Beste action cam, prijs/kwaliteit

@Jbos Ben benieuwd hoe die je dan bevalt. Heb net een Hero 5 Session.

prijs verschil is Yi 4K (€209) of de Yi 4k+ (€320) beide met een waterproof case en bij de 4k zit er ook nog een selfiestick bij.

dus vraag mij idd af of het de extra € 110 waard is dat ik op 4k ook beeld stabilisatie heb

Jbos op 9 jan 2018 11:56

Da’s wel een flinke meerprijs… Voor dat geld heb je bijna een Gimbal, enndat geeft betere stabilisatie dan welke dure camera ook. Heb zelf de Yi 4k+ voor 225 gekocht plus behuizing en leren hoesje (black Friday), en dan is het een no-brainer. 310 is well een stuk duurder.

De beste combi is volgens mij nog altijd een Gimbal + action cam. Maar dat is wel meer werk en kan niet ff snel op je helm. Dus zitten ook nadelen aan. Zeker omdat het toch meer om mee te nemen is.

Het blijft uiteindelijk een keuze naar budget, gemak en doel.

okay ik denk dat ik het zoeken even op hold zet, tot na de wintersport. wie weet komt er wel een leuke actie voorbij.

@Rogier hoe zijn jouw ervaringen met de batterij en algemeen gebruik in de kou van de gopro 6? Er gaan wat geluiden dat hij in koude condities wel eens stopt en de batterij erg snel leeg is?

@Hessel Vind ik heel erg meevallen… Vandaag een hele dag mee gefilmd… en een tweede batterij is eventueel niet heel duur

Click. Click. Peace

@Hessel Vind ik heel erg meevallen… Vandaag een hele dag mee gefilmd… en een tweede batterij is eventueel niet heel duur

Rogier op 10 jan 2018 16:16

Zou de GoPro Hero 5 (Session) ook een goede batterij hebben in koude omstandigheden?

De SJcam 4000 vind ik persoonlijk voor 2-3 jaar geleden een leuk ding maar haalt het absoluut niet meer bij wat nu de standaard is.

Ik heb niets met monteren maar net even filmpje in elkaar geknutseld met moviemaker.
De beeldstabilisatie is eigenlijk gewoon een must en ik vind de beeldkwaliteit van dit filmpje maar matig.

Zijn onderwateropnames van een eerdere vakantie waren fantastisch mooi. Ik heb dus de 5000x elite en ben daar zeer tevreden over. Ik zal eens kijken of ik daar nog iets van kan maken. Het uploaden naar Youtube is allemaal een gedoe ;-)

@Hessel Vind ik heel erg meevallen… Vandaag een hele dag mee gefilmd… en een tweede batterij is eventueel niet heel duur

Rogier op 10 jan 2018 16:16

Zou de GoPro Hero 5 (Session) ook een goede batterij hebben in koude omstandigheden?

gijsbos op 11 jan 2018 01:10

Ja! En daarbuiten heb ik toch altijd een powerbank bij. Zeker de session zit heel snel weer vol :) Gewoon tijdens de lunch even aan de powerbank hangen (als het zelfs nodig is). Niemand filmt toch meer uren lang achter elkaar (hoop ik)?

@Hessel Vind ik heel erg meevallen… Vandaag een hele dag mee gefilmd… en een tweede batterij is eventueel niet heel duur

Rogier op 10 jan 2018 16:16

Zou de GoPro Hero 5 (Session) ook een goede batterij hebben in koude omstandigheden?

gijsbos op 11 jan 2018 01:10

Ja! En daarbuiten heb ik toch altijd een powerbank bij. Zeker de session zit heel snel weer vol :) Gewoon tijdens de lunch even aan de powerbank hangen (als het zelfs nodig is). Niemand filmt toch meer uren lang achter elkaar (hoop ik)?

Rene op 11 jan 2018 12:31

Ja dat denk ik ook niet.

@Rene
Als ik de kans had filmde ik alles, heerlijk om terug te kijken. Zelfs zo’n ritje in de lift, soms zet ik dat op instant blij en ontspannen. Dat is dan vaak 4 min onafgebroken filmen, niet leuk voor hier of het thuisfront wel leuk voor mijzelf. :-)

1 klik en je neemt het op, de vraag is alleen wat doe je met die enorm grote bestanden en hoe vaak kijk je er nog naar. Eenmaal thuis vind ik het monteren het grootste werk, van al die filmpjes de leukste en beste momenten pakken. Ik vind eigenlijk ieder moment op de ski al genieten.

Misschien camera gewoon weglaten en dan nog meer genieten van het skieen ipv bezig zijn met een camera ;)

Het monteren van een filmpje wordt ook zoveel gemakkelijker als je selectief filmt. Een afdaling in de schaduw film ik sowieso al niet bijvoorbeeld want dat levert vaak minder mooie beelden op. Zo ook dagen met slecht weer op de piste, als je zelf slecht zicht hebt film je waarschijnlijk ook weinig goeds. Daarnaast is mijn ervaring dat wanneer je met gimbal of iets dergelijks filmt je al selectiever filmt omdat het iets meer werk is (ding zit niet constant klaar op je helm), en dat het meer bruikbare beelden geeft waardoor je minder beeldmateriaal nodig hebt. Ook hier draagt bij dat een schermpje op je camera veel meerwaarde geeft omdat je dan al kunt zien of je iets bruikbaars op beeld gaat krijgen of niet. Als je veel ervaring hebt zal dit wellicht minder belangrijk zijn, maar ik zou niet meer zonder willen :)

@Rene 1 klik en ik film ik geniet sowieso. @Juul zal zeker zo zijn als je selectiever filmt maar ik ben ook niet zo van het willen delen op YT of FB (heb ik niet) om anderen te laten oordelen over mijn filmpje.

Leuk als je een mooi niet al te lang filmpje weet te maken van leuke beelden waarbij je ziet dat die personen genieten, leuk als je complimenten krijgt over de beelden, montage etc. Voor een ieder anders natuurlijk maar allerlei fratsen uithalen om te filmen, ik doe er geen moeite voor.
Onze filmposities zijn ook allen hetzelfde, op de helm of op de borst 1 klik en filmen.

Kriskras achter elkaar skiën en genieten maar.

De SJcam 4000 vind ik persoonlijk voor 2-3 jaar geleden een leuk ding maar haalt het absoluut niet meer bij wat nu de standaard is.

Ik heb niets met monteren maar net even filmpje in elkaar geknutseld met moviemaker.
De beeldstabilisatie is eigenlijk gewoon een must en ik vind de beeldkwaliteit van dit filmpje maar matig.

Zijn onderwateropnames van een eerdere vakantie waren fantastisch mooi. Ik heb dus de 5000x elite en ben daar zeer tevreden over. Ik zal eens kijken of ik daar nog iets van kan maken. Het uploaden naar Youtube is allemaal een gedoe ;-)

ben wel benieuwd naar het filmpje van de 500 elite, de huidige standaard wordt gewoon steeds hoger

@skifan79

Hey ik heb sinds een paar dagen ook de sj5000x elite. Ben er heel blij mee! Welke instellingen gebruik jij allemaal?

Alvast bedankt!

Plaats een reactie