dag voor aanvang skipas gratis uurtje?

Wij gaan straks naar Flachau Ski- Amade.
Andere jaren zijn wij naar Skiwelt geweest en daar konden wij de dag vooraf ( zaterdagmiddag) al een uurtje gratis naar boven met de lift. De eigenlijke geldigheid begint pas op zondag.
Ik heb gezocht op de site van Ski- Amade, maar kan daar geen info over vinden, weet iemand of het daar ook van toepassing is? Wij vinden het altijd ff gaaf om er weer even in te komen ( en gratis he…blijven wel Nederlanders)

Als het goed is, kan je vanaf 3 uur inderdaad de lift in op zaterdag als je vanaf zondag een ski-pas hebt.

Veel plezier!

Is het al winter?

Ik weet niet of dat in alle gebieden is en voor alle liften geldt maar in Kleinwalsertal bij de Jedermanlift is dit ook.

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/5bea4a4822b2328a901d1ab4...

Ski you later!

Ja hoor, dat kan in Flachau ook, de dag voordat je meerdaagse skipas ingaat, mag je vanaf 15.00 uur gratis van de liften gebruik maken.

Ja hoor, dat kan in Flachau ook, de dag voordat je meerdaagse skipas ingaat, mag je vanaf 15.00 uur gratis van de liften gebruik maken.

AstridG op 26 dec 2017 23:47

Zal zeker in Les Menuires zeker niet zo zijn of wel? :)

En in de Zillertal Arena?

Weet iemand of dit ook voor Sankt Anton geldt? Ik zit al met een half oog te kijken naar de pas vanaf 15.00 uur, heb er wel 23,50 voor over om alvast een paar bochtjes te draaien morgenmiddag maar beter zou het natuurlijk zijn als we gratis nog even omhoog kunnen!

Weet iemand of dit ook voor Sankt Anton geldt? Ik zit al met een half oog te kijken naar de pas vanaf 15.00 uur, heb er wel 23,50 voor over om alvast een paar bochtjes te draaien morgenmiddag maar beter zou het natuurlijk zijn als we gratis nog even omhoog kunnen!

ankiepankie op 26 jan 2018 09:01

Antwoord op mijn eigen vraag al gevonden :-) In Sankt Anton geldt de liftprijs inderdaad ook al vanaf 16 uur. Dank voor de tip @Nancy, had hier nog nooit over nagedacht maar superfijn om te weten! Dat betekent morgenmiddag nog lekker een uurtje op de piste!!

Ja, fijn he…voelt dan ook zooo goed ( we blijven Nederlanders)
Fijne vakantie en een goede reis!
Wij mogen nog precies 4 weken wachten.

Wat een goeie tip Nancy! Weet iemand of dit ook voor Hinterglemm geldt? En dan vooral de avond piste die verlicht is? Deze is volgens mij op zaterdag tot 21.30 open en zouden we dus extra lang kunnen profiteren van deze optie!

In Frankrijk geldt dit vaak niet (tenzij expliciet vermeld op je skipas).
-> gewoon even naar de site van het skigebied gaan. Als het zo is, zullen ze hier zeker mee adverteren.

Vb Les Arcs: 0.5 dag gratis als je minimum een 6-daagse pas Paradiski hebt (je kan ook ervoor kiezen om deze op de vertrekdag te gebruiken).
Als je enkel de skipas van Les Arcs+Vallandy hebt mag je de dag ervoor niet de liften in.

Wel zijn er veel gebieden waar er in het dal een beginnerslift gratis is.
Dit moet je op voorhand wel controleren, in Les Arcs1800 was dit niet het geval, hoewel je een klein beetje kon valsspelen door de voetgangers-cabine Dahu te misbruiken (maar je zal daar zeker over aangesproken worden als je elke 10 minuten bij deze lift staat).

Glide on!

Ja hoor, dat kan in Flachau ook, de dag voordat je meerdaagse skipas ingaat, mag je vanaf 15.00 uur gratis van de liften gebruik maken.

AstridG op 26 dec 2017 23:47

Zal zeker in Les Menuires zeker niet zo zijn of wel? :)

MauriceSki op 25 jan 2018 23:21

Hehe… Dat vroeg ik mij dus ook direct af. Kan het nergens vinden. Dus denk het niet :)!

Salzburg super ski pas konden we de dag vooruit vanaf 15.00 u gebruiken . Ik heb dat geinformeerd en zelf ook gedaan .

Let op avond skieen heb je meestal een aparte pas voor hebben … goed laten informeren dus !

En in de Zillertal Arena?

Purbo op 26 jan 2018 01:48

Daar ook nieuwsgierig naar is 😂

Wat een goeie tip Nancy! Weet iemand of dit ook voor Hinterglemm geldt? En dan vooral de avond piste die verlicht is? Deze is volgens mij op zaterdag tot 21.30 open en zouden we dus extra lang kunnen profiteren van deze optie!

Ernestvv op 26 jan 2018 10:51

Avondskien moet je bijna altijd een aparte skipas voor kopen voor dat avondje…

-> gewoon even naar de site van het skigebied gaan. Als het zo is, zullen ze hier zeker mee adverteren.

Vivace op 26 jan 2018 11:03

Bij Ski Arlberg stond het in de hele kleine lettertjes dus blijkbaar zijn ze niet zo happig op de Nederlandse profiteurs… :-)

*bericht bewerkt door ankiepankie op 26 jan 2018 12:23

Ze lopen er inderdaad nergens echt mee te koop dat je de dag vooruit al gebruik van je skipas kan maken aan het eind vd middag . Je gaat je bijna afvragen , waarom kan het dan toch … maar de best manier is direct info opvragen, daar waar je de skipas koopt . Zij geven je volledig uitleg, en ze weten exact watwel en niet mogelijk is …

Iemand een idee of dit in Ischgl ook zo is ?

En hoe zit dat met Fiss? Kan er niks over vinden namelijk

Heb iets gevonden voor Fiss…de dag voordat je pas in gaat kan je gratis skiën vanaf 15u:

Advance ticket sales

On the previous day at the main ticket offices in the valley terminal. Tickets can be used as of 3.00 pm.

*bericht bewerkt door Marleen1982 op 27 jan 2018 16:02

@Ernestvv : https://www.saalbach.com/en/winter/skitickets/skitickets-shl…

Ik was ook benieuwd naar hinterglemm en vond deze link. Hierbij staat wel de verlichte piste bij :)

*bericht bewerkt door Timoty op 27 jan 2018 16:35

@Ernestvv : https://www.saalbach.com/en/winter/skitickets/skitickets-shl…

Ik was ook benieuwd naar hinterglemm en vond deze link. Hierbij staat wel de verlichte piste bij :)

Timoty op 27 jan 2018 16:32

Top zeg, dankjewel!

iemand die weet of dit ook zo in livigno is?

En obergurgl?

Plaats een reactie