How to: Skischoen correct aanspannen

Ik kwam zojuist deze video tegen van een Amerikaanse bootfitter. Blijkbaar heb ik het zelf altijd al fout gedaan…

Goede tip, dus ik deed het ook altijd verkeerd, weer iets geleerd.

Goed filmpje idd 👌🏻

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@Arnh
Goed verhaal! Dankjewel

Niet eens met de volgorde. Je wilt inderdaad je hiel vast hebben, maar dat doe je door eerst de middelste twee schnallen vast te maken (dus de bovenste bij je voet en de onderste bij je scheen). Je voet is namelijk flexibeler dan je schoen, dus met enkel de bovenste twee schnallen vast kan je door de flexibiliteit van je voet nog steeds naar voren bewegen. De bovenste schnall bij je scheen doet niet zoveel voor het in plaats houden van je hiel.

Lol mensen dat is natuurlijk een Engelsman en geen Amerikaan :D

En deze leuke meneer had samen met een andere meneer en dame de winkel Edge & Wax in Engeland maar die zijn helaas failliet gegaan vorig jaar. Ze hebben nog veel meer leuke filmpjes over van alles en nog wat, dus als iemand zich nog verveelt…

Overigens heb ik het vastmaken ook zo geleerd. Dat het vooral belangrijk is de schnallen bovenop de voet niet strak te doen want daar lopen bepaalde zenuwen en bloedvaten die pijn kunnen gaan doen. Ik moet zeggen dat het bij mij werkt en dat ik die 2 schnallen niet nodig heb om goed in mijn schoen te blijven. Eigenlijk met alleen de enkel schnall zit ie al goed.

Volgens mij maakt de volgorde helemaal niet uit. Tijdens het skiën beweeg je je voet tijdens het flexen een heel klein beetje. De fixatie bestaat volgens mij alleen door de voet minimale bewegingsvrijheid te geven zonder de zaak af te knellen. Het filmpje suggereert dat je je voet op meerdere plaatsen zou kunnen fixeren waarvan er maar 1 de juiste is. Maar je voet in je schoen is niet als de binding op je ski.

Lol mensen dat is natuurlijk een Engelsman en geen Amerikaan :D

Ja inderdaad. Kleine lapsus.

Plaats een reactie