Niet-Skiër: waarheen? activiteiten?...

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Binnen een 5-tal weken vertrekken we naar Ischgl.

Helaas zal ik deze vakantie niet op de skilatten kunnen staan wegens zwangerschap (7maand ver dan) en een zoontje van 1,5jaar.
Het is de eerste keer dat we naar Ischgl gaan. Dus ik ken het dorp absoluut niet. Daarnaast ben ik ook een ramp in oriëntatie.

  • Waar kan ik een kaart vinden van het dorp met aanduiding van restaurants/winkels/…?
  • Wat kan je zoal doen met een peutertje overdag in Ischgl?
  • Waar kan ik rustig sleeën/spelen in de sneeuw/… met hem ?
  • Welke sneeuwwandelingen zijn er aan te raden ?
  • Zijn er andere activiteiten zoals zwemmen/binnenspeeltuin/… ?
  • Welke cafés/restaurants/… zijn er bereikbaar op de piste als wandelaar eventueel met gondel bereikbaar (waar je kan afspreken met de skiërs) ? Liefst een stube waar ze je na 1koffietje al niet terug buitenkijken en waar je dus rustig even kan blijven zitten.
  • Zijn er plaatsen/restaurants/activiteiten in ischgl die absoluut af te raden of aan te raden zijn ?

Alvast bedankt!

https://www.ischgl.com/nl/enjoy

Kijk hier eens rond.

Ski you later!

Bedankt voor de reactie!

Ik heb de site al eens bekeken, maar ben meer op zoek naar ervaringen van andere wintersporters.

Ik zou zeker Spikes onder je schoenen doen.Je moet er toch niet aan denken dat je valt over een stuk ijs.

null

Tja verder is er normaal gezien als iedereen aan het skiën is in een wintersport dorp in het algemeen niet veel aan. En winkelen,zwembad,cafés heb je ook wel gezien na 3 dagen denk ik. Je zou een keer naar Innsbruck kunnen gaan.
Of gewoon naar Bora Bora in die week.

null

Ben er alleen eind april geweest, dus er was geen sneeuw meer in het dorp. Het dorp zelf zitten genoeg hotels/lounges waar je even een drankje kan doen en met de silvrettabahn of fimbabahn kun je ook naar boven op de Idalp en bij het panoramarestaurant afspreken. Ik had niet echt het idee dat je daar goed kon wandelen, maar hopelijk zijn er andere forumgangers die daar wel goede tips voor hebben. Bielerhöhe is helaas vanaf die kant afgesloten in de winter.

Je moet aan de lader @Hooykaas

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zou ook even naar het Touristmusverband in Ischgl gaan! Uiteraard weten die meer wat er evt.te doen is. Daar kan je ook een plattegrond van het dorp krijgen.

null

Binnen een 5-tal weken vertrekken we naar Ischgl.

Helaas zal ik deze vakantie niet op de skilatten kunnen staan wegens zwangerschap (7maand ver dan) en een zoontje van 1,5jaar.
Het is de eerste keer dat we naar Ischgl gaan. Dus ik ken het dorp absoluut niet. Daarnaast ben ik ook een ramp in oriëntatie.

  • Waar kan ik een kaart vinden van het dorp met aanduiding van restaurants/winkels/…?
  • Wat kan je zoal doen met een peutertje overdag in Ischgl?
  • Waar kan ik rustig sleeën/spelen in de sneeuw/… met hem ?
  • Welke sneeuwwandelingen zijn er aan te raden ?
  • Zijn er andere activiteiten zoals zwemmen/binnenspeeltuin/… ?
  • Welke cafés/restaurants/… zijn er bereikbaar op de piste als wandelaar eventueel met gondel bereikbaar (waar je kan afspreken met de skiërs) ? Liefst een stube waar ze je na 1koffietje al niet terug buitenkijken en waar je dus rustig even kan blijven zitten.
  • Zijn er plaatsen/restaurants/activiteiten in ischgl die absoluut af te raden of aan te raden zijn ?

Alvast bedankt!

Snow-love op 29 dec 2017 16:11

-Interactief stadsplan: https://www.ischgl.com/en/more/getting-here/town-map/map… Via de velden in de linkerhoek kan je onderkomens, infrastructuur (restaurants, winkels,…), wandeltochten e.d. aanduiden.

  • er is een (avond)rodelbaan in Ischgl, meestal op maandag en donderdag. Ik ging meestal in de week na pasen naar Ischgl en de sneeuwcondities waren niet altijd nog voldoende om de rodelbaan open te houden. Misschien lukt dit wel nog in de eerste week van de paasvakantie.
  • je kan gaan plonsen in het SIlvretta Center: https://www.ischgl.com/en/active/adventure-outdoors/lakes-sw…
  • met de Silvrettabaan of de Fimbabaan kun je naar de Idalp. Dat is niet alleen het zenuwcentrum van het skigebied van Ischgl, maar er bevindt zich ook het Idalprestaurant dat gedeeltelijk zelfbediening en gedeeltelijk restaurant/ à la carte is. Een 100m naast het Idalprestaurant, iets lager gelegen, wandel je naar het Panoramahaus.
  • kun/wil je met de auto, rij dan een stukje terug het dal af naar Kappl en ga naar het Sunny Mountain Adventure park https://www.kappl.com/en/active/sunny-mountain-adventure-par…. Kleine speeltuin, skischool, kidsrestaurant,… vooral op kinderen afgestemd…

Wat betreft interessante plaatsen om te bezoeken, Ischgl is bekend om de après-ski: https://www.ischgl.com/en/enjoy/nightlife-apres-ski… : Schatzi en Kuhstall zijn begrippen, maar niet altijd plekken waar je met kleine kindjes rustig kan doorbrengen. Dan zal je heel wat gezellige stuben en cafés vinden langs de hoofdpromenade die dooreen het dorp loopt;

  • met de Silvrettabaan of de Fimbabaan kun je naar de Idalp. Dat is niet alleen het zenuwcentrum van het skigebied van Ischgl, maar er bevindt zich ook het Idalprestaurant dat gedeeltelijk zelfbediening en gedeeltelijk restaurant/ à la carte is. Een 100m naast het Idalprestaurant, iets lager gelegen, wandel je naar het Panoramahaus.

Vanop de Idalp kan je inderdaad naar restaurant Alpenhaus wandelen (wel een slee meenemen voor je zoontje, met de kinderwagen is het niet te doen). Daar heb je zowel zelfbediening als à la carte en het is wat gezelliger dan de overdreven drukke Idalp. (Panoramahaus is het, vrij dure, à la carte restaurant op het eerste verdiep van de Idalp)
Ook naar restaurant Pardorama (boven op de berg op 2600m hoogte) kan je als niet-skiër heen met de Pardatschgratbrahn (A2). Bij mooi weer heb je daar een fantastisch uitzicht over een groot deel van het skigebeid en de omliggende bergtoppen.

In het dal heb je een paar geprepareerde winterwandelroutes (platgereden sneeuw, je hebt dus ook hier wel een slee nodig voor je zoontje) die zelfs helemaal tot het 30km verderop gelegen Galtür gaan, maar met een peuter erbij zal heen en terug naar Mathon al een behoorlijk uitdaging zijn ;)

Enig idee wat het kost om als wandelaar naar boven te gaan?

Enig idee wat het kost om als wandelaar naar boven te gaan?

hansvdz op 9 apr 2019 16:02

Dat staat hier https://www.ischgl.com/en/Active/Active-Winter/Ski-Pass-Pric…

Idd, daar staat het beschreven, 1x naar boven en naar beneden 23 euro, 37,50 euro voor een dag ticket.

Plaats een reactie