Waxen/slijpen Den Haag

Graag hoor ik jullie ervaringen als het gaat om waxen en slijpen in (de regio) Den Haag. Legio opties, waaronder Skihut Scheveningen en duijvenstein (outlet), maar hoor graag van jullie hoe de ervaringen zijn.

@Tukker kom er maar in 😎

When life gets too complicated.... SKI

Een paar keer laten slijpen & waxen bij Duijvestein aan de Valeriusstraat. Het oogt en gaat allemaal een beetje rommelig, maar ik vind het resultaat OK. Verder heb ik in NL alleen ervaring met MK Skiservice in Bilthoven. Dat oogt allemaal wel wat professioneler, maar ik kan niet zeggen dat het resultaat beter was.

Ik moet wel zeggen dat laten slijpen “ter plekke” me meestal beter bevalt. Dat probeer ik dan de eerste nacht al te laten doen, dan kunnen ze de wax ook mooi aanpassen op de condities die ze die week verwachten. En meestal is het nog goedkoper ook.

Ik heb goede ervaringingen met de Ski-alm in Delft (naast de Macro)

Een klein zaakje van een Oostenrijkse man die heel veel verstand van zaken heeft.

Ook voor de aankoop van schoenen en/of ski’s kun je daar terecht

@Tukker kom er maar in 😎

Alex op 7 jan 2018 22:44

Bij Versus in Scheveningen heb ik mijn werkplaats waar ik met veel plezier liefde geef aan snowboards en ski’s. Alles wordt handmatig gedaan waarbij ik wel gebruik maak van essentiële machines als een watergekoelde Montana schuurband machine voor het slijpen, een Wintersteiger Handheld P-Tex gun voor reparaties aan het belag, Philips strijkijzer voor hot-waxen en een Wintersteiger polijstmachine voor de finishing touch.

Prijzen:

Hot Waxen: 15,-
Slijpen staalkanten: 20,-
Ontroesten (effectieve kantenlengte van de staalkanten): 10,-
Slijpen + Hot Waxen: 25,-
Ontroesten + Slijpen + Hot Waxen: 35,-

Reparatie belag:
Klein (1-2 gaten): 10,-
Medium (3-5 gaten): 20,-
Groot (gaten tot op de kern en/of 6+ gaten ): 30,-

Super snel: Voor donderdag 18:00 uur gebracht is vrijdag na 16:00 uur ophalen! (Versus is tot 18:00 geopend).
S.V.P. de bindingen van snowboards verwijderen, liever geen boardbags of skitassen achterlaten.

Tukker(ik)

Ik heb goede ervaringingen met de Ski-alm in Delft (naast de Macro)

Een klein zaakje van een Oostenrijkse man die heel veel verstand van zaken heeft.

Ook voor de aankoop van schoenen en/of ski’s kun je daar terecht

Marcelski op 8 jan 2018 09:18

Daar stoppen ze het op een karretje en laten het ergens anders waxen/skijpen dacht ik. Tenminste dat is mijn ervaring er van.

Bij Delft heb je ook Siem de Jong, die doen dat in huis. Voordeel dat als er iets met de skies is, dat je sneller een belletje krijgt. Liet bijvoorbeeld mijn bindingen checken, maar de machine kon de achterkant niet checken (tour bindingen).

Altijd hele goede ervaringen bij Wax Guru: https://www.waxguru.nl/

Op Scheveningen (haven) weet ik nog een jongen die van zijn hobby zijn werk gemaakt heeft. Breng nu jaarlijks mijn ski’s weg bij hem naar volle tevredenheid. Waxt, slijpt en repareert met de hand. Heb hem via Marktplaats gevonden (https://link.marktplaats.nl/m1220459100).

?? 2023

@Tukker kom er maar in 😎

Alex op 7 jan 2018 22:44

Bij Versus in Scheveningen heb ik mijn werkplaats waar ik met veel plezier liefde geef aan snowboards en ski’s. Alles wordt handmatig gedaan waarbij ik wel gebruik maak van essentiële machines als een watergekoelde Montana schuurband machine voor het slijpen, een Wintersteiger Handheld P-Tex gun voor reparaties aan het belag, Philips strijkijzer voor hot-waxen en een Wintersteiger polijstmachine voor de finishing touch.

Prijzen:

Hot Waxen: 15,-
Slijpen staalkanten: 20,-
Ontroesten (effectieve kantenlengte van de staalkanten): 10,-
Slijpen + Hot Waxen: 25,-
Ontroesten + Slijpen + Hot Waxen: 35,-

Reparatie belag:
Klein (1-2 gaten): 10,-
Medium (3-5 gaten): 20,-
Groot (gaten tot op de kern en/of 6+ gaten ): 30,-

Super snel: Voor donderdag 18:00 uur gebracht is vrijdag na 16:00 uur ophalen! (Versus is tot 18:00 geopend).
S.V.P. de bindingen van snowboards verwijderen, liever geen boardbags of skitassen achterlaten.

Tukker op 8 jan 2018 09:50

Top! Haha heel benieuwd wie jij bent en of ik je ken… misschien dat ik van de week even langs rijd, heb ook nog een 8’ funboard liggen waar Malaysia Airlines een 6je van gemaakt heeft, die ik ook al heel eens wil laten bekijken om te zien of er iets van te maken is…

Plaats een reactie