Skischolen in Grossarl

Goede middag,
Ik heb een korte vraag over de 2 skischolen in Grossarl (de info die ik heb gevonden op dit forum is niet meer zo actueel). In februari gaan wij hier naartoe met onze kinderen van 5,5 / 7 & 8. Wie heeft hier recente ervaringen mee en welke adviseren jullie? Zit er echt een verschil tussen deze twee skischolen?
Dank voor jullie reacties

2 jaar geleden heeft onze zoon (toen bijna 5) een week gelest bij Lackner. Was een ouderwetse skischool: veel aandacht voor balans, techniek, doorzetten. Weinig fun en gummiberen van de leraar. Dat was bikkelen voor hem, maar op de vrijdag zo trots als een pauw.

Dank voor de reactie @77steve! Zijn er ook mensen met ervaringen met de andere skischool in Grossarl?

Mijn kinderen hebben gelest bij Panorama 3 jaar geleden. Prima skiles, ook (deels) in het Nederlands. Mijn zoon van 4 had toen beneden in (een uithoek van) het dorp les de eerste dagen en mijn dochter van 7 boven op de berg. Dat was logistiek wel een dingetje…

Skiles was verder prima!

Wij komen al jaren in Grossarl met onze familie en ik heb goede ervaring met beide skischolen. Ze hebben beide goede Nederlands sprekende skileraren in dienst en zorgen goed voor je kinderen. Dus aan de belangrijkste basisvoorwaarden is voldaan.
Beide skischolen hebben in het dorp hun beginnersweide. Bij beide scholen gaan je kinderen zodra ze de beginnersvaardigheden onder de knie hebben de berg op. De lessen van Panorama beginnen een half uur eerder dan die van Lackner, maar ze starten ongeveer op dezelfde plek.

Het gaat er wel anders aan toe. Skischool Panorama geeft les zoals je dat verwacht van de Oostenrijkse skigestapo. Het gaat er heel gedisciplineerd aan toe en zeker bij hele kleine skieertjes kan dat weleens voor tranen en dus uitval zorgen. Skischool Lackner heeft een groot blauw konijn midden in het dorp staan en een groot kinderpark. Je kinderen kunnen hier al op jongere leeftijd beginnen, het is dan een soort skicreche.

Kinderen uit onze familie hebben gelest bij beide skischolen en ondanks de verschillen kunnen de kinderen na een jaar of 5 skiles allemaal prima skiën. Het gaat er dus om waar je je zelf of je kinderen zich prettiger bij voelen. Lackner is wat meer van het spelenderwijs leren en Panorama is meer van de discipline. Vooral bij de kleine kinderen vind ik het verschil groot, zodra ze ouder zijn krijgen ze op dezelfde manier les. Bij beide zijn de klasjes niet zo groot, kunnen je kinderen tussen de middag met de skileraar mee-eten en aan het einde van de week is er een wedstrijdje.
Ze gaan beide van ploegen via bijstappen naar parallelskiën en ze skieen je er gewoon uit als ze 12 zijn.

Eind februari voor het eerst met gezin, opa en oma’s naar Großarl. De oudste, dan bijna 4, voor het eerst op les. Gekozen voor Lackner in de speeltuingroep. Twee uurtjes per dag lijkt me meer dan genoeg. Belangrijkste dat hij het leuk vindt en dan zien we wel of hij aan het eind van de week een beetje kan glijden en eventueel remmen. Bij Lackner te horen gekregen dat we beste voor de eerste dag kunnen reserveren. Vindt hij het leuk, dan kunnen we ter plekke de rest van de week boeken.

Plaats een reactie