Losse buspendel Oostenrijk voor weekend te boeken?

Hallo,

Ik ben op zoek naar mogelijkheden voor een miniski in Oostenrijk zonder eigen vervoer. Nu vind ik enkele aanbieders met busreizen voor een weekend (Sunweb, De Jong Intra), maar het aanbod is erg beperkt. Ik vind ook allerlei aanbieders van losse buspendels voor een week. Nu vroeg ik me af: weet iemand of er ook losse busreizen voor kortere periodes worden verkocht? Of zijn er nog miniski-aanbieders die ik wellicht over het hoofd zie?

Zelf nooit gebruik van gemaakt maar Flixbus rijdt iedere dag volgens mij:

https://www.flixbus.nl

Misschien is flixbus wat je zoekt? Wel zelf nog een acco/skipas regelen.
https://www.flixbus.nl/

Thnx, helaas rijdt Flixbus alleen naar de grote steden, en niet naar de skigebieden (in ieder geval niet vanuit NL wat ik zo snel kan zien). Zelf acco regelen is geen probleem.

Ik wil geen reclame maken voor Sunweb, maar volgens mij kan je voor de prijs die zij het aanbieden nooit zelf organiseren?

Thnx, helaas rijdt Flixbus alleen naar de grote steden, en niet naar de skigebieden (in ieder geval niet vanuit NL wat ik zo snel kan zien). Zelf acco regelen is geen probleem.

maartjek op 10 jan 2018 16:41

Je kan met de bus naar bijvoorbeeld innsbruck/kufstein, daar de trein pakken, bijvoorbeeld naar zillertal of zo…? moet je wel een keertje overstappen, of vanaf dat busstation een taxi…

Thnx, helaas rijdt Flixbus alleen naar de grote steden, en niet naar de skigebieden (in ieder geval niet vanuit NL wat ik zo snel kan zien). Zelf acco regelen is geen probleem.

maartjek op 10 jan 2018 16:41

Dan moet je dus alleen nog een lokale transfer zoeken/plannen. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn, naar welk gebied wil je? Flixbus tot bijv. Innsbruck geeft je binnen 2 uur heel veel opties om maar eens wat te noemen.

Ik wil geen reclame maken voor Sunweb, maar volgens mij kan je voor de prijs die zij het aanbieden nooit zelf organiseren?

StephanN op 10 jan 2018 16:57

Het gaat mij niet om de prijs maar om het beperkte aanbod 😊

winterliner.nl

Zelf geen ervaring mee, maar aanbod is redelijk!

Ik denk dat je zoekt naar iets wat niet bestaat: Een lijndienst naar je ski-oord.
Als je buiten het za-za stramien wilt en geen gebruik wilt maken van de weekend pakketten, denk ik dat je niet onder lijndiensten als Flixbus uit komt.
Maar heb je al eens naar vliegen (Transavia INN) of een (nacht)treinverbinding gekeken.

Verder is het lastig adviseren met de beperkte wensen die je aangeeft: Welk gebied, welke tijdspanne, hoe lang wil je daar zijn.
100 km verderop kan ineens een heeeel ander reisscenario opleveren, bv omdat je via de andere kant komt.

Rob

Waarschijnlijk heb je gelijk en bestaat het inderdaad niet, maar was het proberen waard :)

Wat ik zoek is een mogelijkheid om met opname van zo min mogelijk vakantiedagen toch een aantal dagen te kunnen skiën. Meest efficiënte is dan toch een busreis waarbij je 's nachts reist en de volgende ochtend bij wijze van spreken op de piste uitstapt. Ik heb uiteraard gekeken naar vliegtuig en trein, maar dat red je dan al met al (transfers, overstappen, enz) toch niet in dezelfde tijd, nog los van de prijs.
De keus is nu om toch zo’n pakket van Sunweb te nemen of alsnog zelf te rijden. Ik denk dat het het laatste wordt.

Met het vliegtuig zijn er echt wel opties, kijk hier eens https://www.wintersport.nl/vliegvelden
Zo kan je bijvoorbeeld vliegen op Salzburg rond 07:00, daar een transfer nemen naar bijv. Ski Amade (taxi of OV) en rond 09:30 op de plaats van bestemming zijn. Dus genoeg tijd om die dag nog te skiën.
Naast dat er soms echt prijzige vliegtickets tussen zitten zijn er soms ook hele mooie deals te scoren.

Dus zou hier toch nog eens naar kijken.

Thank God summer is over!

Plaats een reactie