Blizzard Quattro 8.0 ti

Hallo, ik heb de Blizzard Quattro 8.0 ti aangeschaft op lengte 180 cm. Heb hiervóór een jaar of 7 geskied op de Head Xenon XI 7.0 (lengte 177 cm).
Ben 1.90 m. lang bij 90 kilo.
Kan iemand me vertellen wat ik bij deze overstap zal merken van de grotere breedte onder de voet (80 i.p.v. 73 mm) ?
Zouden de Blizzards bijvoorbeeld (!) op lange glijstukken (met daarin veel sporen) wat minder ‘rechtuitstabiliteit’ hebben, omdat ze ‘van voor naar achter’ wat breder zijn ?

Rene wat leuk en toevallig!, ik heb deze skies afgelopen zondag ook aangeschaft! Alleen andere lengte.
Ben ook zeer benieuwd hoe het mij bevalt. Denk een mooie ski voor zowel korte als lange bochten.
In zoverre ik het in kan schatten denk ik niet dat door de breedte onder de voet de rechtuitstabiliteit’ minder word.

Dan zijn we nu al met drie 😁. Ik heb vorige week de maat 174 ontvangen (ben zelf 181cm), en al lekker in de wax gezet. Heeft er iemand intussen al ervaring mee gehad op de pistes?

Ik heb wel anderhalf jaar geleden de 8.4 TI en de 7.4 ti geskied. En wat ik er van vond? Ik kon er zo weinig mee, dat ik er geen review over heb kunnen schrijven. Ik kreeg ze niet goed gebogen denk ik, ski er niet agressief genoeg voor. Maar eerlijk is eerlijk: heel uitgebreid is de test niet geweest. Na 1 afdaling was ik blij dat ik ze weer in kon leveren.

De rechtuitstabiliteit hangt vaak samen met de radius van de ski en niet zozeer de breedte onder de voet. De breedte heeft dan wel weer invloed op de snelheid vd kantenwissel. Ikzelf vind 80mm breed genoeg, daarboven voelt het trager voor mij.

Een brede ski moet je meer kanten voordat hij gaat snijden. Een brede ski is dus per definitie stabieler dan een smalle ski met dezelfde radius. Maar een brede ski met een kleine slalomradius kan rechtuit veel stabieler zijn dan een smalle ski met een grotere radius, omdat hij minder snel zal happen (omdat je meer moet kanten). Is dus niet te zeggen.

(Beter gezegd: omdat bij een bredere ski het kantelpunt anders ligt).

Grappig dit, eerst iets aanschaffen en dan pas vragen gaan stellen 🤔

When life gets too complicated.... SKI

Alsof iedereen die iets heeft aangeschaft het ook daadwerkelijk al heeft gebruikt🤔. Er zijn ettelijke reviews over deze ski, en de meeste geven deze toch een behoorlijke score, dus ja, een berekende gok.

“Rechtuitstabiliteit” is nooit een punt, ik heb nog nooit een ski gehad die daar problemen mee heeft gehad.

Alsof iedereen die iets heeft aangeschaft het ook daadwerkelijk al heeft gebruikt🤔. Er zijn ettelijke reviews over deze ski, en de meeste geven deze toch een behoorlijke score, dus ja, een berekende gok.

Boterham op 25 feb 2018 10:14

Er is op zich ook niks mis mee, want ik doe het zelf ook regelmatig. Ik zou ze echter wel eerst zelf gaan uitproberen alvorens hier een vraag te stellen 😎

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie