Kind 6 jaar met bril

Mijn dochter van bijna 6 jaar heeft sinds kort een bril op behoorlijke sterkte.
Haar huidige Sinner skibril past niet over haar bril. Zonder bril op sterkte skiën is geen optie meer…

Wie heeft hier ervaring mee? Wat is aan te raden? Alle tips zijn welkom!

Er zijn aparte sneeuwbrillen voor kids met bril. Wij hebben die van Bolle. Als je google’t op OTG Ski Goggles kids vind je er meer dan genoeg (OTG = Over The Glass). Wij hadden geluk met een goede aanbieding bij Ekoport, nu zijn ze wat minder scherp geprijsd:
http://www.ekosport.nl/INTERSHOP/web/WFS/EKO-NL-Site/nl_NL/-…

https://www.skibrilcenter.nl/product/640351/category-222576/…

Deze lijkt mij niet zo groot, je kunt er een paar bestellen en kijken welke past, de rest stuur je gratis retour.

Dienten Die Alte schule

Mijn dochter van 7 heeft sinds een paar maanden ook een bril. Haar skibril van de Lidl past daar prima overheen. Wellicht zijn ze nog te krijgen in de webshop van Lidl (in de winkels liggen ze volgens mij momenteel niet).

Ski you later!

Mijn zoon van 7 heeft ook een skibril van Lidl over zijn gewone bril. Al sinds hij 5 is.

Verschillende modellen van decathlon zijn goed geschikt voor over de bril gedragen te worden. Ervaring met twee kids van 5 tot 15 jaar.

Wat @Morzel zegt : heel tevreden van!

Verschillende modellen van decathlon zijn goed geschikt voor over de bril gedragen te worden. Ervaring met twee kids van 5 tot 15 jaar.

Morzel op 3 jan 2018 12:40

Is dat die van onder een tientje op de website of een speciaal model?

Decathlon duidt per model aan of ze geschikt zijn voor brildragers (OTG). Het is ondertussen al weer een jaar of twee geleden dat we de laatste keer de skibrillen hebben geüpdatet, dus weet niet zeker hoe het zit met de huidige modellen.

In de winkel zelf vind je doorgaans makkelijk en geschikt modelletje.

Als het goed is heb ik een bril via MP gevonden. Hopelijk past hij. Anders toch maar even langs de genoemde winkels. Decathlon zit alleen helaas niet bij ons in de buurt…

Wij hebben voor onze zoon een helm met vizier gekocht. Werkt bij hem echt top!

Ik heb ook sinds vorig jaar een helm met vizier.
voordeel: nooit meer aangedampte brilglazen
nadeel: te veel koude wind op de ogen bij zeer koud weer (maar de meeste kinderen van 6 jaar zullen dan toch niet lang naar buiten willen)

Glide on!

Als het goed is heb ik een bril via MP gevonden. Hopelijk past hij. Anders toch maar even langs de genoemde winkels. Decathlon zit alleen helaas niet bij ons in de buurt…

skieen1415 op 5 jan 2018 07:29

Bij Decathlon kun je ook online winkelen. Dus je bestelt een paar brillen en stuurt de rest (of alles) wat niet bevalt terug.

@skieen1415. Een alternatieve oplossing is gewoon ter hoogte van de brilpootjes een stukje plastic wegsnijden bij de goggle, waarbij je het schuim laat zitten. Want hij had een goede (dure) goggle, werkte prima voor mijn zoon.
Toen zijn helm aan vervanging toe was, een vizierhelm gekocht. Maar zoals Vivace zegt, veel last van de koude wind. Dus uiteindelijk gewoon een goede goggle voor over bril aangeschaft.

...ski-addict...

null

Plaats een reactie