tussenovernachting

Hallo,
met krokus vertrekken wij naar KirchBerg Oostenrijk. Ik plan te vertrekken vrijdag de late namiddag (max 17u) zodat wij al terplaatse kunnen zijn omstreeks 02u a 03u snachts. Dit om de grote file te vermijden.
Nu vroeg ik mij af of er slaapgelegenheden zijn waar wij nog de resterende uurtjes kunnen overnachten tot de morgen. Liefst dus ergens voorbij Munchen of in de nabijheid van Kirchberg en waar je nog snachts kan aanmelden.

mvg,

Bij de keten B&B kun je 24/7:met een toegangscode het hotel en je kamer in. Het zijn basic maar prima hotels met goede bedden en vaak gunstig gelegen tov uitvalswegen. Er zit er vast 1 bij München in de buurt.

Booking.com al geprobeerd? Vul Kirchberg in, datum, aantal kamers en je budget. Vink ook de optie aan “24/7 receptie” en je weet of je er ook 's nachts kan inchecken.
Er volgt een lijst van beschikbare hotels in de omgeving. Klik op ‘kaartweergave’ en zie welke op de route tussen Munchen en Kirchberg liggen. Ik zie er een paar in de buurt van Rosenheim of in Kufstein.
In Munchen zijn zat mogelijkheden, maar persoonlijk zou ik wat verder zoeken (ook al zijn de mogelijkheden wat beperkt).

*bericht bewerkt door Jay op 08 jan 2018 13:50

@Andereja
tnx, kan je ook de link voorzien voor B&B
@Jay
ik ga het zeker eens proberen.

Allebei bedankt…

Ik denk dat ze deze bedoeld : http://www.hotelbb.de/
Heb er in Frankrijk wel eens overnacht. Een vergelijkbaar concept hanteert Ibis Budget ook. (express check-in) Deze hotels zitten vaak ook buitenaf dichtbij de snelwegen gesitueerd. Dus hier zou je ook als alternatief naar kunnen kijken.

*bericht bewerkt door mk2k op 08 jan 2018 14:08

@Gerrit je probeert de file te vermijden en wilt op de vrijdag voor de Krokus om max. 17:00uur in de auto zitten? 😉

Lekkere planning hoor.

Je weet dat half bestelbus rijdend NL rond 15uur naar het thuisfront rijdt en velen met jou. De uittocht naar de wintersport in de Krokus wat prijs ik mijzelf gelukkig daar geen last van te hebben.

Overnachtinghotels, pensionnetjes, een plek om te slapen, wellicht ontbijtje erbij etc. De planning begint dan om je te focussen tot waar jij denkt te kunnen rijden.

Ik boek nooit iets vooraf met de eenvoudige reden: ga je dat hotel/pension of wat dan ook wel halen.

Vermoeidheid, wegcondities, misschien pech gevalletje en dat ik net als Rapper Boef uit de brand moet worden geholpen…

Dus ik plan niets maar oriënteer mij even. Wat zit er in de buurt, beetje via booking.com, airbnb en dat soort korte zoektochtjes als het maar dichtbij de grote weg ligt want de volgende dag wil ik weer snel door en dan heeft het geen zin om ergens voor €5,- besparing op de overnachtingskosten een alp op en af te moeten draaien in de avond merk ik er toch weinig van verder.

Er zijn hele ketens met goedkope overnachtingsmogelijkheden.

Ik heb weleens om 22uur met de laptop onder het genot van een kop koffie bij een tankstation in Frankrijk een boeking gedaan voor een overnachting in La Chambre (hotel Ibis budget voor ik meen €55,-) aankomst 00:30uur.
undefined

De volgende ochtend ontbijtje, lekker 2x onder de douche gestaan voor het slapen en fris weer op. Na het ontbijt nog even tanken (zat naast het hotel ook een budgetpomp) en met volle tank in een half uur in Le Corbier aangekomen, snelweg op…volgende afslag en omhoog rijden.

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/8f5b041625fc55d240bcfb77...

De Ardennen
https://cdn.wintersport.nl/forum/20/d5bfdecb6a4a5d115af1fa5b...

Achter de sneeuwschuivers even voorbij Lyon al…

De foto’s zijn overigens half februari vorig jaar genomen dus ook ‘rond’ de Krokustijd qua kans op sneeuwval.
Ik ben toen wel de nacht doorgereden.

Met mijn vriendin rijd ik de nacht niet door dat vindt zij niets dus sinds 3 jaar overnachten wij onderweg zo dicht mogelijk bij de bestemming.

Afgelopen jaar lagen wij al rond 23:00uur in onze kamer die wij eigenlijk de volgende dag pas mochten betreden vanaf 15uur check in. Toen geloof ik ook een extraatje van €60-€75 moeten betalen voor 1 nacht.

Had het er heel graag voor over alles al uitgepakt en compleet ingericht. Zo relaxed wakker worden en voor je idee een ‘klein dagje’ extra.

Mijn ervaring, plan liever een paar uur eerder voor je vertrek in en maak wellicht een ‘lijstje’ met voor jezelf een leuk onderkomen.

Pin jezelf niet teveel op die ene lokatie. De mensen die nu in de sneeuw zitten of vrijdag vertrekken zullen wellicht ook aanpassingen moeten doen in hun reisschema’s.

In jouw geval geen idee waar je zit in het Nederlandse maar hier vandaan op de vrijdag rond 16:00uur-17:00uur vertrek… is echt veelal drama.

Ik kan mij die idiote vertrektijden van de bussen vroeger van het Jaarbeursplein nog herinneren. In de studententijd had ik geen auto wel een OV.

Wij stapten toen niet op 2km van mijn toenmalige woning op de bus maar gingen met de trein ‘gratis’ naar Maastricht. Dat scheelde zo een 4uur busreis, het duurde destijds soms al een uur voordat de bus bij de A2 was en dan naar het zuiden 1 drama. Dan was het lekker hapje eten in maastricht en ontspannen opstappen bij het MVV stadion.

Maar goed, de tip waar leuk op je route te overnachten heb ik niet zo voor je.

Ooit een ellendige tocht vanuit Kroatië meegemaakt. Stond uiteindelijk te tanken bij een Shell. ‘Rastpark Schweitenkirchen’.
Stond ik af te rekenen trok een brochure de aandacht met Adac test Sehr gut…kon ik dus een kamer boeken bij de kassa van de pomp.

undefined

Volledig onverwacht en goedkoop echt een prima overnachtingshotel.

Maar de zoektocht voor de omgeving, ik zeg Google en je zal vinden.

Sterkte

@Skifan79
hoy, vorig jaar vertrokken op vijdagmorgen (was mogelijk omdat mijn vriendin (die onderwijzeres is) sowieso thuis is op vrijdag en ons dochtertje toen 4j nog niet schoolplichtig is). Wij konden toen ook inboeken in het hotel waar wij eigenlijk pas zaterdagnamiddag toegang toe hadden. En idd zoals gezegd was dit gewoon een extra dagje voor een surplus van pakweg 70Euro ofzo.

Dit jaar is het echter niet mogelijk. We nemen een petekindje mee en die is schoolplichtig. We kunnen dus maar vertrekken na schooltijd.
Wij vertrekken vanuit Belgie rond het Brusselse.

Vorige jaren ben ik ook al eens vertrokken rond 10u s’avonds en kwamen dan omstreeks 07u smorgens aan. Maar wel down natuurlijk van een ganse nacht te rijden.
Ik extrapoleer gewoon en hoop gewoon van als we bv: 5u vroeger vertrekken we ook ongeveer 5u eerder aankomen. Dus laat ons zeggen 02u a 03u en de overige uurtjes wil ik dan nog wat blijslapen :-)

Het hangt er idd vanaf wanneer de grote meugte vertrekt maar ik heb wel de indruk dat de meesten ook al vrijdag in de morgen vertrekken (dat de kids nu school hebben of niet), een tweede deel vertrekt denk ik in de late namiddag, een derde deel in de late avond en dan nog een deel tijdens de nacht zelf… dus ik denk dat alle delen een gelijkwaardig deel van de file voor hun rekening krijgen en het enige wat echt nog roet in de duurtijd kan gooien is het weer me dunkt.

Voor de B&B die @Andereja bedoelt moet je wel zoeken onder de B&B groupe. Is van origine Frans met steeds meer mogelijkheden in o.al Italie en Duitsland. Kan via booking.com., maar zelf boek ik al een aantal jaren rechtstreeks bij deze goede en goedkope organisatie.

Hen48

@Gerrit
Ha bedankt voor de tekst en uitleg.
Ik pin mijzelf nooit te vast op het extrapoleren. Wij vertrekken en rijden eigenlijk bijna altijd een soort van non-stop door met even een paar plaspauzes, kop koffie en als het zo uitkomt qua reizen eten wij onderweg iets.

De nachten die worden doorgereden is het eigenlijk rond de klok van 21:30uur - 22:00uur wegrijden en dan rond 07:00uur - 08:15uur aankomen op de bestemming. Mocht het een uur of 2 à 3 later worden dan is het slecht weer geweest of iets anders.

Mocht ik ook vermoeid zijn dan zeg ik gewoon ik stop. Heb altijd 1 week met een oud studievriend weg en 1 week met vriendin (die heeft een rijbewijs maar je kent het wel…heeft liever haar eigen chauffeur die de rit helemaal rijdt en eerlijk… rijden doe ik veel voor mij werk en ik vind dat ontspannen)…

Wellicht kan je al je accommodatie bellen, mocht je het redden dat je gewoon in de nacht aankomt en de sleutel al ergens ophaalt…? Ik heb in maart 2017 terwijl ik in de auto zat gebeld met de receptie en gevraagd of er een mogelijkheid bestond dat ik een nachtje eerder zou arriveren. Zoiets zal je dus ook hebben gedaan.
Onderweg kom ik altijd nog langs hotels waarvan ik het bestaan nooit had geraden of had kunnen bedenken.

Je kan jezelf laten verrassen zo van waar komen wij terecht met als voorwaarde 24/7 toegang tot hotel. Of je boekt iets van te voren en of dat een uur is van te voren of weken maakt niets uit. Mijn ervaring is alleen dat als je iets boekt en je hebt een tegenslagje of je rijdt er echt heen op je tandvlees van vermoeidheid dat je dient te stoppen.

Maar goed, ik ga je veel succes en voorpret toewensen.
Ik ben zeer regelmatig in Brussel en de buurt daarvan en mijn ervaring…rond de spits, wat een ellende. (Ik kom dan wel echt vanuit Brussel maar toch het kan enorm druk zijn op de wegen)

Ik hoop voor jullie dat alles mooi verspreid zal lopen en alvast een fijne vakantie toegewenst.

@Gerrit, je hebt gelijk dat vertrek voor de krokusvakantie voor 95% verspreid is tussen vrijdagochtend en zaterdagmiddag. Met uiteraard de grootste drukte vanaf vrijdagavond tot zaterdagochtend.

Wij gaan al jaren op vrijdagochtend (met toestemming van school) en we hebben zelden uitdagingen gehad. Wel ooit 's middags na school weggereden richting de Franse alpen en de grootste problemen waren op de E19 vanaf de Belgische grens tot voorbij Brussel. Toen hadden we een hotel bij Grenoble en daar waren we rond 23u - nog niet slecht.
Als je rond 17u vertrekt zal je ook nog vooral te maken hebben met de spits in België. Daarna zal het prima doorrijden. De volgende meute zal rond 22u vertrekken, om de hele nacht door te rijden.
Ik denk dat het een prima tactiek is, maar @skifan79 heeft wel gelijk dat er weinig ruimte is voor onverwachte omstandigheden (bijv. het weer).

*bericht bewerkt door Jay op 08 jan 2018 16:44

Wij reden ook op vrijdagavond rond 20u weg, maar dan als je idd en nacht over.
Dit keer proberen we een x vrijdagochtend weg te rijden, onze accommodatie konden we helaas nog niet in, nu wel een andere accommodatie in t gebied geboekt, kunnen we hopelijk zaterdag al wat skiën. k ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Ik vond eerlijk gezegd de accommodaties voor die ene nacht wel behoorlijk duur, uiteindelijk iets betaalbare kunnen vinden.

Vorig jaar vrijdag rond middag weggereden, Ibis budget geboekt bij München voor de nacht van vrijdag op zaterdag. 45 euro meen ik voor 2 pers. Heerlijk geslapen, basic (prima) ontbijt en om uur of 9 in de ochtend laatste stukje naar Kirchberg. Kleine file en tuurlijk wel drukte, maar dat was goed te doen, aangezien je uitgerust bent. En acco was toch pas na 14 uur beschikbaar

Geen ervaring met de krokus, maar wel in zo’n B&B in Freiburg overnacht een keer. Beviel goed, goedkoop maar goed. Wij kwamen rond 22:00 aan, maar er was gewoon een receptionist om in te checken (en anders krijg je een code). Of je voor de krokus nog echt heel makkelijk voor normale prijzen lastminute kan boeken weet ik niet en ik denk ook dat de kans vrij groot is dat er vrijdagavond ook heel veel drukte op de weg is.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij vertrekken meestal rond 16u,wonen wel maar een dik uur van Aken.We rijden dan tot Stuttgart,een 500km, en moeten zaterdag nog 345km naar Westendorf.Meestal wel druk tot zeer druk verkeer zaterdagochtend maar we zijn dan uitgeslapen en kunnen toch pas tegen 14u in het appartement.

Grappig om te lezen hoe een ieder het indeelt voor zichzelf. Als ik aankom gaan wij de eerste dag direct na de reis gewoon meteen de latten op. Bak adrenaline en gaan. Die reis van 1100km - 1150km is echt zo uit het systeem als ik eenmaal in de bergen sta. Heerlijk!

Ik ben dus dan ook iemand als ik overnacht dat ik dus om 07:15uur zit te ontbijten want ik wil soort van de eerste zijn bij de lift en niet als ‘alle toeristen’ dan pas laat aankomen vanwege dan nog eens drukte het laatste stukje.

Ik zal wel raar zijn…

@Gerrit Ik vertrek al jaren op zaterdagochtend rond 4u30 na een rustige nacht thuis (paasvakantie) en rij de 1ste 470 km in 1 stuk waarna een ontbijtje wacht om vervolgens verder te rijden tot aan de Oostenrijkse grens, korte stop, plaspauze en vignet kopen en dan de laatste etappe tot aan het hotel. Dan is het rond 13u30 ongeveer voor 930 km. Nog nooit problemen gehad, fris aangekomen en nog een leuke namiddag/avond in het verschiet. En zonder miserie voor hotelboeking en veiligheid auto, budgethotels waar je eerder vies van bent ect… En voor de terugweg exact zelfde vertrekuur, enkel soms wat meer stoppen. Ik zou niet anders willen.👌🏻

Geen ski zonder après ski...

@Skifan79 een nachtje niet slapen en dan op de latten? Levensgevaarlijk, niet alleen voor jezelf maar alle andere die gevaar lopen omdat jij niet fris bent en uw reactie vermogen niet 100% is. Al eens bij stilgestaan welk leed je een ander kan berokkenen?

Geen ski zonder après ski...

@Skifan79 een nachtje niet slapen en dan op de latten? Levensgevaarlijk, niet alleen voor jezelf maar alle andere die gevaar lopen omdat jij niet fris bent en uw reactie vermogen niet 100% is. Al eens bij stilgestaan welk leed je een ander kan berokkenen?

Ribse op 9 jan 2018 02:27

Dan zouden bejaarden ook niet meer mogen skiën…

Ik zou het nu niet meer kunnen, maar kon toen ik jonger was prima toe met een nachtje doorhalen. Het lijkt mij dus persoonlijk.

@Ribse het wordt pas echt gevaarlijk op de piste als ik ben uitgeslapen… 😉

Heel simpel eigenlijk, ik kom om te skiën en genieten.
Dat laatste doe ik op de latten en soms een terrasje. De combi alcohol en skiën zou ik mij drukker om maken op de pistes dan om personen zoals ikzelf.

De aanreisdag doe ik doorgaans zo weinig mogelijk voor vertrek.
Dus lekker uitgerust die auto in die van te voren altijd even een flinke wasbeurt krijgt voor vertrek (rare tic maar moet met een schone auto op vakantie en vlak voor vertrek nog even zelf een warme douche pakken)

Na aankomst vroeg in de ochtend melden wij ons veelal even bij de receptie. Met de melding, ‘u verwacht ons vanmiddag pas en zijn vroeg…maar dan weet u of uw lijst dat wij er zijn’ wij gaan nu skiën.

N.a.v dat alleen al hebben wij nu een aantal maal eerder onze sleutel gekregen. Indien de sleutel in bezit gaan wij zoveel mogelijk uitladen, snel even douchen en hop proberen om de eerste lift te pakken.

Heb ook weleens in de parkeergarage de ski-uitrusting aangetrokken en naar de liftpas afhaal gelopen. De liftpas laten wij altijd op de zaterdag ingaan (7-daagse) en anders kopen wij een extra pas.

Over wat wel of niet veilig is, ik ben meer bang voor de medemens die net als ikzelf op zijn of haar manier aan het genieten is.

Wij skiën beiden al jaren en goed. Ik ben net als in het verkeer altijd aan het anticiperen en als ik echt moe, moe zou zijn. Zal ik zelf aangeven dat ik lekker dat terras op wil.

Die eerste avond staan wij niet in de après ski. Eigenlijk de hele week bijna niet… er wordt echt wel een drankje gedaan maar wij komen om te skiën stevig drankje kan ik ook thuis drinken of tijdens een avondje stappen.

Ik maak mij meer zorgen om de studenten die ik zie uitbrakken op de terrasjes na een nachtje doorhalen of wellicht de 6-de nacht doorhalen.

Skischoenen niet vast, Ray-ban pilotenmontuur bril, handschoenen thuis en dan in de pizza naar beneden. Daar krijg ik meer de kriebels van 😉 maar besef ook, zij zijn op hun manier aan het genieten ik op de mijne.

Ik ben niet bepaald de kamikaze piloot zonder controle. Wellicht mis ook ik weleens een bochtje maar corrigeer dan snel. Tsja of ik val, dagje niet gevallen is een dagje niet maximaal geskied zeg maar 😉

Ach ja, zoveel mensen zoveel manieren…

Ik las net iets over 500km rijden en dan overnachten?

Voor mijn werk moet ik zo dadelijk vanuit het Midden van het land naar Velp dan Lauwersoog, Velp, Brussel en via Den Haag weer op huis aansturen.

Het is maar net wat je bent gewend. Ik ben eerlijk gezegd meer ‘bang’ voor mensen die 500km een hele trip vinden dan zou ik rond het middaguur dus al een overnachtingshotel moeten zoeken 😀

Een ieder zo zijn eigen invulling en gelukkig maar. Leeftijd zal wellicht ook een rol spelen en heb je de tijd of niet.

Veiligheid boven alles maar te veilig is tikkeltje saai.
@DSvier ik begin vroeger ook steeds meer en meer te missen.

Gelukkig dat ‘wij’ beiden nog van lekker doorrijden houden richting de sneeuw/zon of wat dan ook als het overige verkeer en omstandigheden het toelaten 😉

Mijn buren, topmensen en dik in de 80 gaan ieder jaar nog weg met hun caravan. Ik woon pas vrij recent naast ze. Nu kan ik zeggen, zelfs zonder caravan…levensgevaarlijk. ‘Opa’ kan echt echt niet rijden laat staan met caravan. Doet 8x een tukje per dag…maar rijdt wel naar Kroatië met dezelfde caravan uiteraard met mover.

Gevaarlijk? Jazeker…ik heb vorige week 10km achter hem gereden op de N201 en begon al te seinen en zwaaien.

Eenmaal bijna thuis had hij zoiets van hey: iemand seint nog niet in de gaten wie of wat.

‘Scherp en opletten’…ik zie het allemaal maar een beetje in perspectief. Ook deze beste man heeft zijn rijbewijs gehaald en recht om op de weg te rijden alhoewel…😉

Ik zie mijzelf niet als superieur wellicht wel ietsjes beter/scherper 😁 zal arrogant klinken en dan zeg ik…

Gelukkig maar…

Een nachtje doorhalen is bij mij het probleem, dat autorijden niet. Ik herken wel, dat je op een gegeven moment voor je werk zoveel rijdt dat je je verbaasd hoe druk mensen zich soms maken voor een ritje van 3 uur :).

Na de tussenoverachting zitten wij ook om 7 uur weer in de auto. Bij slecht weer ontwijken we dan toch nog de drukte, bij goed weer een bonus dagje skien.

*bericht bewerkt door Roy83 op 09 jan 2018 07:29

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nacht doorhalen is voor niemand goed, de een zal hooguit iets beter tegen de gevolgen kunnen dan de ander. Je bent gewoon nuchter dronken dan, voor zover het commentaar op skiërs en alcoholconsumptie.

@Gerrit je probeert de file te vermijden en wilt op de vrijdag voor de Krokus om max. 17:00uur in de auto zitten? 😉

Lekkere planning hoor.

Je weet dat half bestelbus rijdend NL rond 15uur naar het thuisfront rijdt en velen met jou. De uittocht naar de wintersport in de Krokus wat prijs ik mijzelf gelukkig daar geen last van te hebben.

Overnachtinghotels, pensionnetjes, een plek om te slapen, wellicht ontbijtje erbij etc. De planning begint dan om je te focussen tot waar jij denkt te kunnen rijden.

Ik boek nooit iets vooraf met de eenvoudige reden: ga je dat hotel/pension of wat dan ook wel halen.

Vermoeidheid, wegcondities, misschien pech gevalletje en dat ik net als Rapper Boef uit de brand moet worden geholpen…

Dus ik plan niets maar oriënteer mij even. Wat zit er in de buurt, beetje via booking.com, airbnb en dat soort korte zoektochtjes als het maar dichtbij de grote weg ligt want de volgende dag wil ik weer snel door en dan heeft het geen zin om ergens voor €5,- besparing op de overnachtingskosten een alp op en af te moeten draaien in de avond merk ik er toch weinig van verder.

Er zijn hele ketens met goedkope overnachtingsmogelijkheden.

Ik heb weleens om 22uur met de laptop onder het genot van een kop koffie bij een tankstation in Frankrijk een boeking gedaan voor een overnachting in La Chambre (hotel Ibis budget voor ik meen €55,-) aankomst 00:30uur.
undefined

De volgende ochtend ontbijtje, lekker 2x onder de douche gestaan voor het slapen en fris weer op. Na het ontbijt nog even tanken (zat naast het hotel ook een budgetpomp) en met volle tank in een half uur in Le Corbier aangekomen, snelweg op…volgende afslag en omhoog rijden.

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/8f5b041625fc55d240bcfb77...

De Ardennen
https://cdn.wintersport.nl/forum/20/d5bfdecb6a4a5d115af1fa5b...

Achter de sneeuwschuivers even voorbij Lyon al…

De foto’s zijn overigens half februari vorig jaar genomen dus ook ‘rond’ de Krokustijd qua kans op sneeuwval.
Ik ben toen wel de nacht doorgereden.

Met mijn vriendin rijd ik de nacht niet door dat vindt zij niets dus sinds 3 jaar overnachten wij onderweg zo dicht mogelijk bij de bestemming.

Afgelopen jaar lagen wij al rond 23:00uur in onze kamer die wij eigenlijk de volgende dag pas mochten betreden vanaf 15uur check in. Toen geloof ik ook een extraatje van €60-€75 moeten betalen voor 1 nacht.

Had het er heel graag voor over alles al uitgepakt en compleet ingericht. Zo relaxed wakker worden en voor je idee een ‘klein dagje’ extra.

Mijn ervaring, plan liever een paar uur eerder voor je vertrek in en maak wellicht een ‘lijstje’ met voor jezelf een leuk onderkomen.

Pin jezelf niet teveel op die ene lokatie. De mensen die nu in de sneeuw zitten of vrijdag vertrekken zullen wellicht ook aanpassingen moeten doen in hun reisschema’s.

In jouw geval geen idee waar je zit in het Nederlandse maar hier vandaan op de vrijdag rond 16:00uur-17:00uur vertrek… is echt veelal drama.

Ik kan mij die idiote vertrektijden van de bussen vroeger van het Jaarbeursplein nog herinneren. In de studententijd had ik geen auto wel een OV.

Wij stapten toen niet op 2km van mijn toenmalige woning op de bus maar gingen met de trein ‘gratis’ naar Maastricht. Dat scheelde zo een 4uur busreis, het duurde destijds soms al een uur voordat de bus bij de A2 was en dan naar het zuiden 1 drama. Dan was het lekker hapje eten in maastricht en ontspannen opstappen bij het MVV stadion.

Maar goed, de tip waar leuk op je route te overnachten heb ik niet zo voor je.

Ooit een ellendige tocht vanuit Kroatië meegemaakt. Stond uiteindelijk te tanken bij een Shell. ‘Rastpark Schweitenkirchen’.
Stond ik af te rekenen trok een brochure de aandacht met Adac test Sehr gut…kon ik dus een kamer boeken bij de kassa van de pomp.

undefined

Volledig onverwacht en goedkoop echt een prima overnachtingshotel.

Maar de zoektocht voor de omgeving, ik zeg Google en je zal vinden.

Sterkte

Skifan79 op 8 jan 2018 14:33

Om het korter te houden 😉 AutoHof Schweitenkirchen ook eens geslapen en was prima. Zou wel in de drukke weken eerder na München overnachten ipv ervoor. Aantal keren geslapen in Irschenberg en Bad Aibling. Tegenwoordig heeft Segway ook een aantal goede hotels langs de snelweg met 24H incheck mogelijkheden.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 09 jan 2018 08:56

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp

heb ondertussen een hotelletje geboekt na Munchen maar het kost ons wel 200€ voor een familiekamer :-( Ik vind niets goedkoper. Ik kan wel nog kosteloos anuleren voor 2 februari.
Dus als je de link kan voorzien voor Segway of enkele hotelletjes na Munchen kent… Geef maar door. Dat zou vriendelijk zijn.

Alvast bedankt…

Sorry het is Serways

https://www.serways-hotels.de/nl/

May the ski force be with you !!

@Gerrit. Ik denk dat je de helft teveel betaalt. Je moet zoeken bij B&B en france et en Italy. Label is geel wit en bruin. B&B in wit, met een ronde bruine cirkel en een witte binnenkant. Je vindt dan de mogelijkheid om Duitsland aan te klikken en bijv. München. Ik denk dat je daar voor een familiekamer met ontbijt voor iets meer dan de helft terecht kunt. Doe het inmiddels bij elke zomervakantie al 10 jaar. Voor 3 personen met ontbijt nooit meer dan circa €80,-- betaald.

Hen48

Bij B&B Munchen-Messe zijn inderdaad nog kamers beschikbaar voor 84 euro/nacht.
Dan zit je echter wel in Munchen en niet na Munchen.

Je zou ook Airbnb kunnen proberen. Daar zie ik rond Kufstein nog wel het een en ander beschikbaar voor onder de 100 euro. Moet je alleen even goed kijken of check-in ook na 12 uur snachts mogelijk is.

Don`t eat yellow snow

@Gerrit, wij gaan nu 3 jaar naar de buurt van Kirchberg. ik heb al regelmatig gekeken naar goedkope overnachtingen voorbij Munchen. Die zijn er nauwelijks of in ieder geval niet via de standaardkanalen te vinden. Met 4 personen zit je vanaf €100. Wij zijn één keer bij http://www.schneiderwirt.de geweest voor €90,= incl ontbijt. Dat was wel een topkamer! en we hebben er ook heerlijk gegeten. Maar ik verwacht niet dat je 's nachts kunt aankomen. Dan ben je al voorbij Rosenheim.

In Munchen zitten een aantal ibis budgets. De beste locatie is Ibis Budget Hotel Muenchen Putzbrunn. Maar dan zit je ook al tegen de 100 met ontbijt voor 3 personen. Andere locaties in Munchen zijn iets goedkoper.
Het zijn wellsiwaar 3 persoonskamers, maar als je een matje of luchtbed meeneemt voor een extra kind , doen ze er meestal niet moeilijk over. De student bij de receptie zal het worst zijn.

Wij reserveren zelf bij Ibis budget Augsburg, maar dat is voor ons een nood hotel. In principe rijden we door naar de eindbestemming en als we voor 18:00 annuleren hoeven we niet te betalen. Wij zijn ook met 4 personen.

*bericht bewerkt door Taan op 09 jan 2018 10:01

Wij gaan altijd in duitsland op pad met het boekje van de volgende webiste https://linksundrechts.com/ .

Op deze site staan gasthoffs en hotels in dorpjes een km of 5 tot 15 van de snelweg af, hierdoor vaak erg kneuterig. Maar veelal zeer vriendelijk in prijs stelling. Je kan goed zoeken op weg nummer waardoor je vaak aardig kan zoeken voor een overnachting.

Ik weet dat de B&B hotels die ik bedoel altijd goed gelegen zijn en gemakkelijk bereikbaar. Die in München ken ik niet zelf maar op de site vindt je altijd de route en dan is het snel duidelijk.

Hen48

@CJAHulskamp
heb je bv Irschenberg ook geboekt via serways hotels, want vind niet onmiddellijk hotels precies na Munchen?

Grappig om te lezen hoe een ieder het indeelt voor zichzelf…

Skifan79 op 8 jan 2018 23:59

Dat zal inderdaad best verschillen. Wij rijden op vrijdag zo ver mogelijk door, zodat we op zaterdagochtend nog maar 10 a 20 km hoeven te rijden, zonder files. Maar het blijft vakantie, dus heel vroeg op is geen optie :)
Uiteindelijk zijn we rond 11u op bestemming. Vaak kunnen we er al in, dus dan uitpakken, boodschappen doen, skipas regelen en als het even kan staan we rond 14u op de latten. Zien we als bonus, dus is zeker geen must! Als het niet lukt, bijv. omdat we er nog niet in kunnen gaan we op het terras zitten, kids een beetje sleeën etc. Omkleden vanuit de auto vinden we dan net een brug te ver. Zoals je zelf zegt, ieder zijn ding…

*bericht bewerkt door Jay op 09 jan 2018 10:45

Plaats een reactie