Appartementen Frankrijk uitzet

Ik heb het specifiek over La Toussuire, maar dan wel in 2014. Kan natuurlijk inmiddels zijn aangepast.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Ik weet niet waar je het appartement geboekt hebt, maar het is per verhuurder verschillend of het beddengoed en de tv inbegrepen is. Ik zag nl. dat het nogal verschillend is. Bij de ene is het wel inbegrepen en bij de ander kun je bijvoorbeeld het beddengoed, tv, wifi enz. tegen betaling er bij boeken (optioneel). Dus goed even lezen wat de voorwaarden zijn of de verhuurder rechtstreeks benaderen. Dus je kunt niet uitgaan van de goed bedoelde ervaringen van anderen.

Naar Frankrijk nemen we zelf altijd een dekbed mee, ik gruwel van die wollen dekens die je nog weleens tegen kan komen…

Als je met het vliegtuig of met de bus reist is alleen een dekbedhoes een goede oplossing. Je kunt de deken er dan in stoppen. Ik gruwel namelijk ook van die dekens. Alleen een extra laken mee nemen om over de deken te leggen is ook al een hele verbetering.

@MarionP als wij er waren ondetussen bijna 5 jaar geleden te huur aan de receptie. Maar ik had toen een samsung gsm met infrarood voor een tv/smart-tv en kon zo dus gratis gebruik van maken. Dus een universele afstandbediening zou wel lukken. Wel enkel de franse zenders tenzij je dvd/playstation meeneemt en aansluit via de HDMI. De Wifi was toen verschrikkelijk slecht en 50eur voor een week. Misschien nu al beter, maar deze tijd is je roaming van NL/BE (als het in je bundel/abo zit) ook bruikbaar in Frankrijk. En anders is er steeds UNO en dergelijke, nooit slecht. Maar geniet er van, Les Sybelles is een prachtig gebied waar je mooie tochten kunt maken. De afdaling richting Saint Colomban is echt top, enkel de sleper terug is niet echt geschikt voor beginners. Ander aanrader is richting Saint Sorlin, toffe afdalingen en leuk authentiek dorpje.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

@MarionP, in principe ligt het beddengoed klaar. Geen dekbedden maar lakens, dekens en kussens als ik me goed herinner. De lakens krijg je zoals bij veel franse appartementen bij de receptie, en zit gewoon bij de prijs inbegrepen. Het Franse toverwoord is: ¨bedlinnen¨ ;)

Martin7182 op 17 dec 2017 12:42

Nog ever terugkomen hierop. Volgens mij waren de lakens toch exclusief en moest je er apart voor betalen. Of meenemen van huis natuurlijk. Kijk even in de voorwaarden hoe het in jouw geval is. Het zou zelfs kunnen verschillen per aanbieder als je niet rechtstreeks boekt.

@Henrike

Vaak is er toch wel een marktje o.i.d. 1 keer in de week waar je kazen, diverse worsten en wijn uit de regio kunt kopen? En overal zijn wel winkeltjes met lokale delicatessen. Die wijn uit de Savoie is heerlijk bij lokale vleeswaren, kaas of fondue. Een lekkere Mondeuse, Gamay of Pinot Noir bijvoorbeeld, helemaal top.

Poudreuse op 16 dec 2017 20:36

Weet ik… alleen ga ik naar Oostenrijk… en neem een mooi kistje France Bourgogne mee.
In Frankrijk zou ik minder meenemen… wellicht koriander oid… ik hou van Aziatisch koken.

En voor wat betreft kaas… onze vrienden uit Munchen zijn gek oud overjarige kaas… dus daar nemen we altijd wat van mee.

*bericht bewerkt door Henrike op 17 dec 2017 18:46

It is an amazing world

Plaats een reactie