Hoe ver lopen met skischoenen?

Ja zoiets kwam ik toen ook tegen 20-30 euro per stuk.

Nou dan stop ik die 40-60 euro liever bij een paar hele nieuwe.
Na 10.000km skieen + 10km polonaise is dat geen overbodige luxe

@NicoR
Dan zit je vlakbij het appartementencomplex Les Balcons de Val Cenis Villages, en is het maar een klein stukje lopen naar de piste/ESF verzamelpunt Val Cenis Le Haut. Je kunt zelfs een stukje op de ski doen. Stelt echt niet veel voor qua afstand. Succes en veel plezier!

4 of 500 meter lopen op skischoenen is eigenlijk geen probleem, ook niet voor de slijtage. Schoenen iets losser doen en gaan.
Veel plezier!

Eenmalig 500m kan best, maar als je dat dagelijks heen en terug doet dan loop je toch 6km in een week. Op kaal asfalt slijt het zachte plastic als een malle. Mijn nieuwe schoenen zagen er zwaar gebruikt uit na een weekje wintersport.

De naam zegt het al.
Het zijn skischoenen en geen wandelschoenen anders hadden ze wel wandelschoenen geheten.
Ben ik nou zo intelligent of zijn jullie nou zo dom 😉

Ik vind het helemaal niet zo heel erg om een stukje te lopen met die schoenen aan. We hadden een keer de bus gemist en de volgende kwam pas 30 minuten later dus we zijn gaan lopen. Dat is ongeveer 1,5 km. Hier moet ik natuurlijk bij zeggen dat de condities goed waren, de zon scheen, was droog en je had goed zicht. Ik vind de skischoenen nooit het probleem, dat is de combinatie skischoenen, ski´ s en stokken. Ik heb al een paar keer dat filmpje gekeken, ook 10 voordat ik mijn ski’s ging pakken maar het is verschrikkelijk.

Ik bedoel dit filmpje: https://www.wintersport.nl/tips-en-tricks/skis-dragen…

Ski you later!

Jaren terug (kerst, slecht weer, reden geen bussen meer vanwege de sneeuwval) anderhalf uur terug moeten lopen met mijn dochtertje (indertijd een jaar of 7). Was voor haar een redelijk traumatische ervaring. Maar ja, paar koppen warme choco met slagroom en een stoer verhaal maakten achteraf veel goed.

Edwin van Riel

@NicoR
Dan zit je vlakbij het appartementencomplex Les Balcons de Val Cenis Villages, en is het maar een klein stukje lopen naar de piste/ESF verzamelpunt Val Cenis Le Haut. Je kunt zelfs een stukje op de ski doen. Stelt echt niet veel voor qua afstand. Succes en veel plezier!

Poudreuse op 14 dec 2017 19:58

Bedankt voor de bevestiging! Ik kijk er al naar uit!

Ik bedoel dit filmpje: https://www.wintersport.nl/tips-en-tricks/skis-dragen…

TessaSki op 15 dec 2017 07:20

Eén minpuntje wel, er wordt namelijk vals gespeeld. De persoon in het filmpje heeft geen stokken bij. ;-)

Plaats een reactie