Iemand ervaring met de Blizzard RC TI

Hallo,

Ik ben opzoek naar een andere ski. Een tijdje gekeken naar all mountain skies (bv Fischer MNT ti). Maar als ik heel eerlijk ben, ski ik eigen voornamelijk op de piste. Maar wat een keuze in skies…ik ben al tijden aan het kijken en zoeken… En aan het testen (bv in Zoetermeer).
Ben zelf 88 kg, 1,82cm lang, ski nivo 6. Combi skier tussen korte en lange bochten. Hoeft niet altijd op topsnelheid naar beneden te komen.

Ik zie de Blizzard RC TI verschillende keren voorbij komen in mijn zoekopdrachten. Echter ik kan niet heel veel gebruikers ervaringen vinden hier op het forum (of ik zoek niet goed ;-) ).

Ik zag ook de review van @gigi, maar ik ben nieuwsgierig naar meer ervaringen.

Dank jullie!

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Afgelopen Kerst met de Blizzard RC TI geskied, op basis van review van @gigi En daar was geen letter van gelogen. De eerst dag in prima condities op harde sneeuw gaan als de brandweer. Op de laatste dag ploegend door hopen verse sneeuw en met slecht zicht was ik wat minder overtuigd. Ik kon de ski moeilijk in korte bochten ‘dwingen’, wat ik wilde om in deze omstandigheden controle te houden (kan een gebrek aan techniek geweest zijn). De oplossing was gewoon vol op de dalski te ‘leunen’ en de ski’s het werk laten doen; alsof ik op rails reed. Prima veelzijdige ski dus, die eigenlijk alles aan kan. Enige valkuil is voor mij dat hij ook uitnodigt tot lui skiën. En daar ben ik zelf al zo goed in :-)

@PaulSnow, dank je voor je reactie. Mag ik vragen hoe lang jij bent en welke lengte ski je hebt gekozen?

Dank je

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Graag gedaan! Lengte 178 cm bij 72 kg. Ik heb de 172 cm geskied. Een volgende keer ga een ski huren die ik iets ‘aanvallender’ kan skiën, want lui zijn kan altijd nog. @gigi raadt me daarvoor de Fischer Progressor F19 in 177 cm aan. Die ga ik hopelijk dit seizoen nog proberen. Vorig jaar heb ik de Völkl Racetiger SCe UVO geskied in 170 cm. Dat was een heerlijke ski, maar wel alleen bij serieus aanpoten. Misschien net iets té voor mijn niveau.

Disclaimer: ik kan natuurlijk alleen maar aangeven hoe ik het ervaren heb, en het spreekt voor zich dat de sneeuw- en weersomstandigheden ook een rol spelen. Maar dat spreekt voor zich.

Toevallig was ik mij ook o.a. op deze ski aan het oriënteren, wat mij hierbij vooral op viel, is dat hij bijna nergens meer te verkrijgen is in de langere lengtes…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@Jeffvdv, dat klopt, het viel mij ook al op dat de rc ti op maar weinig plekken te koop is. Geen idee waarom;

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Er zijn er niet zo veel van in omloop. Omdat de ski in een heel grote range van lengtes wordt gemaakt, is hij vooral veel verkocht aan verhuurders, heb ik me laten vertellen. En dan blijven er wat minder over voor de gewone koop-consument.
In het najaar kan je denk ik wel goede deals verwachten op deze ski’s (en andere modellen uit de huidige consumenten race-lijn van Blizzard), daar de lijn gaat worden vervangen door de nieuwe Firebird-serie.

Zou de Blizzard RC Ti een goede opvolger zijn voor mijn Salomon Aeromax ski’s? Die zijn al van 2009 dus veronderstel dat er wel wat verbetering mogelijk is.
Kan zelf aardig skiën (+/- 25jaar ervaring, heel de reeks van EFS), en ski als ik alleen ben vrij sportief, maar met vrouw en kind toch wat rustig cruisen. Heb wat moeite om korte carve-bochten te maken (wil me toch amuseren als ik met vrouw en kind ski) met de Salomon’s en vraag me af of de Blizzard RC Ti een goede keuze zou zijn.
Of beter toch kijken naar Fischer The Curve TI of Elan Amphibio 14?
b.t.w. ben 170cm lang.

No one said it would be easy, but it was...

Graag gedaan! Lengte 178 cm bij 72 kg. Ik heb de 172 cm geskied. Een volgende keer ga een ski huren die ik iets ‘aanvallender’ kan skiën, want lui zijn kan altijd nog. @gigi raadt me daarvoor de Fischer Progressor F19 in 177 cm aan. Die ga ik hopelijk dit seizoen nog proberen. Vorig jaar heb ik de Völkl Racetiger SCe UVO geskied in 170 cm. Dat was een heerlijke ski, maar wel alleen bij serieus aanpoten. Misschien net iets té voor mijn niveau.

Disclaimer: ik kan natuurlijk alleen maar aangeven hoe ik het ervaren heb, en het spreekt voor zich dat de sneeuw- en weersomstandigheden ook een rol spelen. Maar dat spreekt voor zich.

PaulSnow op 13 jan 2018 19:22

Het is maar een bedenking maar als de Volkl Racetiger SC E boven je niveau aanvoelt denk ik dat ik eerder de Fischer F18 zou testen dan de F19. Je kan ze natuurlijk allebei uitproberen.

@hanss Dank voor je reactie. De F18 had ik inmiddels ook gespot en staat op mijn lijstje. Net als de RC4 The Curve Ti. Ik ga het nog druk krijgen ;-)

Graag gedaan! Lengte 178 cm bij 72 kg. Ik heb de 172 cm geskied. Een volgende keer ga een ski huren die ik iets ‘aanvallender’ kan skiën, want lui zijn kan altijd nog. @gigi raadt me daarvoor de Fischer Progressor F19 in 177 cm aan. Die ga ik hopelijk dit seizoen nog proberen. Vorig jaar heb ik de Völkl Racetiger SCe UVO geskied in 170 cm. Dat was een heerlijke ski, maar wel alleen bij serieus aanpoten. Misschien net iets té voor mijn niveau.

Disclaimer: ik kan natuurlijk alleen maar aangeven hoe ik het ervaren heb, en het spreekt voor zich dat de sneeuw- en weersomstandigheden ook een rol spelen. Maar dat spreekt voor zich.

PaulSnow op 13 jan 2018 19:22

Het is maar een bedenking maar als de Volkl Racetiger SC E boven je niveau aanvoelt denk ik dat ik eerder de Fischer F18 zou testen dan de F19. Je kan ze natuurlijk allebei uitproberen.

hanss op 14 jan 2018 13:32

Ik snap je redenering. Maar de F19 is niet moeilijker of zwaarder te skiën dan de F18. De F19 is vooral wat gedempter en loopt wat rustiger. Het is dus meer een verschil in speelsheid dan in moeilijkheid om te skiën. Dat is mijn ervaring althans.

@GiGi Dank voor de toelichting. Het lijkt er trouwens op dat ik het topic van @ReneG overneem. Dat was niet de bedoeling :-)

@PaulSnow, totaal geen probleem ;-) leuke discussie (daar wordt ik ook weer slimmer van!)

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Ben nog steeds nieuwsgierig naar meningen over de Blizzard RC TI ski;;

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Ben nog steeds nieuwsgierig naar meningen over de Blizzard RC TI ski;;

ReneG op 14 jan 2018 20:02

Ik denk niet dat veel mensen die hebben geskied. Zoals gezegd: ze zijn erg lastig te vinden… Hier nog wel een enthousiasteling:

@Gigi, klopt. Die van Natural skiërs had ik al gezien. Ik ga het gewoon ervaren ;-)

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Ik ben ook op zoek naar een set Blizzard RC TI 178 cm. Op advies van GiGi. Maar in Nederland bijna niet te koop of het oude type 2015-2016. Wel via Oostenrijk, maar zij leveren weer niet in Nederland, maar wel ik België!

Gerardo1301

Ik heb deze set besteld via service@rakuten.de in de lengte 172 cm. De 178cm waren helemaal nergens te vinden. Ik ga van 17 tot 24 maart skien in La Plagne en zal mijn ervaringen op dit forum vermelden. Leuke discussie.

Gerardo1301

@Gerardo1301 Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Deze ski is ook 1 van de kandidaten om mijn inmiddels verkochte xdrives te vervangen.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@Gerardo1301 Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Deze ski is ook 1 van de kandidaten om mijn inmiddels verkochte xdrives te vervangen.

Jeffvdv op 27 jan 2018 22:33

Het is wel echt een heel ander kaliber en ander karakter dan de X-Drive, die Blizzard.

@Gerardo1301 Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Deze ski is ook 1 van de kandidaten om mijn inmiddels verkochte xdrives te vervangen.

Jeffvdv op 27 jan 2018 22:33

Het is wel echt een heel ander kaliber en ander karakter dan de X-Drive, die Blizzard.

GiGi op 27 jan 2018 23:03

Gelukkig wel, anders had ik de xdrives wel gehouden haha. Nu op zoek naar een ski die ook op lagere snelheden lekker zijn ding doet. Dat miste ik af en toe wel met de xdrives, zeker op drukke bospaden waar men niet voorruit te branden was 😬 Het waren top ski’s maar, helaas ben je niet altijd in de mogelijkheid om op snelheid te skiën…

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 28 jan 2018 00:00

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Blizzard 😍😍

Ik heb deze ski in de lengte 178cm, ik ben zelf 178cm en 72kg. Heb ze gekocht op aanraden van @gigi. Ik kon de ski in Nederland nergens vinden. Volgens de importeur was hij niet meer te bestellen in die lengte. Op Duitse webshops ook niet meer te vinden. Oostenrijkse wel, maar de wilden niet verzenden naar Nederland. Uiteindelijk gekocht bij sportservice in Dessel, België. Daar hadden ze enkele weken geleden nog enkel sets staan. Vorige week voor het eerst mee geskied in Saalbach op een dikke laag poeder. Was geweldig.

Ik heb de Blizzard in Italy gekocht (via eBay). Vanochtend uitgebreid kunnen testen in Zoetermeer. Ben zeer tevreden. Piste lag er redelijk bij. Korte bochten en langere bochten getest. Stabiele ski, geeft vertrouwen. Maar nodigt wel uit tot snel skiën…

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Carldenig.nl had de ski 2 weken geleden iig niet op voorraad. Die 2 Oostenrijkse webshops had ik gemaild, maar ze verzenden beiden niet naar Nederland.

Dat is dan slechte reclame voor Carl Denig, dat hun voorraad niet klopt met wat ze online aanbieden.

Dan moet iedereen die de RC TI wil op zoek naar een mooi alternatief…
(Toch leuk dat een full-camber ski zo populair is in het huidige ski-tijdperk.)

Ik kreeg mijn ski’s deze week vanuit Oostenrijk (andere shop) opgestuurd met DPD voor een extra bedrag van een paar euro. Dat deze shops niet willen opsturen deed mij er over denken of je niet zelf via DPD of gelijk kan laten afhalen daar? Het is maar een gedachte, maar als je echt graag deze ski’s wilt hebben…

Ik heb vandaag ook de Blizzard RC Ti ontvangen van rakuten.de (woon in België maar bezorgen volgens mij ook in NL).
De prijs was OK maar had een kortingcode ingegeven voor +/- 28 euro, maar bij betaling was deze er terug bij geteld. Ik dacht er goed aan te doen gewoon de betaling via Paypal te doen om dan het verschil terug gestort te krijgen, maar nu doen ze moeilijk bij Rakuten. Maar zelfs voor 422€ incl transport is dit geen dure koop denk ik.
De ski’s zelf te testen vanaf 11 febr in Oostenrijk Alpbach.

No one said it would be easy, but it was...

Laat de ervaringen maar weten mannen! Ben benieuwd 😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Gigi,
De nieuwe Atomic redster G9 en S9 zijn ook full chamber en nu al heel populair in Oostenrijk!! 2 weken geleden in Ischgl, je kon niet in een lift zitten zonder één van die rode (toch wel zeer goed, leuk skiënde) latten te zien. Mss komt men terug v/d tip en tail rocker voor de piste skie.

Plaats een reactie