Iemand ervaring met de Blizzard RC TI

De term ‘opvolger’ heeft wat mij betreft nog nooit een vergelijkbare ski opgeleverd.

Ik ga dit jaar weer skiën op mijn Blizzard RC TI (2018-model). Vorig jaar voor het eerst een volle week op geskied en genoten. Ik heb altijd op huur ski’s geskied met name op de Salomon X-Max 12 en Head Supershape Magnum. Deze ski kan eigenlijk alles, Snelle bochten, langzamere wat langere bochten, keiharde sneeuw, zachte sneeuw, grote en kleine bochten en ook vergevingsgezind. De tip van Gijs (GiGi) van Lieshout was echt top voor mij. Thanks man!!

Gerardo1301

Graag gedaan. Fijn dat ze bevallen.

En andere mensen verkopen ze na drie dagen weer 😜

lol @DrPhil dat klopt 😉 fijne allrounde ski maar ik vond m echt te soft. Ben nu over naar een Firebird Competition en dat lijkt er meer op😁 Pittig ding wel maar supersnel op de kanten en heel precies. Niet heel vergevingsgezind, maar dat wilde ik ook. Een ski om technisch beter van te worden maar dan geen baksteen.

Deze rammer geeft zich wederom bewezen als een hele fijne ski afgelopen week in Val Gardena 😃

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/4f3f7bcdf666799404b0f1b7...

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Dank voor alle uitgebreide reacties hier, leuk om te lezen! Na t lezen van deze pagina en de review op gigiski ben ik ook op zoek naar deze Blizzard RC Ti ski als 1e ski aanschaf ooit. Ben helaas wel beperkt in budget, zeg tot max 300 euro. Zou daarom graag een setje 2de hands overnemen in lengte 172 of desnoods 166. Op marktplaats is er niks en bij een nederlandse outdoor winkel werd ik nogal onbeschoft behandeld toen ik vriendelijk vroeg of er wat aan de prijs gedaan kon worden. Als jullie wat weten of alweer van je eigen setje af willen hoor ik t graag. Groet Sam

Zoek eens op Idealo, ik vind alvast dit (en het zijn nieuwe):
https://www.idealo.de/preisvergleich/MainSearchProductCatego…

Bla, bla, bla.

Zoek eens op Idealo, ik vind alvast dit (en het zijn nieuwe):
https://www.idealo.de/preisvergleich/MainSearchProductCatego…

bartvwg op 14 feb 2019 11:09

Volgens mij is dat de nieuwe generatie van Blizzard. Volgens @GiGi hebben deze toch iets andere eigenschappen dan de door @samhelmer gevraagde skies.

Heel misschien ga ik mijn RC TI's een keer in de verkoop gooien. Maar eerst nog wat sneeuwhappen in Zillertal ;-)

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

@samhelmer ik heb de 1.78 staan. Wil er eventueel wel vanaf. Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het wel.

Ik heb eergisteren in Predazzo een setje RC ti’s (‘17-‘18) van 166cm “gescoord” voor € 170,-

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/79dbbbd1193734d72dab2244...
Mijn dochter van 14 is er érg blij mee.

Ze zal er veel plezier van hebben, top ski!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Top ski’s! Jouw docht van 14 met ski’s van 166? Lange dame dan @Pirmin:-)

Gerardo1301

Klopt, ze meet 174cm en Is behoorlijk vergevorderd…

Klopt, ze meet 174cm en Is behoorlijk vergevorderd…

Dank voor alle uitgebreide reacties hier, leuk om te lezen! Na t lezen van deze pagina en de review op gigiski ben ik ook op zoek naar deze Blizzard RC Ti ski als 1e ski aanschaf ooit. Ben helaas wel beperkt in budget, zeg tot max 300 euro. Zou daarom graag een setje 2de hands overnemen in lengte 172 of desnoods 166. Op marktplaats is er niks en bij een nederlandse outdoor winkel werd ik nogal onbeschoft behandeld toen ik vriendelijk vroeg of er wat aan de prijs gedaan kon worden. Als jullie wat weten of alweer van je eigen setje af willen hoor ik t graag. Groet Sam

samhelmer op 14 feb 2019 10:57

Update: ik kon t afgelopen jaar geen blizzard rc ti 2017-2018 vinden, dus had ik in de tussentijd de nummer 2 van @Gigiski's meest veelzijdige ski ranglijst gekocht: de fischer progressor f19…

maar plotsklaps met hulp van n oude marktplaats alert toch 4 weken terug een setje blizzards rc ti's kunnen kopen!

heb allebei de skis vrijdag in landgraaf kunnen uitproberen en ik vond het een enorm verschil in t voordeel vd blizzards (ik ben niveau 5 a 6 volgens gigiski.nl)

de blizzards voelden inderdaad heel licht (zowel qua gewicht als qua gemak) te skien…waar de fischers letterlijk veel zwaarder waren en meer met mij aan t skien waren dan ik met hen (ongehoorzamer)

ik zal de test met de kerst in Valmeinier nog eens over gaan doen…maar ik begin wel op de blizzards!

wederom dank voor alle reacties!

*bericht bewerkt door samhelmer op 08 dec 2019 19:36

Even een oud topic weer omhoog schoppen. Ter vervanging van mijn Atomic SX12’s, die aan het delamineren zijn, heb ik deze nu gebruikt gekocht. 2 Jaar oud, 1 week op geskied.

Ben benieuwd, vond de Atomics wat te stijf en te zwaar. Gevoel wat je daarbij kreeg was alsof je een paar spoorrails onder klikte. Het mag wat mij betreft iets vrolijker, iets minder serieus. Had te vaak het gevoel dat die ski’s er met mij vandoor wilden gaan, in plaats van omgekeerd.

Even een oud topic weer omhoog schoppen. Ter vervanging van mijn Atomic SX12’s, die aan het delamineren zijn, heb ik deze nu gebruikt gekocht. 2 Jaar oud, 1 week op geskied.

Ben benieuwd, vond de Atomics wat te stijf en te zwaar. Gevoel wat je daarbij kreeg was alsof je een paar spoorrails onder klikte. Het mag wat mij betreft iets vrolijker, iets minder serieus. Had te vaak het gevoel dat die ski’s er met mij vandoor wilden gaan, in plaats van omgekeerd.

Robert7 op 4 feb 2020 15:31

hey Robert, ik vind de blizzards erg licht skien dus dat zou goed moeten komen om van de spoorrails af te komen

Even een oud topic weer omhoog schoppen. Ter vervanging van mijn Atomic SX12’s, die aan het delamineren zijn, heb ik deze nu gebruikt gekocht. 2 Jaar oud, 1 week op geskied.

Ben benieuwd, vond de Atomics wat te stijf en te zwaar. Gevoel wat je daarbij kreeg was alsof je een paar spoorrails onder klikte. Het mag wat mij betreft iets vrolijker, iets minder serieus. Had te vaak het gevoel dat die ski’s er met mij vandoor wilden gaan, in plaats van omgekeerd.

Robert7 op 4 feb 2020 15:31

hey Robert, ik vind de blizzards erg licht skien dus dat zou goed moeten komen om van de spoorrails af te komen

samhelmer op 5 feb 2020 12:30

Dank je voor het antwoord. Vandaag gaan ze bij de verkoper op de post. Ik ben er echt benieuwd naar. Heb met én die SX12’s, én de ski’s en stokken van 2 kinderen een keer een berg omhoog moeten opsjouwen (meter of 200 a 300). Nou, dan ben je echt helemaal stuk.

Even een oud topic weer omhoog schoppen. Ter vervanging van mijn Atomic SX12's, die aan het delamineren zijn, heb ik deze nu gebruikt gekocht. 2 Jaar oud, 1 week op geskied.

Ben benieuwd, vond de Atomics wat te stijf en te zwaar. Gevoel wat je daarbij kreeg was alsof je een paar spoorrails onder klikte. Het mag wat mij betreft iets vrolijker, iets minder serieus. Had te vaak het gevoel dat die ski's er met mij vandoor wilden gaan, in plaats van omgekeerd.

Robert7 op 4 feb 2020 15:31

Het is toch de bedoeling dat ze als spoor rails skieen? Anyway, De Blizzard RC Ti is wel een stuk lichter/toegankelijk dan de genoemde Atomic. Je zou ook de Firebird Competition kunnen overwegen, al gaan die wat steviger zijn.

BW
D

*bericht bewerkt door dokteruk op 06 feb 2020 12:27

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

De oude blizzard rc ti en de nieuwere Firebird lijn verschillen vrij veel. De nieuwe lijn skiet veel agressiever. De firebird competition is echt veel pittiger dan de oude rc ti. Goed om te weten misschien.

De oude blizzard rc ti en de nieuwere Firebird lijn verschillen vrij veel. De nieuwe lijn skiet veel agressiever. De firebird competition is echt veel pittiger dan de oude rc ti. Goed om te weten misschien.

elisabeth101 op 6 feb 2020 12:47

Ik ben het wel geheel mee eens met @elisabeth101
Er is trouwens ook nog een Blizzard RC Ca versie, die is nog wat vergevingsgezinder dan de Ti versie. Die is ook te scoren voor onder de 300 Euro.

Best wishes,
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Even een oud topic weer omhoog schoppen. Ter vervanging van mijn Atomic SX12's, die aan het delamineren zijn, heb ik deze nu gebruikt gekocht. 2 Jaar oud, 1 week op geskied.

Ben benieuwd, vond de Atomics wat te stijf en te zwaar. Gevoel wat je daarbij kreeg was alsof je een paar spoorrails onder klikte. Het mag wat mij betreft iets vrolijker, iets minder serieus. Had te vaak het gevoel dat die ski's er met mij vandoor wilden gaan, in plaats van omgekeerd.

Robert7 op 4 feb 2020 15:31

Het is toch de bedoeling dat ze als spoor rails skieen? Anyway, De Blizzard RC Ti is wel een stuk lichter/toegankelijk dan de genoemde Atomic. Je zou ook de Firebird Competition kunnen overwegen, al gaan die wat steviger zijn.

BW
D

dokteruk op 6 feb 2020 12:27

Nee, juist niet. Vond die SX12’s wat te heftig. Wat te serieus. Die vragen om snelheden waar ik me doorgaans niet begeef.

Even een oud topic weer omhoog schoppen. Ter vervanging van mijn Atomic SX12's, die aan het delamineren zijn, heb ik deze nu gebruikt gekocht. 2 Jaar oud, 1 week op geskied.

Ben benieuwd, vond de Atomics wat te stijf en te zwaar. Gevoel wat je daarbij kreeg was alsof je een paar spoorrails onder klikte. Het mag wat mij betreft iets vrolijker, iets minder serieus. Had te vaak het gevoel dat die ski's er met mij vandoor wilden gaan, in plaats van omgekeerd.

Robert7 op 4 feb 2020 15:31

Het is toch de bedoeling dat ze als spoor rails skieen? Anyway, De Blizzard RC Ti is wel een stuk lichter/toegankelijk dan de genoemde Atomic. Je zou ook de Firebird Competition kunnen overwegen, al gaan die wat steviger zijn.

BW
D

dokteruk op 6 feb 2020 12:27

Nee, juist niet. Vond die SX12’s wat te heftig. Wat te serieus. Die vragen om snelheden waar ik me doorgaans niet begeef.

Robert7 op 6 feb 2020 14:33

Dan zou ik in elk geval bij de Firebirds uit de buurt blijven. Die Blizzard RC (Ti of Ca) zijn wel goed te overwegen. Deze kan je makkelijk op een langzamer tempo skiën.

Chrz!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Tot die conclusie kwam ik, mede door de test van@gigi ook al. Overigens ook anderen hier die dat beschrijven. Vandaar dat ik deze ski’s op de kop heb getikt. Nog 2 weken wachten.

Vriend van me heeft F19’s gekocht in 176. Die gaat ook mee. Kunnen we mooi even een vergelijkend warenonderzoek doen. M’n vrouw heeft F18’s in 160. Die zullen ook nog wel even ondergebonden worden.

Tot die conclusie kwam ik, mede door de test van@gigi ook al. Overigens ook anderen hier die dat beschrijven. Vandaar dat ik deze ski’s op de kop heb getikt. Nog 2 weken wachten.

Vriend van me heeft F19’s gekocht in 176. Die gaat ook mee. Kunnen we mooi even een vergelijkend warenonderzoek doen. M’n vrouw heeft F18’s in 160. Die zullen ook nog wel even ondergebonden worden.

Robert7 op 7 feb 2020 09:04

Top man, heel veel plezier erop!

Chrz!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Thanks. Ze zijn onderweg. Zodra ik ze binnen heb laat ik even weten of ze netjes zijn. 225€ ex verzendkosten betaald. Er zou 1 week op geskied moeten zijn en op een paar kleine oppervlakkige krassen op t belag na zagen ze er netjes uit. Zouden ook pas 1 keer geslepen zijn.

Wat is de standaardhoek waarop die Blizzards geslepen zijn? 87 of 88 graden?

Thanks. Ze zijn onderweg. Zodra ik ze binnen heb laat ik even weten of ze netjes zijn. 225€ ex verzendkosten betaald. Er zou 1 week op geskied moeten zijn en op een paar kleine oppervlakkige krassen op t belag na zagen ze er netjes uit. Zouden ook pas 1 keer geslepen zijn.

Wat is de standaardhoek waarop die Blizzards geslepen zijn? 87 of 88 graden?

Robert7 op 7 feb 2020 09:54

side: 89 graden / base: 1 graden

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Dank, slijp ik ze in die hoek voorlopig. Even testen met stift welke hoek ze geslepen zijn.

Dank, slijp ik ze in die hoek voorlopig. Even testen met stift welke hoek ze geslepen zijn.

Robert7 op 7 feb 2020 10:10

Dat is slim. Je weet nooit op welke hoe je voorganger de ski geslepen heeft.

Ps; deze info heb ik van Blizzard - Oostenrijk zelf gekregen (heb ze destijds gewoon opgebeld ;-) )

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Plaats een reactie