Carbags

Goedenavond! Iemand hier aanwezig die ervaring heeft met de Carbags, de op maat gemaakte reistassen voor elk merk/type auto…?

Hmm, nog nooit van gehoord. Zou leuk zijn als ze in een programma als RTL snoemagazine hieraan wat aandacht zouden besteden.

Haha, die wilde iedereen wel maken @Vbas 😉.

Wat wil je weten @Nien?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik vraag idd naar ervaringen en niet of het iemand is opgevallen dat Snowmagazine er wekelijks een sponsormomentje op na houdt.

Ik wil graag weten of iemand deze reistassen heeft aangeschaft en of ze goed/niet goed bevallen zijn, hoe de kwaliteit ervan is, of je er veel in kwijt kan? Kortom, hoe zijn die tassen in gebruik? Gewoon nieuwsgierig

De tassen zijn van prima kwaliteit, stof is stevig, de ritsen zijn goed. Je set bestaat uit verschillende maten. De grote varianten zijn in trolley uitvoering en zijn echt ruim. Prima tassenset wat mij betreft.

Overigens krijg je zonder deze speciale tassen wel meer in je kofferbak gestauwd 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik heb een paar jaar geleden een stel van deze carbags aangeschaft voor mijn wagen (C 5 tourer)
Heb me deze aankoop nog geen minuut beklaagd. Door de vorm van de grote reiszakken (in mijn geval 3 stuks) gaat geen ruimte verloren. De drie kleinere zakken passen er mooi boven. Alles is mooi gevuld. Ik kan zelfs nog het rolluik boven de bagageruimte dicht doen. Voor deze aanschaf werkte ik met verschillende koffers. Door hun verschillende vormen en inhouden ging er echt veel ruimte verloren en was het steeds weer passen en uitproberen hoe we ze moesten schikken. Dikwijls was de kofferruimte tot het dak gevuld. Ik moest zelfs nog verschillende kleinere zakken in de dakkoffer proppen. Nu steken hier enkel de ski’s en schoenen in.

Ik vraag idd naar ervaringen en niet of het iemand is opgevallen dat Snowmagazine er wekelijks een sponsormomentje op na houdt.

Nien op 7 jan 2018 22:13

Even een simpel grapje, moet kunnen ;)

Wij gebruiken echter tassen, zijn een stuk flexibeler en je kunt ze proppen. Bovendien zouden door de ski’s 1 à 2 tassen onbruikbaar zijn. Kan me echter voorstellen dat het gemakkelijk werkt.

Ik vraag idd naar ervaringen en niet of het iemand is opgevallen dat Snowmagazine er wekelijks een sponsormomentje op na houdt.

Nien op 7 jan 2018 22:13

Even een simpel grapje, moet kunnen ;)

Wij gebruiken echter tassen, zijn een stuk flexibeler en je kunt ze proppen. Bovendien zouden door de ski’s 1 à 2 tassen onbruikbaar zijn. Kan me echter voorstellen dat het gemakkelijk werkt.

VBas op 7 jan 2018 23:59

Hoezo zouden er 1 á 2 tassen onbruikbaar zijn?? leg jij je skies in de auto?

Ik vraag idd naar ervaringen en niet of het iemand is opgevallen dat Snowmagazine er wekelijks een sponsormomentje op na houdt.

Nien op 7 jan 2018 22:13

Even een simpel grapje, moet kunnen ;)

Wij gebruiken echter tassen, zijn een stuk flexibeler en je kunt ze proppen. Bovendien zouden door de ski’s 1 à 2 tassen onbruikbaar zijn. Kan me echter voorstellen dat het gemakkelijk werkt.

VBas op 7 jan 2018 23:59

Hoezo zouden er 1 á 2 tassen onbruikbaar zijn?? leg jij je skies in de auto?

michelr op 8 jan 2018 09:29

Tuurlijk, daar is een skiluik voor. Ander heb je zo’n onhandige skikoffer. Eén jaar geprobeerd, nooit meer gedaan.

Heel handig die carbags voor onze Volvo XC60. Alle ski helmen, boots, kledij, spelletjes, strips, … gaan in die tassen (gezin van 4) en de hoedenplank kan naar beneden. Er kan veel meer in de koffer dan ooit tevoren en dan zijn de carbags nog niet eens helemaal volgestouwd. Echt een aanrader vind ik. Twee paar skis door het skiluik is geen probleem, de middelste carbag doen we niet helemaal vol en dan past het perfect.

We hebben ze aangeschaft en inmiddels ontvangen, zien er mooi en stevig uit. Tegenprestatie van manlief was dat er dan ook geen enkele andere tas meegaat dus ALLES (ski- en gewone kleding, toiletspulletjes) in de carbags voor 4 personen; 2 volwassenen en 2 kinderen. De rest, ski’s, skischoenen, helmen en sorels gaan in de skibox.
Las ik nou dat iemand ook de helmen in de carbags doet?

Ik zal na ons eerste gebruik even mijn ervaring met de carbags delen hier ;-)

Groetjes!

Ik probeer hier ook altijd de helmen in een tas te stoppen (meer omdat ik op locatie zo min mogelijk tassen wil sjouwen naar het appartement ;-) )
De helm vul ik op met de goggle en andere zachte dingen, dit in de helm tas en zo in de grote tas.

Maar ik gebruik gewoon grote duffles van de decathlon (2x) en north face (2x)
Door de zelfde maat past het mooi in de kofferbak.
Carbags vind ik een heel mooi systeem maar om nu iedere keer bij verandering van mijn auto ook de tassen te vervangen…

*bericht bewerkt door Togi op 10 jan 2018 10:14

null

Schoenen passen bij mij er ook net in

Plaats een reactie