Auto huren grenoble

Wie heeft er wel eens een auto gehuurd in Grenoble om naar de skigebieden te gaan? Wat zijn de regels voor winterbanden en zitten deze er standaard bij ?

Ik heb begin dit jaar een wagen gehuurd bij Europcar (bij Grenoble airport). Winterbanden zaten er gewoon op en kettingen ook. Hoorde bij de standaard winteruitrusting werd mij verteld.

When life gets too complicated.... SKI

Afhankelijk van waar je naartoe wil, kan je waarschijnlijk goedkoper met de trein tot Bourg-St-Maurice gaan en vandaaruit de bus nemen (of een locale taxi of de funiculaire naar les Arcs).
Scheelt weer een pak kopzorgen om met een vreemde auto door de sneeuw te ploeteren.

Glide on!

Wij gaan naar les menuiers, is dat ook te doen met de trein ??

Dan is Genève net zo ver, en mocht je vanuit NL vliegen is Chambery perfect (als je op zaterdagen reist). Geeft mogelijk wat extra opties voor jullie.

Ik heb nu 2x een een auto op grenoble gehuurd en aankomende januari weer. Ik huur meesta via budget en gaat echt prima. kettingen elke keer gratis gekregen. De dames bij de verhuur zijn echt hele vriendelijke. Tip is wel de keuze voor de auto te vragen. Een keer een Smart 4four voorgesteld gekregen. na 2 minuten was een Polo geen issue en de kettingen er gratis bij. Groble airport vind ik overigens een naar vliegveld, maar is vaak wel de meest budget bewuste. Stel je er zeker op de terugweg op in dat je moet wachten omdat ze geen onderscheid maken tussen Schengen en niet… Ik ga het in Januari weer zien. Goede reis

*bericht bewerkt door Gijsski op 13 dec 2017 00:11

Wij zijn een beetje bang gemaakt door verschillende verhuren waar je de winterbanden nog extra bij moet huren. En dit zijn flinke bedragen. Jullie hebben dus gewoon een auto gehuurd en kregen er automatisch winterbanden bij ? Hebben jullie van te voren gereserveerd ?

Wij hebben behoorijk regelmatig auto’s gehuurd her en der in europa. Er zijn goede en minder goede verhuurders, de beste ervaringen hebben wij met Hertz, Europcar en Avis (budget). De ervaring is ook dat ze je daar niet nog een hoop extra (dure) dingen proberen aan te smeren en dat de auto’s goed zijn uitgerust. Een maatschappij die je ten alle tijde moet zien te vermijden is Goldcar. Bij Goldcar zijn ze erg opdringerig om je een hoop extra’s aan te smeren, je krijgt vaak een kleinere/slechtere auto dan vooraf besproken en vaak rekenen ze achteraf nog een hoop brandstofkosten + aftankboete terwijl je hem vol terugbrengt. Hij komt vaak als goedkoopste naar voren als je op autohuur zoekt maar je bent dus achteraaf heel veel extra kosten kwijt.

Born to Ride

Plaats een reactie