Gopro gebruiken zonder permanent te bevestigen (zonder mounts)

Heeft er iemand ervaring met een gopro te bevestigen zonder een mount permanent op je helm te kleven. Door bv. het gebruik van een zuignaphouder op de helm te bevestigen?

Je hebt een soort hoofdband die je kan gebruiken. Door beweegt echter toch wat meer dan een mount. Ik gebruik die dan ook eerder voor bijv. paragliden of klimmen. Met skiën of snowboarden heb je toch al snel vrij veel trillingen.

gebruik een selfie-stick, (niet alleen om je zelf te filmen, maar juist de andere kant op (om anderen) te filmen). De lengte van de stick zorgt voor een hefboom effect waardoor het trillen, draaien en andere korte bewegingen veel minder voorkomen, een stabilisatie. Daarnaast kan je ook nog vanuit leuke perspectieven filmen.

*bericht bewerkt door Auke83 op 30 dec 2017 15:17

ik gebruik deze wel eens… magneet houder kan je overal gebruiken

null

Een zuignap om m’n helm durf ik niet aan hoor…

Selfiestick is chill, maar je moet wel kunnen focussen op het filmen/boarden tegelijk. Dat is in het begin best even wennen.

Het voordeel van een chest-mount of helmsticker is dat je er geen omkijken naar hebt, dan kan je jezelf volledig richten op je afdaling en het moois wat er om je heen te zien is.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Het voordeel van een chest-mount of helmsticker is dat je er geen omkijken naar hebt, dan kan je jezelf volledig richten op je afdaling en het moois wat er om je heen te zien is.

Embee op 30 dec 2017 18:13

Kies maar voor een chest-mount, geeft een mooi stabiel beeld. Heb je wel eens een aantal helm-montage-beelden bekeken? Dan zie je pas hoeveel je je hoofd beweegt tijdens het skieën. Bijna niet te gebruiken die shots… (althans, voor mij)

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Wat Coen zegt… Op de helm moet je heel bewust zijn dat je filmt en niet om je heen kijkt. Een chestmount is dan ideaal! Tenzij je snowboard, dan heb je er weinig aan.

Het meest stabiel is een Gimbal ipv een selfie stick. Is wat duurder(tussen de 100 tot 200 euro) maar geeft superstabiele beelden.

Footage vanaf de helm is inderdaad vaak niet bruikbaar en redelijk saai. Het meest veelzijdige blijft een monopod. Dan kun je allerlei shots maken en het afwisselend houden. Film elkaar, zowel meebewegend als stilstaand.

De nieuwe gopro 6 heeft betere ingebouwde image stabilizer, voor nog strakkere beelden. Ben benieuwd hoe die uit zou pakken op de helm en chest.

Vergeet ook de mooie sfeershots niet en de timelapse in de auto ;-)

Ik gebruik ook steeds de chestmount, werkt voor mij het best. Je kan de camera dan ook vrij eenvoudig doorgeven aan vrienden die geen mount hebben. Let wel op je houding bij het skiën, sommige mensen skiën zodanig voorovergebogen dat je bijna enkel de latten ziet. Een GoPro op mijn helm vind ik minder aangenaam vanwege het extra gewicht. Chestmounts kan je trouwens vrij goedkoop bestellen via aliexpress ;)

Wat Coen zegt… Op de helm moet je heel bewust zijn dat je filmt en niet om je heen kijkt. Een chestmount is dan ideaal! Tenzij je snowboard, dan heb je er weinig aan.

Het meest stabiel is een Gimbal ipv een selfie stick. Is wat duurder(tussen de 100 tot 200 euro) maar geeft superstabiele beelden.

Footage vanaf de helm is inderdaad vaak niet bruikbaar en redelijk saai. Het meest veelzijdige blijft een monopod. Dan kun je allerlei shots maken en het afwisselend houden. Film elkaar, zowel meebewegend als stilstaand.

De nieuwe gopro 6 heeft betere ingebouwde image stabilizer, voor nog strakkere beelden. Ben benieuwd hoe die uit zou pakken op de helm en chest.

Vergeet ook de mooie sfeershots niet en de timelapse in de auto ;-)

Reynouts op 31 dec 2017 00:21

Zoek video’s van de Sony’s en je weet het. Die hebben al jaren stabilisatie en sonys stabilisatie is een van de beste (op Panasonic na, maar die hebben geen achtioncam).

Voor een review inclusief indoor skibeelden:
https://tweakers.net/reviews/4999/high-end-actiecameras-in-a…

Edit:
Juiste link, vorige is een jaar oud
https://tweakers.net/video/16193/actiecameras-in-de-sneeuw-v…

*bericht bewerkt door Waah op 31 dec 2017 05:40

Plaats een reactie