Snowboots

Is het echt nuttig om snowboots aan te schaffen of werken goed, waterdichte wandelschoenen ook?

Ben een beetje bang dat ik geld ga uitgeven aan iets wat ik zelden ga gebruiken…

Ik ga altijd op mijn wandelschoenen. En ik zie ook altijd veel mensen op wandelschoenen. Het enige nadeel is dat ze niet gevoerd zijn en dus minder warm dan snowboots.

Ik twijfel ook iedere keer weer en bedenk dan dat je het grootste deel van de tijd op ski’s of snowboard staat, door je appartementen/hotel loopt of in bed ligt.

hoopt dat helpt bij je beslissing

Snowboots zijn waterdicht, wandelschoenen waterafstotend… zak je in de sneeuw, heb je écht snowboots nodig wil je warme en droge voeten houden. Loop je op de (platgetrapte) sneeuw, kunnen wandelschoenen voldoen. De zolen van snowboots zijn wel geoptimaliseerd om koude te weren.

Mijn advies: snowboots, voor zowel in NLD bij (verse) sneeuwval als op de wintersport.

I even pee standing sideways...

Ik heb al jaren snowboots, maar ik gebruik ze bijna nooit. Afgelopen wintersport had ik ze alleen nodig bij het uitgraven van de auto, maar ook dat zou nog wel op wandelschoenen kunnen. Daarnaast hebben mijn wandelschoenen veel meer grip in de sneeuw dan mijn gladde snowboots die totaal geen steun bieden.

Serfaus

Sorel! http://www.sorelfootwear.nl/

Helemaal top. Heb ik al jaren. Volledig waterdich, tot -40 graden en goede grip.

life is a beach, or a pile of snow

Ik heb al jaren snowboots, maar ik gebruik ze bijna nooit. Afgelopen wintersport had ik ze alleen nodig bij het uitgraven van de auto, maar ook dat zou nog wel op wandelschoenen kunnen. Daarnaast hebben mijn wandelschoenen veel meer grip in de sneeuw dan mijn gladde snowboots die totaal geen steun bieden.

Serfaus

Echo-o-o…

I even pee standing sideways...

Iemand heeft goed naar RTL Snow Magazine gekeken zie ik… Die reclame voor Sorel werkt dus toch…

@Cheizz Ik heb die Sorel’s al voordat die gasten van dat niet nader te noemen tv programma ze de hemel in prijzen.

life is a beach, or a pile of snow

Zijn ze goed?

Ik ben er erg tevreden over. Doe ze ook aan als het in Nederland nat, koud, glad en sneeuwig is. En onderweg naar het strand als ik ga kiteboarden. Lekker met blote voetjes erin. Je kan de binnenschoen (van vilt) eruit halen om te wassen

life is a beach, or a pile of snow

Die snowboots in de ANWB-folder (achterzijde http://anwb.v1retail.com/eindejaarsvoordeel/) lijken me ideaal…

I even pee standing sideways...

ja WANDELSCHOENEN OKE HET DORP LIGT TOCH GEEN SNEEUW MAAR VOOR DE WARMTE SNOWBOOTS NORMALE NIET DIE GROTE TURMENETERS VAN 20 JAAR GELEDEN DIE ZIJN ZO STOM IN NED HEB JE TEGENWOORDIG OOK N GOED AANBOD EN ALS HET HET WINTER WORD HEB JE ER OOK WAT AAN SKI HEIL IN JAN 2012

Ik heb ze ook nooit gehad maar heb ze toevallig net besteld a 3 tientjes bij plutosport. Ik verwacht niet al te veel van de kwaliteit maar warm zullen ze zeker zijn.

Neem daar bij dat ik liever m’n snowboots verneuk tijdens de apres-ski dan m’n (dure) softboots. Keuze was dus zo gemaakt.

Ook tijdens de reis van en naar de bestemming lijken ze me erg handig, je hebt ze zo aan en uit … dus lekker met sokjes aan in de auto.

Als je al wandelschoenen/bergschoenen hebt absoluut geen snowboots aanschaffen !
Bergschoenen lopen nl. veel lekkerder dan die vaak lompe snowboots en je hebt veel meer grip.
Voor kinderen is 't een ander verhaal, die spelen
vaak in de sneeuw en voor hen zijn snowboots beter.

Geen snowboots, lijken misschien lekker warm, maar je kan er niet fatsoenlijk op lopen. Veel beter is het om bergschoenen te nemen, daarin kun je ook je skisokken of in elk geval wollen sokken dragen. En als het nodig is trek je je ski- of snowboardbroek aan en heb je nergens last van.

Ik heb nog nooit snowboots gebruikt. Gewoon fatsoenlijke schoenen en je hebt nergens last van. Vind het sowieso meer een vrouwending.

Ik heb nog nooit snowboots gebruikt. Gewoon fatsoenlijke schoenen en je hebt nergens last van. Vind het sowieso meer een vrouwending.

Blauw op 20 dec. 2011 09:51

Haha, een vrouwending… kom eens uit dat jaar kruik van je, welkom in de échte wereld!

Ga ik een dag of wat snowhiken, heb ik toch écht m’n CAT snowboots aan. Probeer dat maar eens op je ‘fatsoenlijke schoenen’; kreun je na enkele uurtjes om je moeders borst!

I even pee standing sideways...

Ook ik gebruik hoge (licht gevoerde) wandelschoenen gewoon omdat het beter loopt. Ieder jaar voor vertek nog een keer inspuiten en eigenlijk nooit last van koude natte voeten.
Nadeel is wel dat je wat langer bezig bent met aantrekken dan snowboots

Hallo!

Voor mijn snowboot of beter gezegd moonboot van het merk Olang ben ik opzoek naar een nieuwe binnenschoen. Iemad een tip idee advies waar te verkrijgen?

Heb totaaaal geen verstand van snow artikelen maar de moonboots zijn al jaaaaaren mijn beste vrienden in de winters hier in NL!

Wie kan me helpen?

Email me aub op Jacks.mom@live.nl

Mijn dank is groot

M’n snowbootsjes doen altijd trouwe dienst, zeker bij een flink pak sneeuw of pas gevallen sneeuw in Nederland. Moet zeggen dat mijn wandelschoenen ook niet slecht zijn, zeker niet als je je over wat langere afstanden wilt verplaatsen, maar m’n snowboots zijn toch net ff wat warmer.

Plaats een reactie