Nieuwe snowboardschoenen, advies?

Hi - ik ben op zoek naar nieuwe snowboardschoenen (US13), heeft iemand advies voor een goede shop (online / fysieke winkel)?

Ik hoor het graag!

Online alleen kopen als je zeker weet dat die schoen de juiste is. Dan moet je dus eerst passen. En als je dan toch gaat passen, koop ze dan ook gewoon daar, wel zo netjes als je
tijd in beslag neemt van een winkel om te passen… Als je een beetje kan ouwehoeren krijg je vast wel wat korting 😉

Als je advies wil over een fysieke winkel is het misschien handig als je zegt welke regio je woont.

*bericht bewerkt door Martin9 op 07 jan 2018 21:32

🏂

Thanks, ben het met je eens.

Voorkeur gaat inderdaad uit naar fysieke shop, omgeving Amsterdam/Gooi.

Zeker naar een echte shop gaan (kan eventueel ook op vakantie, kan je meteen testen en nog bij laten werken bij drukpunten). Online kopen moet je gewoon niet eens aan denken bij boots.

Beetje uit de buurt misschien, maar heb goede ervaring met burnside in Deventer. Maandje geleden een middag zoet geweest, heb alle boots denk ik aangehad. Goed advies gekregen. Ook Downtown in Den Bosch is een goede shop.

Ongetwijfeld zijn er ook goede shops bij jou in de buurt.

Succes en laat weten wat het geworden is!

Cellblock in Utrecht, eerlijk advies en goede hulp. Succes!

Frosty snowboarding (van mkski) in bilthoven.

Frosty in Bilthoven. Revert in Haarlem, heeft een goede naam maar ik ben geen fan.

Let it snow, let snow, let it snow!

Ik heb wel een paar tips

Zorg dat ze ook lekker lopen! Ik kreeg bij een wintersportzaak het advies dat je tenen tegen de voorkant moeten zitten als je ze gewoon aan hebt. Daar heb ik wel een beetje spijt van, want je loopt toch best veel op je snowboardschoenen.
Je hebt ze de hele dag aan, dus comfort is misschien wel de belangrijkste eigenschap.

Burton heeft vrij compacte (de meest compacte 2015) buitenafmetingen. Best belangrijk als je schoenmaat 13 hebt.

Het Speed Zone™ Lacing System van Burton ben ik niet kapot van. Ik vind het toch vrij bewerkelijk om elke keer de overtolige veter om dat trekhoutje te rollen. Het blijft ook niet altijd goed zitten.
Ik had hiervoor heel oude Burton Workers met een traditional systeem en dat vond ik prettiger.

Let er op dat je nieuwe schoenen goed in je oude bindingen passen.

Ik ben ook geen echte fan van Revert, beetje apart volk daar vind ik. Ik kom er wel eens en ze helpen wel goed en hebben leuke spullen ride, bataleon, union, volgens mij flux. Het is alleen wel een echte skateboard en snowboard winkel maar ik heb als ‘niet skater’ zijnde daar altijd een beetje het gevoel dat ik niet alternatief genoeg ben ofzo. Kan ook aan mij liggen natuurlijk maar ik ben daardoor niet echt fan.

Schuin Tegenover Revert zit Soellaart, een grote kampeer, oudoorwinkel en wintersportwinkel waar ik wel fan van ben eigenlijk. Inmiddels al 2 boards en 2x schoenen en aardig wat kleding daar gekocht. Bij veel oudoorwinkels met wintersport afdeling vind ik altijd dat winter er een beetje bijgedaan word voor extra omzet met weinig keuze in materiaal zonder dat de juiste kennis echt aanwezig is maar hier niet. Ze hebben vaste mensen voor de wintersport afdeling met veel kennis van zaken. Ze hadden eerst altijd een beetje de standaard volumemerken zoals k2, nitro en burton en flow maar hebben inmiddels ook bataleon en Jones in het assortiment genomen. Ze hebben veel op voorraad in verschillende prijsklassen en nemen altijd ruim de tijd voor je en als je vaker komt kennen ze je ook. Als je meer koopt is er vaak wel wat met de prijs te doen ook. Ik ga er volgende week weer heen voor een setje ski’s voor mijn vriendin.

The old man in Amsterdam hoor ik ook goede verhalen over alleen ben ik daar zelf nooit geweest. In mijn ogen wel een beetje hetzelfde als Revert in de zin van echte skate winkel.

🏂

Als je een fijn veersysteem wil moet je schoenen met dubbele boa nemen. 2 draaiknoppen en wat kabels waar je je schoen binnen een paar tellen goed aantrekt. Met handschoenen aan geen enkel probleem. En als je ze even los wilt is dat ook in 1 seconde gedaan.

Ik wil geen andere meer.

🏂

Snap het over Revert wel, maar als ik me er even overheen zet geven ze zeker wel goed advies daar. Die jongens hebben wel ook echt hart voor snowboarden.
Soellaart voor mij alweer even geleden, nog niets gekocht maar hebben wel vrij veel en winkel ziet er altijd goed uit. Van den Berg in Snowplanet is ook nog een optie, maar voor schoenen ben ik toch het meeste fan van Frosty.

Wat @martin9 zegt, ik wil ook niks anders dan dubbele boa meer. Zoveel fijne controle over hoe strak ze zitten, tijdens het afdalen kan je ze nog een tikje strakker zetten als het nodig is, en je hebt ze echt in 10 seconde aan of uit. Ideaal.

Thanks voor alle reacties so far! Ben zelf in maart '17 ook bij Burnside geweest, zal ook naar jullie suggesties kijken!

Wat @martin9 zegt, ik wil ook niks anders dan dubbele boa meer. Zoveel fijne controle over hoe strak ze zitten, tijdens het afdalen kan je ze nog een tikje strakker zetten als het nodig is, en je hebt ze echt in 10 seconde aan of uit. Ideaal.

dennisp op 8 jan 2018 13:26

Eigenlijk wilde ik dit ook graag in mijn nieuwe boots en ging ook naar de winkel met een shortlist aan boots die ik zou willen hebben.

Uiteindelijk hebben je voeten het voor het zeggen. Als een boot met veters beter bij je voet past en beter zit, moet je die nemen ipv blindstaren op het sluitingssysteem en de flex bijvoorbeeld.

Ik ben dus ook weggegaan met boots die niet op mijn lijstje stonden (traditional lacing en te lage “flex” op papier).
Maar ze zaten het beste en heb er (nog) geen spijt van!

@Reynouts ja de passing is wel het belangrijkst maar gelukkig hebben steeds meer merken wel wat opties met boa.

Zoals @Tiny-M zegt weten ze bij Revert wel heel veel van snowboarden dus voor @Sneeuwerd wel een optie om eens te bezoeken.

🏂

Vandaag bij Burnside in Deventer geweest - dik 2 uur doorgebracht om verschillende snowboardboots te passen; onder meer Ride Lasso / 32 Lashed / Vans Aura / K2 Ryker. Boa, veters en dubbel boa. Uiteindelijk voor de 32 Lashed gegaan - met veter, daar waar ik eerst voor (dubbel) boa ging zaten deze echt goed op alle fronten, zelfde verhaal als @Reynouts dus. Mooi om veel te kunnen vergelijken in een prima sfeer - ook veel tips van ervaren andere passers, blij mee!

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben daar ook weggegaan met 32 met veters en heb er nog steeds geen spijt van, omdat ze gewoon goed zitten.

Het strikken went wel, maar het voordeel van boa is natuurlijk niet te ontkennen wat betreft het vastmaken of bijstellen van de boot.

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben daar ook weggegaan met 32 met veters en heb er nog steeds geen spijt van, omdat ze gewoon goed zitten.

Het strikken went wel, maar het voordeel van boa is natuurlijk niet te ontkennen wat betreft het vastmaken of bijstellen van de boot.

Reynouts op 27 jan 2018 20:59

thanks - ga nu vol voor de veters, boa denk ik de komende jaren niet meer aan ;)

Plaats een reactie