Nieuwe handschoenen

Ik merkte vandaag in de sneeuw dat mijn Barts handschoenen (25,-) die ik afgelopen jaar heb gekocht echt niet meer waterdicht zijn. Ik zag toen bij de Decathlon deze handschoenen:
https://www.decathlon.nl/p/skihandschoenen-dames-snow-ivana/…
Heeft iemand hier ervaring mee? Denken jullie dat ze goed zijn?
Of heeft iemand misschien nog een ander initiatief voor goedkope, maar warme handschoenen. Ik heb wel snel koude handen.

Ik ben enorme fan van handschoenen met lange kappen waar je mouwen in kunnen & polsbescherming. Dat is een uitstervende soort handschoen. Maar gegarandeerd dat er geen sneeuw in je mouwen komt. Zelf heb ik Level Fly handschoenen.

Maar anders zal de gore tex decathlon handschoen wel voldoen lijkt mij!

Reusch is in elk geval een goed merk.

Inderdaad degelijk merk en ook gore-tex, ziet er best aardig uit voor die prijs!

Goedkoop is duurkoop? Handschoenen van 25-40 euro die na 2 jaar (=2 weken?) niet meer waterdicht blijken of waarvan stiksels loslaten of toch een keer 100-125 euro uitgeven en >10 plezier hebben en waarvoor je bijvoorbeeld ook losse binnenhandschoenen of polsbandjes kunt krijgen.

@zjanke: Reusch is een A-merk.

Goedkoop is duurkoop? Handschoenen van 25-40 euro die na 2 jaar (=2 weken?) niet meer waterdicht blijken of waarvan stiksels loslaten of toch een keer 100-125 euro uitgeven en >10 plezier hebben en waarvoor je bijvoorbeeld ook losse binnenhandschoenen of polsbandjes kunt krijgen.

Zjanke op 11 dec 2017 18:28

Dit klopt inderdaad, maar ik ben net 15 en mijn handen groeien nog steeds, mijn ouders willen nog geen handschoenen voor 100 euro kopen omdat ik er waarschijnlijk toch binnen 2 jaar uitgegroeid ben. Na mijn 17e/18e zullen we wel een duurder paar aanschaffen maar nu dus nog niet. En voor deze prijs leek dit me toch wel een prima paar

*bericht bewerkt door SkiSusanne op 11 dec 2017 18:34

@zjanke: Reusch is een A-merk.

DrPhil op 11 dec 2017 18:31

Klopt, heb ik prima motorhandschoenen van. :-) Was ook meer een algemene opmerking voor de topicstarter.
@SkiSusanne: in dat geval kan het inderdaad beter zijn om nog even te wachten en is een goedkoper model misschien wel de juiste keuze.

*bericht bewerkt door Zjanke op 11 dec 2017 18:42

Dit is zeker een prima paar hoor! Kan je zeker geen miskoop aan doen. En ik heb trouwens ook hele mooie “dure” leren handschoenen gekocht vorig seizoen, maar bij veelvuldig gebruik en met hele scherpe ski’s heb ik deze ook gewoon stuk gekregen tijdens het tillen 😬

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

null

Op de handschoen staat softshell. Wat houd dat in? Ik weet wel wat softshell jassen zijn. Is de handschoen dan van dat materiaal?

ik heb ook sinds dit seizoen handschoenen van Reusch waar softshell in verwerkt zit, prima spul. Eind november 4 dagen mee wezen skien in Solden onder alle omstandheden (sneeuw, kou -16, zon) en zitten prima, zijn warm en waterdicht.

Ik heb de handschoenen gekocht en ze zitten super! En ook heel erg warm. Het is nog even afwachten hoe de handschoenen zich na meerdere seizoenen begeven, maar mijn ervaring is tot nu toe zeer positief. Zeker voor deze prijs!

Mooie handschoenen ! Maar let er wel op dat je bij het dragen van je ski’s er voor zorgt dat de scherpe staalkanten je handschoenen niet beschadigen. Zeker de softshell gedeelten zijn kwetsbaar voor de scherpe staalkanten.

Probeer je ski’s zo vast te houden de je handschoenen geen contact maken met je staalkanten.

*bericht bewerkt door zenith op 08 jan 2018 18:32

Mooie handschoenen ! Maar let er wel op dat je bij het dragen van je ski’s er voor zorgt dat de scherpe staalkanten je handschoenen niet beschadigen. Zeker de softshell gedeelten zijn kwetsbaar voor de scherpe staalkanten.

Probeer je ski’s zo vast te houden de je handschoenen geen contact maken met je staalkanten.

zenith op 8 jan 2018 18:32

Goeie tip! Bedankt!

Ik heb deze Kinco handschoenen nu 2 jaar: https://apresski-store.com/wintersport-handschoenen/… en blijven waterdicht. Is van leer, moet je van houden maar ik zweer erbij. Ik heb hier 40 euro voor betaald en is zeker het geld waard.

“blijven waterdicht”

ADGR op 28 feb 2018 15:53

Als je ze met regelmaat blijft behandelen wel anders is het geen ‘blijvertje’ :-P

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie