kinder skischool valmenier 1500 of 1800?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Galibier Thabor

we zien op de website van de skischool in Valmenier dat ze voor onze kinderen van 6 en 8 skiles locaties hebben in Valmenier 1500 in Valmenier 1800 (en ook nog ietsje hoger op valmenier 1900).

Welke zouden jullie ons aanraden qua kwaliteit van de leslocatie? Of maakt t niet uit?

onze kinderen hebben allebei 1x eerder 3 dagen les gehad en zijn half ourson en half flocon qua niveau.

we zitten zelf in een huisje nog 5 min. onder Valmenier 1500 en ik verwacht zelf vooral aan de Valloire kant te gaan skien, maar doel is ook om de kinderen dit jaar echt op niveau te krijgen dus vandaar de vraag.

thanks voor jullie uitleg!

Als je op ski’s van Valmeinier 1500 naar Valmeinier 1800 moet om de kids weg te doen, ga je via de trage stoeltjeslift Roi moeten, en dan is het nog een eindje naar beneden via een groen pad. Met hun niveau ben je dan al snel een half uur onderweg voor je richting Valloire kan skiën, en omgekeerd ben je ook langer onderweg op de weg terug.
Dan lijkt het me veel beter om meteen in Valmeinier 1500 naar de lessen te gaan, en dan kan je vandaar via Armera meteen oversteken naar de kant van Valloire. Veel minder gedoe, en qua niveau van de lessen moet je je geen zorgen maken.

Als je met de auto zou gaan vind ik persoonlijk Valmeinier 1800 een betere locatie. Niet vanwege de kwaliteit van de lessen, maar wel omdat de pistes en de beschikbare liften net iets beter aangepast zijn voor beginners.

Dankjewel voor de reactie Morzel! Helder…het leek me inderdaad al handiger qua locatie richting valloire om de kinderen in 1500 op les te doen. We zitten met 4 gezinnen in een huis 5 min rijden onder valloire 1500 en we hebben maar 2 autos dus t leek me fijner om t dichtbij te doen…enige twijfelpuntje is of de skischool helling bij 1500 wel voldoende is voor de kinderen…ik vind op youtube enkel een heel karig uitziend oefenweitje…dat zal prima zijn voor onze zoon van 6…maar hoe gaat dat dan met de iets gevorderder dochter van 8…nemen ze die dan al mee een echte piste in Valmenier 1500 op?

en dan tot slot: het gaat aardig sneeuwen deze week maar vanaf oud en nieuw als wij er zijn stijgen de temperaturen wat en gaat het onder de 1500m schijnbaar al regenen…is t dan toch niet verstandiger de skischool hoger te nemen of zorgen ze in Valmenier 1500 altijd dat er voldoende kunstsneeuw bijgespoten wordt voor de kinderklasjes? Groet Sam

Bij ESF gaan ze vrij snel de echte pistes op, en sowieso zorgen ze ervoor dat de oefenweides goed van sneeuw voorzien zijn. Ik zou me dus geen zorgen maken dat ze een hele week vast zitten op een kleine oefenweide.

In Valmeinier 1800 hebben ze grotere oefenweides, maar ook meer skiërs dus ik denk dat de grootte van de oefenweide niet veel uitmaakt. En ik weet niet hoe goed het meevalt om dagelijks met de auto naar daar te rijden en parkeerplaats te vinden tijdens een hoogseizoen-week. Ik vermoed dat dat makkelijker gaat gaan in Valmeinier 1500.

Het grote nadeel van Valmeinier 1500 is de lift daar, dat is een niet-koppelbare stoeltjeslift die er behoorlijk lang over doet om boven te geraken. Het grote voordeel is dat ze één van de mooiste pistes (indien niet de mooiste) van het gebied hebben: Génépi. Als je dan toch eens in Valmeinier gaat skiën, kan je via Roi de Gros Crey op, om dan met Génépi af te dalen. Als je (tegen het eind van de week) eens met de kinderen wil gaan skiën, zou ik niet de Gros Crey opgaan. Er loopt daar een groene piste van de top van het gebied naar beneden, die bij momenten (zeker aan het einde van de dag) stukjes heeft die je minstens rood mag klasseren.

*bericht bewerkt door Morzel op 26 dec 2017 22:30

Thanks Morzel! Dit zijn de tips waar ik wat aan heb! groet Sam

Update: we hebben die ski vakantie ervaren dat de kinderen prima les hebben gekregen in Valmeinier 1500…

het kinderweitje voldoet goed voor de 1e stapjes en daarna gaan ze al snel de echte pistes op

Dit jaar gaan we weer en er viel met de ESF prima wat af te spreken over de tijden van de lessen (we wilden ze graag allemaal in de middag op les) Als je maar beetje vantevoren belt en een groter aantal kinderen aanmeldt denken ze goed mee.

Sam, is hier voor kinderen nog in het Nederlands les te krijgen?

Sam, is hier voor kinderen nog in het Nederlands les te krijgen?

Taan op 20 jan 2020 10:34

Nope Nederlands sprekende leraren heb ik niet kunnen ontdekken…engels wel als je er om vraagt…was voor onze kinderen (8 a 11 jaar) voldoende

evaluatie: 1) wij waren erg tevreden over de optie om onze kinderen + 2 nichtjes met zn 4en tegelijk in een priveklasje te stoppen…dat was pp uiteindelijk 250 euro ipv de 166 euro voor de normale klasjes…en t was 2 uur les ipv 2.5 uur…maar ze leerden wel veel intensiever en zijn goed vooruit gegaan…sommigen wel 2 niveaus ipv 1

Als we er nog een 5e kindje bij hadden gedaan was het lesbedrag pp gezakt naar 175 pp

het kinderweitje van 1500 is prima maar wel wat simpel…die in 1800 zou ik meer aanraden als je hele kleintjes hebt en kunt kiezen waar je wilt lessen

voor de groteren kinderen maakt niet uit, want die gaan toch snel de pistes op

Plaats een reactie