Piste/carve ski? Head World Cup SLX

Dag allemaal,

Na mijn anwarter te hebben gehaald op mijn freestyle skis ben ik toch opzoek naar iets meer carvende ski voor wat afwisseling. Ik ben 183cm en weeg rond de 75KG. Momenteel heb ik een 2015 Head World Cup SLX op het oog van 170cm. Ik las ergens dat er een race specifiekere versie is en dat is de SL, is er hier veel verschil in tussen de SLX en de SL? Kan iemand me wat uitleg geven over wat het verschil is tussen de SL en de SLX en of de SLX ook voor gevorderde skiers is?

Alvast bedankt,

Sander

SLX vs SL: https://www.wintersport.nl/forum/topic/212888
SLR vs SL: https://www.wintersport.nl/forum/topic/352819
Kort samengevat: de SLR/SLX is de wat eenvoudige versie van de SL. Zeker geschikt voor gevorderde skiers.

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 jan 2018 15:45

Hm oke, de SLX/SLR valt dus af te raden?

Hm oke, de SLX/SLR valt dus af te raden?

sanderwouters op 3 jan 2018 16:12

Niet als je geen gevorderde skiër bent:-)

Hm oke, de SLX/SLR valt dus af te raden?

sanderwouters op 3 jan 2018 16:12

Af te raden?? Waarom?

Tenzij je pro bent, is de SLR/SLX een prima ski.

Tenzij je pro bent, is de SLR/SLX een prima ski.

DrPhil op 3 jan 2018 16:39

Nee, ik denk dat de pro skiers wel voor de RD gaan. toch?

Ik geef t op. Suc6.

Zoals hierboven gezegd door @DrPhil is de Slx wat eenvoudiger. Jij vat dit zo te zien meteen op als slechter. Je moet het eerder zien als dat hij wat meer allround is. Op slechtere sneeuw of later in de middag zul je waarschijnlijk veeeel meer plezier hebben op de slx dan de sl. Zeker voor lesgeven zelf heb je echt weinig aan een hele stijve ski als de sl en voor dat uurtje voor en na het lesgeven zul je absoluut op elke piste toekomen op de slx. Wil je echt elke dag de hele dag vol knallen zal de sl miss beter geschikt zijn maar voor lesgeven en als afwisseling zou ik eerder voor de slx gaan.

*bericht bewerkt door vic2000 op 03 jan 2018 18:16

#proudtobepartofleswintersporters

Dank @vic2000 😏

Zoals hierboven gezegd door @DrPhil is de Slx wat eenvoudiger. Jij vat dit zo te zien meteen op als slechter. Je moet het eerder zien als dat hij wat meer allround is. Op slechtere sneeuw of later in de middag zul je waarschijnlijk veeeel meer plezier hebben op de slx dan de sl. Zeker voor lesgeven zelf heb je echt weinig aan een hele stijve ski als de sl en voor dat uurtje voor en na het lesgeven zul je absoluut op elke piste toekomen op de slx. Wil je echt elke dag de hele dag vol knallen zal de sl miss beter geschikt zijn maar voor lesgeven en als afwisseling zou ik eerder voor de slx gaan.

vic2000 op 3 jan 2018 18:16

Bedankt voor uw duidelijk en goed onderbouwde mening! Meneer Phil kan hier zeker wat van leren…

Bedankt voor uw duidelijk en goed onderbouwde mening! Meneer Phil kan hier zeker wat van leren…

sanderwouters op 3 jan 2018 18:25

Mijn beste jongen, ik heb je de links gegeven waar alles staar beschreven. Maar iets zegt me dat je die niet hebt gelezen.

Nou zijn er natuurlijk nog veel meer ski’s te koop…ski’s die beter geschikt zijn voor lesgeven/allrounde piste dan de Heads die je noemt ;)

Nou zijn er natuurlijk nog veel meer ski’s te koop…ski’s die beter geschikt zijn voor lesgeven/allrounde piste dan de Heads die je noemt ;)

elisabeth101 op 3 jan 2018 19:17

Het is zeker niet bedoelt om mee les te geven hoor, daarvoor pak ik mijn freestyle skis. Eerder korte bochtjes en kort stevig carven. Wat raadt je aan?

Nou zijn er natuurlijk nog veel meer ski’s te koop…ski’s die beter geschikt zijn voor lesgeven/allrounde piste dan de Heads die je noemt ;)

elisabeth101 op 3 jan 2018 19:17

Het is zeker niet bedoelt om mee les te geven hoor, daarvoor pak ik mijn freestyle skis. Eerder korte bochtjes en kort stevig carven. Wat raadt je aan?

sanderwouters op 3 jan 2018 19:23

Völkl Racetiger SL, Fischer RC4 Worldcup SC

Als je basistechniek goed zit, en je een beetje uitdaging in de ski wil hebben, zou ik persoonlijk de SL overwegen. Je betaalt met een iets hoger instapniveau, maar krijgt er een pak meer respons voor in de plaats als je eens doorduwt.

Als je na je Anwärter van plan bent om veel te gaan skiën en aan je niveau te werken, denk ik dat je met de SLX wel eens snel aan je plafond zou kunnen zitten.

Als je basistechniek goed zit, en je een beetje uitdaging in de ski wil hebben, zou ik persoonlijk de SL overwegen. Je betaalt met een iets hoger instapniveau, maar krijgt er een pak meer respons voor in de plaats als je eens doorduwt.

Als je na je Anwärter van plan bent om veel te gaan skiën en aan je niveau te werken, denk ik dat je met de SLX wel eens snel aan je plafond zou kunnen zitten.

Morzel op 3 jan 2018 19:53

Denk dat het eerder een kwestie is van comfort / plezier en niet zogezegd van niveau. Misschien zorgen de SL skis wel voor wat meer fun maar kan ik er maar een halve dag op gaan eer ik kapot ben. Denk ook aan pasen, dan ligt de sneeuw toch wat zachter en dan denk ik dat een heel stijve ski als de SL wel werken is. Bedankt voor je opinie!

@sanderwouters, test ze beide eens dan ervaar jezelf de verschillen en anders neem je ze allebei dan ben je zeker de hele dag de koning van de piste😉

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie