De Streif op een mountainbike

Best indrukwekkend… De beroemde afdaling van de Streif op een mountainbike met spijkerbanden.
https://www.facebook.com/rsisport/videos/1406213822834851/…

Click. Click. Peace

toch maar liever op ski’s

Edwin van Riel

Wie van de twee is dan sneller? Bike of ski? (ik gok op ski’s, meer grip voor snelle bochten, meer vliegwerk, het geheel is lichter)

lijkt me inderdaad op skis rapper.

Edwin van Riel

Vind het eigenlijk nog wel meevallen. Met 29" wielen en spijkerbanden lijkt de biker voldoende grip te hebben…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Hoe hard zou dat wel niet gaan? Heel cool!

Zeker weten dat ski’s heel veel sneller zijn. :-) Maar dat neemt niet weg dat deze MTBer best rap gaat ;-)

Click. Click. Peace

En nog bij trappen ook, als het beetje vlakker dreigt te worden, wel stoer!
Wij hebben em vorig jaar gedaan, een weekje nadat de Rennen er geweest waren, maar de delen die ski-route zijn, en er dus net zo bij lagen als met de wedstrijd, zijn voor een normale sterveling niet leuk meer, bij de Mausefall hebben we ook maar even de by-pass genomen, die wedstrijdskiërs springen dat stuk normaal gesproken, maar dat is net Thialf op z’n kant, zo ijzig is dat geprepareerd!
Er waren trouwens ook stukken afgezet voor publiek vanwege gevaar op ongelukken (en sommige waaghalzen met meer moed dan kunde tegen zichzelf te beschermen), niet geheel onterecht, naar bleek, vlak na ons kwam er één die de afzettingen negeerde maar de bocht niet kon houden, toen kon de banaan komen…
Overigens wel eens leuk om te doen, zo vlak na de wedstrijd en dat doet het ontzag voor de wedstrijdrenners alleen maar toenemen.
Ik ben overigens niet verbaasd dat ook ervaren wedstrijdrenners nog met samengeknepen billen aan de start staan op de Hahnenkamm… wat een afdaling! Vandaar ook dat ie legendarisch is waarschijnlijk ;)

haha nog even bijtrappen ook!

Deze is ook mooi. Ontzag, een ander woord heb ik er niet voor.
https://www.facebook.com/A1Fanpage/videos/10155377209393251/…

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

jaja, schön vorne bleiben und sauber springen hahaha.

Edwin van Riel

Plaats een reactie