Skiën in Landgraaf

Hallo!

Iemand al eens in Landgraaf gaan skiën?
Ik kan deze winter helaas niet naar de Alpen (te druk met school, nooit vakantie :( )

Ik zou echter eens naar Landgraaf gaan ‘ter vervanging’. Wat zou het beste zijn? Een halve dag of een volle dag?

Alvast bedankt!

Go with the snow!

Hallo Mattz,

Of je een hele of halve dag gaat ligt natuurlijk ook beetje van je reistijd af.

Al verschillende keren met een aantal collega’s Landgraaf bezocht. Wij hebben ons daar altijd prima vermaakt.

Het voordeel van Landgraaf is dat als je de piste verlaat, bijv. voor een drankje of om te eten, de tijd op je skipas wordt gestopt. Bij mijn weten loopt de tijd bij sommige andere skibanen dan gewoon door.

Ik heb Altijd aan 4 uur genoeg.
Soms heb ik zelf een skipas van 2 uur.
Maar als je 8 uur skipas neemt is dat voor mij veeel te veel.
want je zit meer dan de helft van de tijd in de lift.

Wel wij zijn van Brugge (België) dus is wel nog een redelijk eindje. We kunnen misschien wel eerst afwachten hoeveel volk er op dat moment is he!

Zijn er lange wachttijden aan de lift (@ Daan)?

Go with the snow!

Ik ga regelmatig naar Landgraaf ook vanuit België in de buurt van A’pen en wij nemen steeds een 4u pas. Telkens als je de piste verlaat om iets te drinken of eten stopt je tijd dit is neit bij een 2u skipas. Ook moet je regelmatig eens gaan kijken op de site van Landgraaf want er staan soms bonnen op waardoor je kortingen krijgt op je skipas. Ben ook eens naar Botrop geweest in Duitsland en daar zijn prachtige all in formules dus skipas en eten en drinken inbegrepen, MAAR Botrop de piste en hun lift (een band) zijn niet echt dat. Anders hopen op sneeuw in de Ardennen of Winterberg altijd leuk voor een dag. Veel plezier.

RoCo

Vorige week zondag een halve dag naar Landgraaf geweest. Verrassend leuk, maar een halve dag was voor ons voldoende.
Gezellig druk, maar nauwelijks wachttijden bij de lift.

Al het bovenstaande klopt wel volgens mij. Het is een prima skihal, maar natuurlijk absoluut niet te vergelijken met het echte werk. Ten onrechte worden indoor skihallen wel eens vergeleken met natuurlijk pistes, maar als je dat gaat doen gaat het zeker tegenvallen.

Dus vermaak je vooral, ik denk ook dat 4 uur genoeg is. Dan heb je het ook wel gezien, steeds dezelfde afdaling. Maar als je je kan richten op bijvoorbeeld je techniek, hou je er zeker een leuke en zinnige dag aan over.

Ben er zelf meerdere malen geweest. het is leuk maar meer dan 4 uur zou ik niet doen. De wachtijden voor de skilift valt wel mee aangezien ze die stoeltjes lift hebben. nog nooit langer dan 3 minuten wachten normaal is het 30 seconde. In de avond word het vaker wat drukker omdat ze dan van die aanbiedingen hebben

Na 30 min ben je het beu geloof me ;)
En dan ook nog die tergend trage stoeltjeslift!

Er ligt toch sneeuw in de Ardennen?

life is a beach, or a pile of snow

Ja, inderdaad, maar in de Ardennen is het veel te druk en kun je niet gaan freestylen he :D

Ik zou wat op mijn techniek en tricks oefenen dusj :) misschien de 4 uur nemen inderdaad!

Bedankt @ allen!

Go with the snow!

pas nog een tripje naar ginder gedaan met 9 personen.
inderdaad, steeds dezelfde afdaling, en langer in de lift (veel) dan op de sneeuw.
maar wat ons zeker opviel was de onvriendelijkheid van het personeel, zeer zeer onvriendelijk en teveel als ze iets moesten doen.
in ons arangement was er na het skieen eten voorzien : uiteindelijk kregen we vettige frituurhapjes, twee de man. resalutaat : recht naar mc donalds…
dit is zeker de onvriendelijkste hoek van holland.
doe de moeite om iets verder te rijden en te kiezen voor ardennen of duitsland (de vogezen is natuurlijk nog beter)

pas nog een tripje naar ginder gedaan met 9 personen.
inderdaad, steeds dezelfde afdaling, en langer in de lift (veel) dan op de sneeuw.
maar wat ons zeker opviel was de onvriendelijkheid van het personeel, zeer zeer onvriendelijk en teveel als ze iets moesten doen.
in ons arangement was er na het skieen eten voorzien : uiteindelijk kregen we vettige frituurhapjes, twee de man. resalutaat : recht naar mc donalds…
dit is zeker de onvriendelijkste hoek van holland.
doe de moeite om iets verder te rijden en te kiezen voor ardennen of duitsland (de vogezen is natuurlijk nog beter)

Guy op 12 feb. 2012 07:58

Jij kent de Nederlanders nog slechter dan ik de Belgen.Jij kent de Nederlanders nog slechter dan de Oostenrijkers de Nederlanders kennen.Uit welke onvriendelijke hoek van Belgie komt jij eigenlijk.Een ding weet ik zeker,het zal niet uit Belgieslimburg zijn.Het zal wel de vriendelijke omgeving van Antwerpen zijn,daar hebben ze toch al iets tegen"hollanders".

niet roetsjen maar skieen

Wij zijn gisteren nog geweest. Leuk om eens even te proeven, maar niet te vergelijken met echte sneeuw. Een 4 uurs pas is meer als genoeg. Je kan niet blijven dezelfde piste doen.
Na een uurtje hebben we met 3 snowboarders ons board langs de kant gezet en ski’s gaan halen. Dat was 12 jaar geleden en dan wordt het ineens wel toffer omdat je terug wat moet letten op hoe je naar beneden komt, moet nadenken en oefenen. Als je geoefend bent is er eigenlijk niet veel aan want je staat beneden voor je het beseft. K vermeld er wel bij dat we nog maar een maandje terug zijn van een weekje frankrijk dus dat is ook al anders dan dat je een jaartje niet naar de bergen kan.

En idd het eten is niet echt om naar huis te schrijven en ze serveren Heineken, maar daar ben je niet voor daar, he. Het hoofddoel is een paar pistjes pakken en dat kan je daar. En k ben daar geen onvriendelijke mensen tegengekomen. Behalve iemand die ons in de lift uitkafferde dat we stomme snowboardende belgen waren en de piste kapot maakte, maar dat kwam eerder uit frustatie dat hij altijd viel en werd opgeschept door de lift wegens totaal geen ervaring in de sneeuw. We zijn hem daarna op onze ski’s nog een paar keer voorbij gegaan en dan keek hij wel anders (hij lag toen trouwens weer op de grond).

Wat me wel opviel was dat de liftbedienden niet goed aan het opletten waren. De stoeltjes hangen zo dicht bijeen dat er vaak problemen zijn bij uitstappen en instappen (en door de vele beginnelingen natuurlijk) en de reactie van de liftbedienden was vaak te traag waardoor er vaak hoopjes snowboarders en skiers lagen bij het uit en instappen en ze uiteindelijk de lift moesten stilzetten ipv even vertragen.

Wat me wel opviel was dat de liftbedienden niet goed aan het opletten waren. De stoeltjes hangen zo dicht bijeen dat er vaak problemen zijn bij uitstappen en instappen (en door de vele beginnelingen natuurlijk) en de reactie van de liftbedienden was vaak te traag waardoor er vaak hoopjes snowboarders en skiers lagen bij het uit en instappen en ze uiteindelijk de lift moesten stilzetten ipv even vertragen.

linde op 12 feb. 2012 11:30

Dit herken ik helemaal. Twee jaar geleden was ik er met mijn kids en toen was het lekker rustig. Ik zat mijn middelste zoon (toen 5 jaar oud) in de lift en bij het uitstappen viel hij, maar ik gleed een stukje door. (ik snowboard, hij skiet.)

Hij probeerde op te staan maar kreeg iedere keer de volgende stoel (hard) tegen zich aan. en ik kwam niet goed terug omhoog om hem te helpen. Ondertussen zit de liftbediende (een knaapje van 15 of 16) vrolijk te sms-en of vieze plaatjes te kijken op zijn mobieltje. En heeft echt helemaal niets in de gaten.

Ik sta de te schreeuwen naar dat k*t-jong, maar hij is echt alleen maar met zijn telefoon bezig. Gelukkig was er een skiër die de tegenwoordigheid van geest had om zijn skistokken tegen het raam van het hok te gooien waardoor die jongen eindelijk opkijkt. En uiteindelijk de lift stil zet.
Kanonne, wat was ik kwaad op dat kloteventje.
Zoiets zou in Oostenrijk echt nooit en te nimmer gebeuren.

Idd Ton, we hebben een aantal keer, heel hard moeten roepen om de lift te laten stoppen. Want als er gevallen wordt, krijg je zo een stoel tegen je hoofd.
Eigenlijk moeten ze daar toch wat beter op letten. Je zit met heel veel beginners en dan loopt er al snel iets mis, zeker omdat je niet veel tijd hebt tussen de stoeltjes.

Ik ga er ook af en toe, maar dan meer op park te oefenen.

Ik ga er altijd heen met goede hoop, en kom altijd teleurgesteld terug omdat er altijd wel iets is dat tegen steekt.

Wat mij het meeste tegensteekt zijn mensen die niets te zoeken hebben in het park, maar wel de weinige zachte sneeuw komen wegschrapen door over en weer te schuren. Om nog niet te zwijgen van al diegene (jong en oud) die in de weg staan te wachten, achter rails en big air pauzes nemen, en de afzetten om zeep helpen. Spijtig dat ze daar niets aan kunnen doen. Zorgt voor zowel frustratie bij diegene die daar wel iets deftigs doen als onveiligheid.
Stoeltjeslift is een tijdsverlies. Neem Neem liever de sleeplift ernaast als je goed kan skiën. die is sneller, en als er iets aan scheelt kan je er zo af gaan ipv. stomweg 5-10min vast te zitten.

Ik ben ook al enkele keren naar Snowbase Terneuzen geweest. Veel kleiner, maar de sneeuw is er aangenamer (minder ijs) en het funpark is ook gezelliger. Voor mij ook dichterbij (ik ben van Wemmel) en het is daar goedkoper.

Ice Mountain in Komen moet ik nog eens uittesten, daar kan ik nog niets over vertellen. Is wel niet te ver van Brugge.

Binnenkort opent het funpark op de nieuwe piste van Skidome. Als dat meevalt wordt dat mijn nieuwe shredplek.

En als laatste kan ik ook zeggen dat voor SnowGames in Lessines eindelijk de werken weer hervat zijn voor de grootste skihal ooit. Is wel nog even wachten.

Je kan ook altijd een weekend doen in het Sauerland of de Vogezen mits de sneeuwcondities in orde zijn. Je kan zaterdag ochtend heel vroeg vertrekken en dan gaan skiën/boarden), zaterdag overnachten (je vind altijd wel iets wat redelijk is van prijs) en zondag avond terugkomen. Het is een intens weekend, maar wel genieten.

En om op je laatste vraag te antwoorden: neem maximum 4u. Ik begin het al beu te worden na ongeveer 3u. Ik wil wel verder doen, maar mijn lichaam heeft altijd zo iets van "nu is die frigo lucht voldoende geweest". Vorige week -20°C in Sölden was pakken aangenamer dan -4°C in de frigo.

Wij gaan elke maand op zaterdag of vrijdag avond skiën met enkele. Om half acht starten we meestal.
Een zalige ontspannning en een beetje techniek bijschaven. In de zomer is daar geen kat en het je soms de hele baan voor je eigen. Vooral
Zou het eigenlijk niet mogen vertellen want straks wil iedereen er naar toe.
Spijtig dat de hut in de zomer niet altijd open is.

Het is leuk om je techniek bij te houden want voor de "schöne Aussichten"hoef je het niet te doen. 4 uur is meer dan genoeg en dan wissel ik ook nog tussen ski en snowboard. Trouwens; op 1e kerstdag heb je heel snowworld voor jezelf.

Vrienden van ons zijn vorig jaar oudjaar gaan vieren in Landgraaf, met overnachting in het hotel. Blijkbaar wel fijn, je hebt ook de hele piste voor jezelf en het hotel is een ideale oplossing voor als je wat wil blijven doorzakken in de stube.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

– spam –

als beginner misschien leuk… anders, tja, piste heb je gewoon na een half uur gezien. Misschien wel leuk om een keer in een schansje te proberen of een rails. Maar dat is het dan ook,.

Als je geen beginner bent kan het ook heel leuk zijn. Het ligt er denk ik een beetje aan wat je er komt doen. Om aan je techniek te werken heb je geen lange pistes nodig. Wil je je gewoon een beetje vermaken, kan je inderdaad beter naar de echte sneeuw gaan.

Wat ik meestal doe als ik in landgraaf ben is steeds bij elke afdaling een puntje van mijn techniek proberen zo goed mogelijk uit te voeren, en dan de volgende afdaling weer een ander puntje en dan weer eens lekker hard naar beneden en dan weer eens lekker jibben. Als je telkens hetzelfde doet wordt het op zo’n piste erg saai, hetzelfde geld voor de stoeltjeslift (die is gewoon altijd even saai), al kun je wel mooi kijken wat er op de pistes en in het funpark gebeurd.

Plaats een reactie