Flow binding schroefjes niet los te krijgen! help!

Hallo!

Ik heb vorige week mijn flow bindingen over gezet naar het board van mn vriendin. Haar schoen is alleen kleiner waardoor de binding wat kleiner moet worden ingesteld… De ene kant is een strap, de ander geschroefd.

De schroeven, alle 4!!!, draaien gemakkelijk en soepel, maar dan wel beide kanten op alleen komen ze met geen mogelijkheid los… Iemand hier ervaring mee of tips??

Vertrekken zondag a.s. al dus hopelijk heeft er iemand het verlossende antwoord :)!

Vast bedankt.

Waarschijnlijk heb je er boutjes ingedraaid waar een borgmiddel op zat. Meestal zit er dan een druppeltje blauwe of rode substantie op het schroefdraad. Dit zorgt er voor dat de schroefjes zich verlijmen in het draad. Meestal is het met flink wat kracht weer los te draaien. Wanneer het inbus is kan je het beste een grote dopsleutel pakken met de juiste maat inbusdop er op. Wel een inbusdop met een platte kop paken, je hebt namelijk ook bolle inbussleutels, maar deze hebben oppervlakte waarmee ze in de bout pakken, hierdoor is de kans op doldraaien groter. Met een dopsleutel heb je namelijk een flinke arm om goed kracht te zetten. Wanneer het torx boutjes zijn geef ik je ook met een dopsleutel de meeste kans. Normaal gesproken komen de boutjes er gewoon soepel uit wanneer de borging eenmaal verbroken is.

Mocht je daarna je boutjes weer in je eigen board willen zetten, en je wilt voorkomen dat ze vanzelf los kunnen komen zou ik adviseren om er een druppel loctite 243 schroefdraadborging op te doen. Niets is namelijk hinderlijker dan dat je boutjes onderweg langzaam lostrillen. Als ze lostrillen wordt het namelijk ergerlijk, en dan ga je ze steeds harder aandraaien, met als gevolg dat je ze te diep in je board draait waardoor je de base van je board beschadigd.

Born to Ride

De schroeven, alle 4!!!, draaien gemakkelijk en soepel, maar dan wel beide kanten op

nicky0180 op 2 jan 2018 15:25

@matthias123

Bedoel je de schroeven bij de straps of op je baseplate?

Oja ook belangrijk: wel type binding is het van flow?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 02 jan 2018 15:58

Hi Matthias!

Bedankt voor je reactie.

Volgens mij heb je me verkeerd begrepen… De schroeven draaien gemakkelijk rond ronder kracht te zetten… ook aan de binnenkant van de “shell” voel ik het uiteinde van de schroef draaien, de schroef komt er alleen niet uit… dit geldt voor beide bindingen dus 4 schroeven die het zelfde probleem vertonen

*bericht bewerkt door nck0180 op 02 jan 2018 16:04

Bedoel je de schroeven bij de straps of op je baseplate?

Oja ook belangrijk: wel type binding is het van flow?

Tiny-M op 2 jan 2018 15:55

Hmm het model weet ik niet, is er afgesleten helaas… het zijn al wel oudere hoor maar nog in prima staat!..

Aan de ene kant van de binding zitten 2 straps en aan de andere zijde zitten ze erop geschroef, met wel een 4-tal extra geboorde gaten voor het afstellen van de bindingen, dus je zou zeggen, die moeten eruit kunnen.

Is het mogelijk een paar foto’s te nemen?

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

komen de schroeven wel iets bovenuit? Dan zou je wellicht met een tang de schroef kunnen vastpakken en deze al draaiend eruit kunnen trekken.
Anders maar een echte binding kopen? ;)

Dan kan ook zijn dat het niet verstelbaar hoort te zijn, sommige modellen kun je alleen de highbacks in hoek aanpassen en de straps alleen strakker of losser zetten (foto’s zijn handig). Zijn de bindingen ook niet gewoon te groot voor je vriendin?

komen de schroeven wel iets bovenuit? Dan zou je wellicht met een tang de schroef kunnen vastpakken en deze al draaiend eruit kunnen trekken.
Anders maar een echte binding kopen? ;)

Marijnt op 2 jan 2018 16:27

Echte bindingen vorige maand gekocht daarom doe ik ze bij mezelf weg haha! voor haar is het wel makkelijk, hoef ik niet zo lang te wachten ook lol

Ik heb even niet helemaal goed gelezen, vanwege dus dat ze met geen mogelijkheid loskwamen. Het is wel heel apart dat ze allemaal draaien, maar niet omhoog komen. Als ik het goed begrijp krijg je ze dus ook niet meer vaster gedraaid? Als dat zo is blijft er voor mij maar 1 conclusie over en dat is dat de inserts los in het board zitten en dus mee draaien. Dan worden ze puur nog door de toplayer van je boord op hun plaats gehouden. Als het schroefdraad namelijk dol zou zijn zouden ze namelijk vanzelf naar boven komen als je iets kracht zet op de binding en als het draad zo dol zou zijn dat ze zelfs soepel draaien dan zou je gewoon de baseplaat incl boutjes er zo af moeten kunnen pakken.

Born to Ride

Ik heb even niet helemaal goed gelezen, vanwege dus dat ze met geen mogelijkheid loskwamen. Het is wel heel apart dat ze allemaal draaien, maar niet omhoog komen. Als ik het goed begrijp krijg je ze dus ook niet meer vaster gedraaid? Als dat zo is blijft er voor mij maar 1 conclusie over en dat is dat de inserts los in het board zitten en dus mee draaien. Dan worden ze puur nog door de toplayer van je boord op hun plaats gehouden. Als het schroefdraad namelijk dol zou zijn zouden ze namelijk vanzelf naar boven komen als je iets kracht zet op de binding en als het draad zo dol zou zijn dat ze zelfs soepel draaien dan zou je gewoon de baseplaat incl boutjes er zo af moeten kunnen pakken.

Matthias123 op 2 jan 2018 16:48

Het gaat ook niet om de schroeven in de baseplate.

Is het mogelijk een paar foto’s te nemen?

Sneeuwbaard op 2 jan 2018 16:23

null
null

Dan kan ook zijn dat het niet verstelbaar hoort te zijn, sommige modellen kun je alleen de highbacks in hoek aanpassen en de straps alleen strakker of losser zetten (foto’s zijn handig). Zijn de bindingen ook niet gewoon te groot voor je vriendin?

Tiny-M op 2 jan 2018 16:29

null
null

Zoals je kunt zijn zijn ze wel verstelbaar die 2 zichtbare schroeven draaien dus gewoon vrolijk beide kanten op zonder dat er iets gebeurd

Hee die dingen komen me bekend voor. Dat zijn wel oudjes (zelf ook gehad) en ze moeten inderdaad wel los kunnen.

Beetje WD40 erop (ze zien er roestig uit)? Ben bang dat hetgeen waar de schroef inzit los is gekomen binnenin de flap. Kun je vanuit de binnenkant waar je de schroef voelt eromheen ook voelen dat er nog iets meedraait? Hopelijk kun je dat goed vasthouden en dan draaien…

Hee die dingen komen me bekend voor. Dat zijn wel oudjes (zelf ook gehad) en ze moeten inderdaad wel los kunnen.

Beetje WD40 erop (ze zien er roestig uit)? Ben bang dat hetgeen waar de schroef inzit los is gekomen binnenin de flap. Kun je vanuit de binnenkant waar je de schroef voelt eromheen ook voelen dat er nog iets meedraait? Hopelijk kun je dat goed vasthouden en dan draaien…

Tiny-M op 2 jan 2018 17:13

Ik voel ze zeker meedraaien maar krijg er geen grip op, wd40 was helaas ook geen oplossing… ga weer even verder prutsen

Tang erbij?

Of gewoon nieuwe bindingen ;)

In dit geval zou ik een klein gaatje aan de binnenkant maken en kijken of daar iets vast te houden of eventueel vast te lijmen valt. Ik denk dat het plastic, dat het moertje oid vast hield een beetje vergaan is. Blijkt het materiaal broos, dan zou ik voor de veiligheid deze bindingen vervangen voor een iets recenter model.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7
  1. stevige griptang erop. En proberen los te draaien met een ratel met de juiste bit erop. Nog beter is impact driver.
  2. stof aan binnenkant opensnijden. dan griptang op 't plaatje.
  3. zo laten en andere bindingen.

Plaats een reactie