Auto's zoeken onder de sneeuw

Iedereen kent de beelden van een auto met veel sneeuw op het dak. Maar afgelopen week is er zoveel sneeuw gevallen dat daar helemaal geen sprake meer was was. De auto’s zijn gewoon onder een egale laag van sneeuw verdwenen. Indrukwekkende beelden van wintersporters die hun auto zoeken in Tignes:

https://www.facebook.com/AgateMeteo/videos/1804873946212168/…

Click. Click. Peace

Mist enige coordinatie tussen de verschillende mensen.

Ik probeer altijd als ik toch langs de auto kom, even de verse sneeuw er af te halen, zodat ik op vertrekdag minder hoef te doen. Al weet ik niet of dat kon in dit geval…

@PC2K Het sneeuwde 2 meter in 48 uur… ;-)

Click. Click. Peace

Ik parkeer in de garage (indien aanwezig) sinds bovenstaande ervaringen.
Ik had een keer dat ik bij de verkeerde auto bezig was. Die paar tientjes voor een week zijn mij een schone, droge en warme auto best waard. Ook de mensen met een standkachel, dit wordt hem niet vrees ik.

Elke keer lig ik weer dubbel:

Click. Click. Peace

Die reclame blijft geweldig! Dat uitgraven, tja, heb er een keer goed aan mogen geloven, dik 1m erbij, zat toen in Andorra en moest door naar Zwitserland, 2 uur aan het graven geweest, met moeite van de parkeerplaats afgekomen. Toen ik in Tignes zat had het in de eerste week ook hard gesneeuwd, op de wisseldag mooi vanaf het balkon kunnen toekijken hoe mensen hun auto mochten uitgraven, was er eentje met een stalenschep bezig… Die kon bij thuiskomst naar de spuiter om in elk geval de achterklep opnieuw te laten spuiten!

Die reclame…ik was jaren geleden een keer een blauwe Golf sneeuwvrij aan het maken na 30 cm sneeuw. Van te voren goed voorbereid, want borstel en ijskrabber op de kamer gelegd. Dus na het ontbijt gelijk begonnen met vegen en schrappen. Toen ik de deur sneeuw en ijsvrij had zag ik dat de auto zwart was…laat maar… die eigenaar bedankte me wel. ;-)

Andere vraag; een paar jaar geleden de auto een hele week stil laten staan bij het hotel. Die week sneeuwde het de eerste paar dagen die vervolgens overging in regen en daarna vroor die laag sneeuw tot een hele vaste laag ijs die er met geen mogelijkheid af te krijgen was. Nu is mijn vraag, hoe krijg je dit zonder gevolgen voor de staat van de lak eraf? Ik meen me te herinneren dat ik na 300km nog steeds ijs had op de motorkap destijds…

*bericht bewerkt door Bernard op 11 jan 2018 14:12

@Bernard föhn van je vrouw lenen. Bij de hotelreceptie een verlengsnoertje vragen :)

Je hebt ook van de mooie spuitbussen met de-icer, super handig, en niet alleen voor de ruiten!

Ach in zo’n geval laat ik dat oude barrel van me een kwartier stationair draaien met de kachel op standje kernsplitsing. Hoe dik het ijs ook is, de onderste laag is dan ontdooit en alles glijd er zo vanaf. Altijd makkelijk die pude auto’s die nog niet zo goed geïsoleerd zijn…

Born to Ride

Hah, ik rij tegenwoordig met mijn buscamper. 3.15 hoog, lastig vergissen, makkelijk te vinden.

Als het kan veeg ik wel dagelijks verse sneeuw weg. Scheelt op het einde weer.

Als dat niet lukt… Tja. Dan moet ik op het einde veel extra tijd incalculeren. Maar dan heb ik wel in dikke sneeuw kunnen skiën.

@BZ het is altijd genieten als ik vanuit de skilift de noeste arbeid gadesla die de campereigenaren steevast zichzelf ‘aandoen’.

https://m.campercontact.com/fr/france/rhone-alpes-01-07-26-3…

Het zal vast iets romantisch hebben maar bijna iedere dag je dak opklimmen om te vegen, hakken, schuiven…mij niet gezien. Vorig jaar januari was fantastisch qua sneeuwdump in La Plagne en die eigenaren maar op het dak klimmen…en ik vanuit de lift toekijken.

Het is vakantie.

Daarbij de standplaats is alles behalve gratis. Dan verkies ik lekker die ‘bunker’ met uitzicht van +25m2 voor het weekje. 😉

Ieder zo zijn eigen ding net zoals ik de ‘extreem stoffige’ parkeergarages niet zal mijden voor €50-€75 per week. Dat wordt lastig met een camper.

Op de Zuidas is het overigens het dagtarief 😜 in de Symphony garage €60,- (had ik maar geïnvesteerd in die lucratieve m2)…

https://www.wintersport.nl/profiel/134205

Ach, het valt wel mee als je het bijhoud. En het is een bus, geen mega grote camper

Ik parkeer in de garage (indien aanwezig) sinds bovenstaande ervaringen.
Ik had een keer dat ik bij de verkeerde auto bezig was. Die paar tientjes voor een week zijn mij een schone, droge en warme auto best waard. Ook de mensen met een standkachel, dit wordt hem niet vrees ik.

Skifan79 op 11 jan 2018 13:21

Jammer genoeg zijn de meeste franse parkeergarages zo laag, dat je met een iets hogere auto en skibak er onmogelijk in kan.

Glij blij door die brei :-)

Plaats een reactie