 dec 2019 19:46

Lees je het @Quisa2 ☃️☃️

Piefke op 30 dec 2019 21:14

Haha thanks voor de Heads up @Piefke
Helaas heb ik mn budget tot april al opgemaakt met een skitraining en nitriet schoenen… maar ach, durf te dromen ;) misschien moet ik toch maar aan de oudejaarsloten ;)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Hi all,

Ik heb besloten een paar X9’s te kopen.

Ik ben zelf 1,80 m en verder qua bouw atletisch en fit. (23 jaar oud)

Welke lengte moet ik nemen? 1,75 of 1,81?

Thanks alvast!

Ik zou de 175 nemen bij die lengte (en waarschijnlijk ook gewicht). Heerlijk snelle ski btw.

@Bennie

Ohja mijn gewicht : 74 / 76 kg .

1,75 way to go dus?

Ja, langer biedt je bij deze ski niets extra’s. De 15m radius is ook nog mooi. Bij een maatje meer merk je die meter draaicirkel meer ook wel.

Atomic redster X9
€ 600,00
http://link.marktplaats.nl/m1496739435?utm_source=android_so…

Staan er nog van 1.69 op marktplaats.

Ik heb de rode X9’s gevonden op 175. Dit is het model van 2018. Dikke prima toch? Het model van 2019 (groen) heeft geen bizarre innovatie dat ik die per se moet hebben right? Wil er misschien 400 voor bieden en zijn 10 dagen op geskied, een redelijk bod toch?

De X9 is altijd groen geweest meen ik. En de nieuwe zou fractioneel stijver moeten zijn.

Hmm nee, het vorige model van 2017/2018 was rood! Net zoals de (nog steeds rode) huidige S9 . Correct me if im wrong

*bericht bewerkt door Rvds op 03 jan 2020 13:43

Idd, bij de introductie in 2017 was de hele serie rood. Het jaar erop is er over gestapt op de groene kleur.

Je kunt de tests vinden op google van zowel de rode als de groene. 2017/2018 rood, daarna groen.

Hen48

Plaats een reactie