eBay shop

Vele kennen wel een eBay shop waar ski’s verkocht worden voor aangename prijzen. Zelf heb ik vorig jaar mijn Fischer Progressor F18 gekocht via eBay - zijnde een test ski. maar de ski was als nieuw, waarschijnlijk gebruikt door ?? en dat maar voor 1 of 2 dagen of zo. Zowel boven als onderkant van de ski waren als nieuw - bindingen ook. Ze hebben bij mij in een week tijd meer te lijden gehad 🤔.

Misschien voor het komend jaar nog een poederski erbij 😋

Voor andere mensen die ook nog voor een redelijk bedrag een paar ski’s zoeken :

http://stores.ebay.nl/janaleinj/

*bericht bewerkt door RenSas op 15 dec 2017 20:06

Misschien voor het komend jaar nog een poederski erbij 😋

RenSas op 15 dec 2017 19:59

Ik voel een vraag aan komen in de trant van “welke ski zou moet ik nemen?”

Ik zou met testski’s opletten. OutdoorXL had pas een paar Head Kore 105 testski’s te koop. Zou drie dagen op zijn geskied. Ik heb nooit zo’n afgeragde ski’s gezien.

@ DRPhil - klopt - maar is dat niet met alles wat 2e hands is … uitkijken wat je koopt. Wel is de site duidelijk met Testski of Verhuurski in de omschrijving. Ik heb er in ieder geval een paar perfecte ski’s aan gehad. En zou er zo weer een set kopen, veel keuze - nette bedragen en snel met verzenden.

*bericht bewerkt door RenSas op 15 dec 2017 20:09

Ik heb een ex-test ski van skibuy.at: 14 dagen op geskied schijnbaar, maar je zagen er uit als nieuw. Het betrof de 2018 Fischer RC4 Worldcup SC voor 310 euro…

Ik lees sowieso al 1 slechte review, de afgelopen maand, op 42 goede. Dan vind ik geen aanbeveling.

Ik lees sowieso al 1 slechte review, de afgelopen maand, op 42 goede. Dan vind ik geen aanbeveling.

DrPhil op 15 dec 2017 20:21

42 mensen enthousiast, 1 iemand niet en da’s dan voor jou een reden om niet aan te bevelen?

Ja inderdaad. Te grote kans op slechte spullen.
Het zijn er nu trouwens 2 negatief, 40 positief. De meest recente beoordeling is negatief. Stockli SL voor € 449.
Bij de positieve reviews zitten ook de reviews van verkopers. Die moet je er natuurlijk uitfilteren. Het gaat om de reviews van kopers.
Ik zou daar echt nooit kopen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 16 dec 2017 12:51

Ja inderdaad. Te grote kans op slechte spullen.

DrPhil op 16 dec 2017 12:46

Apart

@userd: tekst toegevoegd. Misschien zo duidelijker.

Geloof niet dat je dan veel spullen online koopt waar 100-reviews bij staan DrPhil. Laat staan in hotels of appartementen verblijft die weinig gereviewd worden. Denk dat je dan toch leuke spullen of accommodaties voorbijloopt door één of een paar slechte reviews. Maar goed, ieder z’n keus natuurlijk.

Snow!

Ik koop heel veel op Ebay.de. Al mijn fietsspullen bv. Onder de 99,5% score kijk ik niet eens.
Er zijn overigens veel verkopers met 20.000+ reviews. Dat zijn de professionele verkopers met een score van vaak 100%.

*bericht bewerkt door DrPhil op 16 dec 2017 12:56

@userd: tekst toegevoegd. Misschien zo duidelijker.

DrPhil op 16 dec 2017 12:52

Nee, je hecht veel te veel waarde aan reviews. Als het echt een puinhoop was geweest daar, waren die aantallen eerder omgedraaid geweest en iets meer dan 2.

*bericht bewerkt door Userd op 16 dec 2017 12:59

Ik koop heel veel op Ebay.de. Al mijn fietsspullen bv. Onder de 99,5% score kijk ik niet eens.
Er zijn overigens veel verkopers met 20.000+ reviews. Dat zijn de professionele verkopers met een score van vaak 100%.

DrPhil op 16 dec 2017 12:55

Dan moet je je pas iets gaan afvragen, 100% enthousiast is nagenoeg onmogelijk.

@userd: tekst toegevoegd. Misschien zo duidelijker.

DrPhil op 16 dec 2017 12:52

Nee, je hecht veel te veel waarde aan reviews. Als het echt een puinhoop was geweest daar, waren die aantallen eerder omgedraaid geweest en iets meer en 42.

Userd op 16 dec 2017 12:57

Je zult maar Stockis kopen voor € 449. En dan vallen ze zwaar tegen.
Maar ieder zijn keus.
Skitreff heeft overigens bijna 40.000 reviews met een score van 99,6%.

*bericht bewerkt door DrPhil op 16 dec 2017 13:01

@userd: tekst toegevoegd. Misschien zo duidelijker.

DrPhil op 16 dec 2017 12:52

Nee, je hecht veel te veel waarde aan reviews. Als het echt een puinhoop was geweest daar, waren die aantallen eerder omgedraaid geweest en iets meer en 42.

Userd op 16 dec 2017 12:57

Je zult maar Stockis kopen voor € 449. En dan vallen ze zwaar tegen.
Maar ieder zijn keus.
Skitreff heeft overigens bijna 40.000 reviews met een score van 99,6%

DrPhil op 16 dec 2017 12:59

Dan stuur je ze terug, da’s nou eenmaal het risico bij ongezien en in dit geval gebruikt kopen.

@userd: weet je wel wat het kost om ski’s vanuit NL terug te sturen? Héél veel. En dan moet je nog maar hopen dat je je geld terugkrijgt. Want dan wordt het welles-nietes.
Vooral als de verkoper niet meer reageert, zoals meestal het geval is (en kennelijk ook hier - aldus een review).
Maar zoals gezegd: ieder zijn keus.

*bericht bewerkt door DrPhil op 16 dec 2017 13:09

@userd: weet je wel wat het kost om ski’s vanuit NL terug te sturen? Héél veel. En dan moet je nog maar hopen dat je je geld terugkrijgt. Want dan wordt het welles-nietes.
Maar zoals gezegd: ieder zijn keus.

DrPhil op 16 dec 2017 13:06

Onzin, Consumentenrecht en eBay zelf zijn daar bijzonder streng in en je bent als consument idioot goed beschermd. Betaal je met cc of PayPal, is er nog een extra zekerheid en zelfs soms de mogelijkheid tot gratis retourneren.

@userd: weet je wel wat het kost om ski’s vanuit NL terug te sturen? Héél veel. En dan moet je nog maar hopen dat je je geld terugkrijgt. Want dan wordt het welles-nietes.

Maar zoals gezegd: ieder zijn keus.

DrPhil op 16 dec 2017 13:06

Onzin, Consumentenrecht en eBay zelf zijn daar bijzonder streng in en je bent als consument idioot goed beschermd. Betaal je met cc of PayPal, is er nog een extra zekerheid en zelfs soms de mogelijkheid tot gratis retourneren.

Userd op 16 dec 2017 13:09

Paypal bemiddelt alleen.
Gratis terugsturen van ski’s heb ik nog nooit gezien.
Ik stop met deze discussie.

Ik snap Shane wel, heb ook wel gedoe gehad met internetaankopen die niet deugden en als je dan wilde retourneren gaf ineens niemand thuis. Kopersbescherming had ineens kleine lettertjes, zelfs Paypal heeft kleine letters. Moet je voor de lol de voorwaarden eens doorlezen. Een hoop mitsen en maren. Ik bekijk ook altijd reviews en vooral op Ebay moet men echt hoog scoren wil ik er kopen.

Ik snap Shane wel, heb ook wel gedoe gehad met internetaankopen die niet deugden en als je dan wilde retourneren gaf ineens niemand thuis. Kopersbescherming had ineens kleine lettertjes, zelfs Paypal heeft kleine letters. Moet je voor de lol de voorwaarden eens doorlezen. Een hoop mitsen en maren. Ik bekijk ook altijd reviews en vooral op Ebay moet men echt hoog scoren wil ik er kopen.

elisabeth101 op 16 dec 2017 14:36

Shane = drPhil?
Retourneren is geen service waarbij men keuzes heeft of voorwaarden kan stellen. Het moet zelfs actief aangeboden worden. Ook kopersbescherming is een vastgelegd recht, dat maar heel weinig uitzonderingen kent.

@userd: weet je wel wat het kost om ski’s vanuit NL terug te sturen? Héél veel. En dan moet je nog maar hopen dat je je geld terugkrijgt. Want dan wordt het welles-nietes.

Maar zoals gezegd: ieder zijn keus.

DrPhil op 16 dec 2017 13:06

Onzin, Consumentenrecht en eBay zelf zijn daar bijzonder streng in en je bent als consument idioot goed beschermd. Betaal je met cc of PayPal, is er nog een extra zekerheid en zelfs soms de mogelijkheid tot gratis retourneren.

Userd op 16 dec 2017 13:09

Paypal bemiddelt alleen.
Gratis terugsturen van ski’s heb ik nog nooit gezien.
Ik stop met deze discussie.

DrPhil op 16 dec 2017 13:11

Lijkt me verstandig als je niet weet waarover je het hebt.

Hou met internet reviews in ieder geval in je achterhoofd dat veel mensen met een ‘gewoon goed’ ervaring geen review achterlaten, en de zeikers vaak wel. Geeft al snel een te negatief beeld. Wat niet wegneemt dat je slechte reviews serieus kunt nemen.

Tijd voor een uitpakparty?!

Hou met internet reviews in ieder geval in je achterhoofd dat veel mensen met een ‘gewoon goed’ ervaring geen review achterlaten, en de zeikers vaak wel. Geeft al snel een te negatief beeld. Wat niet wegneemt dat je slechte reviews serieus kunt nemen.

Gaston op 16 dec 2017 15:41

Bij Ebay werkt dat anders. Als je als koper een goede review achterlaat, krijg je meestal van de verkoper ook een goede beoordeling. Kopers hebben er dus belang bij om een (goede) beoordeling achter te laten.
Voorbeeld: gebruiker “bikewagon” heeft 275.477 reviews, met een score van 99,7%. Het heeft natuurlijk geen enkel nut om dan een positieve review achter te laten. Behalve dan dat je er zelf ook één krijgt.

*bericht bewerkt door DrPhil op 16 dec 2017 16:22

Tienduizend goede reviews en één Phil ertussen en je kunt je webshop opdoeken.:D

Persoonlijk nooit problemen met retourneren gehad, ondanks dat een tegenpartij wel eens lastig wil doen. Op Ebay moet je wel iets beter weten te filteren wat nou de goede betrouwbare aanbieders zijn, omdat zowel de beste als de beroerdste aanbieders zich daar verzamelen.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Tienduizend goede reviews en één Phil ertussen en je kunt je webshop opdoeken.:D

Persoonlijk nooit problemen met retourneren gehad, ondanks dat een tegenpartij wel eens lastig wil doen. Op Ebay moet je wel iets beter weten te filteren wat nou de goede betrouwbare aanbieders zijn, omdat zowel de beste als de beroerdste aanbieders zich daar verzamelen.

Sneeuwbaard op 16 dec 2017 16:31

Retourneren is niet het probleem. De kosten van het terugsturen van ski’s wel.

*bericht bewerkt door DrPhil op 16 dec 2017 16:35

Tienduizend goede reviews en één Phil ertussen en je kunt je webshop opdoeken.:D

Persoonlijk nooit problemen met retourneren gehad, ondanks dat een tegenpartij wel eens lastig wil doen. Op Ebay moet je wel iets beter weten te filteren wat nou de goede betrouwbare aanbieders zijn, omdat zowel de beste als de beroerdste aanbieders zich daar verzamelen.

Sneeuwbaard op 16 dec 2017 16:31

Retourneren is niet het probleem. De kosten van het terugsturen van ski’s wel.

DrPhil op 16 dec 2017 16:35

Als het product niet voldoet aan de beschrijving dient de verkoper op te draaien voor alle kosten. Ook de verzendkosten in dit geval. Het kan te maken hebben dat ik altijd met een CC betaal en dat de webshop/oplichter eieren voor z’n geld kiest, maar zoals gezegd nooit problemen gehad. In veel gevallen heb je zelfs de mogelijkheid om de producten bij de deur te controleren en het pakket direct (gratis) mee retour te geven.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Käufer trägt die unmittelbaren Kosten der Rücksendung der Waren

Het staat er toch heel duidelijk. Veel succes met je rechtszaak in Duitsland.

Voorbeeld: gebruiker “bikewagon” heeft 275.477 reviews, met een score van 99,7%. Het heeft natuurlijk geen enkel nut om dan een positieve review achter te laten. Behalve dan dat je er zelf ook één krijgt.

DrPhil op 16 dec 2017 16:17

Houd je er wel rekening mee dat in dit geval er dus ruim 825 “ontevreden” mensen zijn geweest? Je zou ze maar allemaal tegelijk op je verjaardag krijgen. Ik hecht weinig waarde aan de getallen, wél aan de eventuele toelichtingen ervan. Er zijn nog steeds mensen die in geval van een restaurant, het bedrijf kapot proberen te maken via de reviewsites of hun Feestboek als ze geen gratis fles water krijgen bij hun 5-gangen voordeelmenu van 14,50.

In geval van het kopen van tweedehands materiaal zou ik kijken of je op één of andere manier persoonlijk in contact kunt komen met de verkoper. Als je een beetje kritisch bent en vriendelijk blijft is de kans mijns inziens groter dat ze voor jou het beste setje uit de tweedehands partij zoeken.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Käufer trägt die unmittelbaren Kosten der Rücksendung der Waren

Het staat er toch heel duidelijk. Veel succes met je rechtszaak in Duitsland.

DrPhil op 16 dec 2017 16:45

Je bedoelt de zaak (die er niet gaat komen) tussen een verkopende partij en Mastercard?! Je hoeft je gelijk niet te halen, als consument heb je dat al. Zeker als de waar niet voldoet aan de beschrijving.

Voldoen de (tweedehands) ski’s niet aan jouw verwachtingen, maar klopt de beschrijving wel, dan zou je inderdaad mee moeten/mogen betalen aan de retourkosten. In alle andere gevallen valt er geen uitzondering te maken op jouw recht als consument. Al zetten ze op hun site dat je eerst een dansje moet doen.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Shane = drPhil?
Retourneren is geen service waarbij men keuzes heeft of voorwaarden kan stellen. Het moet zelfs actief aangeboden worden. Ook kopersbescherming is een vastgelegd recht, dat maar heel weinig uitzonderingen kent.

Userd op 16 dec 2017 15:34

Ja idd ik bedoeld post van DrPhil. Shane was n ander topic ;)

Je hebt gelijk wat betreft die vastgelegde regels alleen zijn er ook verkopers die zich daar helaas niet aan houden. Bvb gewoon niet meer reageren. En zie dan je geld maar eens terug te krijgen. In theorie zou het makkelijk moeten zijn maar in de praktijk valt het tegen. Daarom dus goed filteren, vooral op ebay. Ik google bvb vaak de naam van een webshop alvorens ik iets koop. Zo af en toe kom je wel eens wat louche dingen tegen.

Plaats een reactie