Snowboarder maait skiester omver, fijne reactie ook van de boarder

https://skiinformatie.nl/snowboarder-maait-skier-hard-onderu…

Als deze boarder hier op het forum voorkomt…, wat een idioot ben jij man

https://skiinformatie.nl/snowboarder-maait-skier-hard-onderu…

Als deze boarder hier op het forum voorkomt…, wat een idioot ben jij man

HN65 op 18 jan 2018 14:52

Slechte techniek, ijzige piste… manmanman…
Al kan ik mij wel een klein beetje vinden in dat die het op een gegeven moment wel zat is. Ben zelf vorige week nog omver geskiëd op een superbrede piste waar ik heel duidelijk een constant ritme had. Alleen op de piste bijna en toch werd ik omver geramd door een skiër (ben zelf boarder). En dat bij een beste snelheid (55km/u volgens de GPS). Ik ben niet boos geworden maar heb aangegeven dat ik OK was. Daarna genoeg excuses gekregen van de beste man. Hij had het verkeerd ingeschat en dacht dat het wel pastte. Maar niet dus.

Maar ik wordt dan niet meteen zo lijp als de vrouw op de beelden. Het kan gebeuren dat je valt om wat voor reden dan ook. Accidents happen. Zolang het maar per ongeluk is en niet, zoals deze knakker, gewoon zonder techniek een veel te ijzige piste aframmen.

Dit filmpje is ook de reden dat ik een helm + rugprotector draag. Niet vanwege mezelf, maar puur vanwege anderen.

PS: ik verdedig deze idioot trouwens niet hiermee. Hij zit goed fout en het is jammer dat dit soort mensen niet de skipas wordt afgepakt in dit soort gevallen. (een ongeluk kan, maar adhv de beelden kan je zijn skipas prima afpakken IMHO).

*bericht bewerkt door Waah op 18 jan 2018 15:09

Nou hij was het wel heel snel zat @Waah 😉
Als ik dit zou zien gebeuren, zeker bij een bekende dame, dan kreeg de beste jongen toch echt mijn skistok in zijn nek.

*bericht bewerkt door Shane op 18 jan 2018 15:40

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik vind die vrouw helemaal niet lijp. Dat je haar lijp noemt, zegt in mijn ogen veel over je.

Hij had de keuze of buitenkantje (waar de boarder lijkt te denken dat de skiester nog verder naartoe gaat) of rechts wat hij dus deed. Helaas voor hem de verkeerde kant gekozen. Meestal zal dit goed gaan (meer geluk dan wijsheid). Dit is dus juist de reden waarom ik nooit met een groot snelheidsverschil redelijk vlak langs iemand ga. Ik wil altijd kunnen uitwijken, danwel afremmen. Hopelijk heeft hij z’n lesje geleerd en zorgt hij ervoor dat hij z’n snelheid aan de situatie aanpast.

Die mevrouw wordt helemaal niet lijp. Die is terecht erg boos op iemand die denkt dat skiën gaat over zo hard mogelijk een piste afknallen. De 10 pisteregels zijn erg belangrijk en bij overtreding ervan mag wat mij betreft best een skipas afgepakt worden.
Deze oelewapper realiseert zich niet dat voor veel mensen skiën gewoon best spannend is en dat veel mensen zich erg moeten concentreren om veilig beneden te komen. Als je dan zo uit je ritme geskied wordt ben je terecht heel boos.
Dit gedrag kun je goed vergelijken met bumperkleven of met volle vaart een file inrijden. Werkelijk a-sociaal.

Wat een idioot, die snowboarder. Ik zou ook kwaad zijn als ik zo van mijn ski’s werd geschoffeld.

Ik vind die vrouw helemaal niet lijp. Dat je haar lijp noemt, zegt in mijn ogen veel over je.

DrPhil op 18 jan 2018 15:45

Niet op de man spelen in waarde-oordelen AUB.

Click. Click. Peace

Uit je ritme geskied wordt? Voor hetzelfde geld is ze blijvend invalide bij zo’n knal van achteren.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zoals ik al zei: de jongen is ook asociaal en ik keur zijn gedrag zeker af. Zoals ik zei: skipas afpakken.

Enige wat ik persoonlijk vind: de vrouw kan niet gezien hebben wat er gebeurt is. Het enige wat ze doet is stennis schoppen en schreeuwen. Er is geen normaal gesprek mee te beginnen. De jongen geeft wel erg snel op natuurlijk (tja, het is ook een eikel) maar eerst even vragen wat er gebeurd is en waarom die zo belachelijk hard ging kom je een stuk verder mee naar mijn ervaring.

Door zo uit je dak te gaan denkt hij nu:" wat een idioot" (onterecht natuurlijk, hij is de idioot,). Als je rustiger (je hoeft niet superkalm te zijn) blijft kan je een gesprek aangaan en hem wijzen op zijn fout. Dat maakt vaak meer indruk en maakt de piste veiliger. Dat is enkel mijn gedachte.

Als ik het zou zien dat het gebeurde had ik hem ook zeker tegen gehouden. Hij komt er zo wel erg simpel mee weg.

Uit je ritme geskied wordt? Voor hetzelfde geld is ze blijvend invalide bij zo’n knal van achteren.

Shane op 18 jan 2018 15:58

Dat bedoel ik ook. Het is echt huftergedrag van deze kerel en dat lijkt hij zich niet te realiseren.

Tja, valt van beide kanten iets van te zeggen.
Hij komt natuurlijk veelste hard en ongecontroleerd naar beneden gesuist. Dat hij dan de verkeerde kant “kiest” zoals aangegeven. Dat kan inderdaad wel vaak goed gaan maar ook zeker eens fout.

Van de andere kant, iedereen is wel een per ongeluk tegen iemand anders aan geschoven/gevallen/gebotst waarbij de ander en/of jijzelf ten val kwam.
De vrouw ziet deze jongen niet aankomen en kan dus ook niet beoordelen of de jongen misschien zelf al ten val was gekomen en toen tegen haar aankwam of wat dan ook. Als je direct dan zo’n reactie krijgt terwijl je jezelf verontschuldigd, dat is niet fijn.

Wat deze jongen doet is natuurlijk niet goed. Maar gelijk zo’n reactie als deze mevrouw, dat past ook niet op de piste.

Beter veilig en snel, dan rustig met gevaar.....

Wat deze jongen doet is natuurlijk niet goed. Maar gelijk zo’n reactie als deze mevrouw, dat past ook niet op de piste.

En belangrijker: het is bijna altijd contraproductief. Alhoewel je hier natuurlijk ook begrip voor moet hebben, ze is heel erg geschrokken…

*bericht bewerkt door Rogier op 18 jan 2018 16:26

Click. Click. Peace

Wat deze jongen doet is natuurlijk niet goed. Maar gelijk zo’n reactie als deze mevrouw, dat past ook niet op de piste.

En belangrijker: het is bijna altijd contraproductief. Alhoewel je hier natuurlijk ook begrip voor moet hebben, ze is heel erg geschrokken…

Rogier op 18 jan 2018 16:13

Dat is inderdaad wat ik in een hele lange lap tekst probeer te duiden (communicatie is niet mijn sterkste kant blijkt).

En ja, ik begrijp de reactie volkomen. Je schrikt je dood, en zo’n ongeval kan je heel onzeker maken. Dus een begrijpelijke reactie.

Tja, valt van beide kanten iets van te zeggen.
Hij komt natuurlijk veelste hard en ongecontroleerd naar beneden gesuist. Dat hij dan de verkeerde kant “kiest” zoals aangegeven. Dat kan inderdaad wel vaak goed gaan maar ook zeker eens fout.

Van de andere kant, iedereen is wel een per ongeluk tegen iemand anders aan geschoven/gevallen/gebotst waarbij de ander en/of jijzelf ten val kwam.
De vrouw ziet deze jongen niet aankomen en kan dus ook niet beoordelen of de jongen misschien zelf al ten val was gekomen en toen tegen haar aankwam of wat dan ook. Als je direct dan zo’n reactie krijgt terwijl je jezelf verontschuldigd, dat is niet fijn.

Wat deze jongen doet is natuurlijk niet goed. Maar gelijk zo’n reactie als deze mevrouw, dat past ook niet op de piste.

John. op 18 jan 2018 16:10

Nee hoor nog nooit iemand anders ten val gebracht.

Pure onkunde!

Ik ben nog nooit tegen iemand aangeskied @John. En met zo’n snelheidsverschil kom ik zelfs niet eens in de buurt van iemand anders…

Overigens is een goed gesprek voeren natuurlijk onzin. Ten eerste staat die vrouw stijf van de adrenaline, ten tweede schrikt hij hier echt wel meer van dan het lijkt en ten derde blijkt ook in het echte leven het gedrag van hufters nou niet bepaald te veranderen door een goed gesprek…

1 skistok in zijn nek en hij doet het zeker nooit meer 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Die reactie van dat meisje/ of vrouw, is toch normaal, je schrikt je te pluris.

gelukkig is het goed gegaan.
als hij zoo hard wil boarden, moet hij de piste voor hem alleen hebben.

1 skistok in zijn nek en hij doet het zeker nooit meer 😉.

Shane op 18 jan 2018 16:35

Dit is natuurlijk helemaal dom.
Ik kom zo niet naar beneden en mij zal dit zeker nooit zo gebeuren.
Maar als wie dan ook mij of een van mijn kinderen een skistok in de nek slaat. Die komt niet zonder brancard beneden. 😉

Gewoon je verstand gebruiken, dan gebeuren deze dingen niet. En sta je het einde van de dag samen een 🍺 te drinken. Veel gezelliger toch.

*bericht bewerkt door John. op 18 jan 2018 16:42

Beter veilig en snel, dan rustig met gevaar.....

@Shane Ik ben de eerste die toegeeft ook niet altijd kalm te kunnen blijven, maar dat zie ik dan als mijn fout eerlijk gezegd. Maar kalm blijven is wel altijd de allerbeste manier om zaken tot een goed einde te brengen.

Persoonlijk ben ik echt van mening dat een goed gesprek, goede argumenten, altijd veel effectiever zijn dan boos zijn en ruzie maken.

Click. Click. Peace

@marie-louise ja de reactie is volkomen normaal en begrijpelijk. Maar het werkt vaak averechts helaas. Al zijn sommige mensen natuurlijk onverbeterlijk zoals @Shane aangeeft.

Enne, skistok in de nek helpt niet zoveel. Als skiër ga je het toch afleggen tegen een snowboarder. Met snowboard(schoenen) ben je toch beweeglijker dan op ski’s/skischoenen in een knokpartij :-P

Kan je voor dit soort gevallen trouwens de pistedienst bellen? Ik weet dat iemand van onze groep ooit is omver geboard en daar een flinke herstelperiode aan heeft overgehouden (haar tenen stonden naar achteren ipv naar voren, iets met haar heupen/benen). De leraar kon er niet achteraan omdat er niemand was om de groep in de gaten te houden. Gelukkig was ze goed verzekerd, want zo’n heli is DUUR

Actie-reactie … begrijp de vrouw helemaal. Zelf heb ik ooit ook een stomme actie uitgevoerd … staat zelfs op film … ben ik er trots op? NEE
Tjek op 2:42

Tukker(ik)

@Waah Pistedienst bellen kan altijd en politie zeker ook! Zeker als er sprake is dat een partij is doorgeskied.

Click. Click. Peace

@Tukker Dat ziet er ook niet erg fraai uit, nee. De hele linkerkant van de piste zo ongeveer leeg en het lijkt er op alsof je om die stilstaande mensen rechts heen wil carven. En dan ook nog geen helm.

Hoe liep dat af met die meneer? Hoe reageerde hij?

Word zelf altijd flink boos als ik langs de kant van de piste keurig sta te wachten en er iemand het nodig vindt met 70 per uur door het gat tussen mij en de paaltjes van de piste door te vlammen.

Zag trouwens in Obereggen vorige week een dik, Engels jochie van een jaar of 15 vol tegen een lokaal kindje aanskiën die achter zijn papa aangleed. Die pa natuurlijk erg boos maar kon er niet achteraan, want kon zijn kind niet achterlaten. Kwam de Engelse familie later in de supermarkt tegen en heb hem geconfronteerd, maar er viel niet mee te praten. Het waren niet de best opgevoede Engelsen, laat ik het daar maar op houden.

*bericht bewerkt door Quick op 18 jan 2018 16:55

Mr. Slow

Je ziet die kamikazes regelmatig aangesproken worden. Het interesseert ze helemaal niets…

Als dit bijvoorbeeld mijn vrouw was en ik het zag gebeuren, vooral de roekeloze manier waarop en dan nog het gedrag daarbij, dan zou ik me zeker niet in kunnen houden. Daar zou ik geen seconde van wakker liggen, hem zo weg laten boarden echter wel.
@Waah heb je deze nog nooit gezien? 😉
https://youtu.be/U1DBbKMUNdk

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Tukker oeps XD ouch XD
Gelukkig viel het snelheidsverschil mee in dit geval. Maar blijft onhandig inderdaad.

Ik heb het zelf 1x bijna gehad. Lift uit, boarden, en er dan bij de 2e bocht achterkomen dat je de achterste binding helemaal niet vast hebt… en voor je een skiklasje met kleine kinderen skiet. Direct laten vallen en gelukkig op tijd. Maar sindsdien check ik altijd dubbel.

He, zo hard skiën moest toch gewoon kunnen maar boarden niet? In die topics aangeven dat het misschien niet zo’n goed idee is, is not done. Dus; verkeerd ingeschat, gelukkig goed afgelopen, hopelijk lesje geleerd. Skiert volgende keer beetje meer rechts houden, links ruimte houden om je in te laten halen.
En skistok in je nek of brancard nodig?! Niveautje 👏

Toen ik begon te skieen, waren er nog geen boarders 😂😂😂
ik vind het nog steeds eng, om die schrapers, achter me te horen.
en vind het naar, dat ze zo lekker dicht langs je heen komen zoeven, of je zo lekker, in een bocht rechts inhalen. Trouwens, dat ook met skieers

Is mij ook weleens gebeurd. Ik stond nagenoeg stil (bij een gondel) en plots wordt ik van achteren onderuit gemaaid door iemand die als een idioot aan komt skiën. Hij moet minstens twee waarschuwingsborden (vorsicht, langsam fahren) gepasseerd zijn.

Geloof me, dan is het lastig om beleefd te blijven. Ik heb die Italiaan in onvervalst Hollands stijf gescholden.

*bericht bewerkt door Noblesse op 18 jan 2018 17:10

Het zou een oostblokker kunnen zijn.

Ik heb overigens ook nog nooit iemand ondersteboven geskied. Ik ga graag heel rap, maar ik trap liever op de rem dan dat ik in een situatie kom waar bij iets onverwachts ik niet meer kan reageren.

Uiteindelijk is het zo dat je door op hoge snelheid naar beneden te gaan je een verantwoordelijkheid op je neemt. En die neem je maar beter serieus.

@Tukker Dat ziet er ook niet erg fraai uit, nee. De hele linkerkant van de piste zo ongeveer leeg en het lijkt er op alsof je om die stilstaande mensen rechts heen wil carven. En dan ook nog geen helm.

Quick op 18 jan 2018 16:53

Hoe liep dat af met die meneer? Hoe reageerde hij? HET WAS EEN RUSSISCHE DAME, IK HEB HAAR NETJES OVEREIND GEHOLPEN EN EXCUUS AANGEBODEN. GELUKKIG HAD ZE NIKS, WAS ALLEEN MAAR GESCHROKKEN.

Word zelf altijd flink boos als ik langs de kant van de piste keurig sta te wachten en er iemand het nodig vindt met 70 per uur door het gat tussen mij en de paaltjes van de piste door te vlammen.

Zag trouwens in Obereggen vorige week een dik, Engels jochie van een jaar of 15 vol tegen een lokaal kindje aanskiën die achter zijn papa aangleed. Die pa natuurlijk erg boos maar kon er niet achteraan, want kon zijn kind niet achterlaten. Kwam de Engelse familie later in de supermarkt tegen en heb hem geconfronteerd, maar er viel niet mee te praten. Het waren niet de best opgevoede Engelsen, laat ik het daar maar op houden.

De hele linkerkant van de piste zo ongeveer leeg en het lijkt er op alsof je om die stilstaande mensen rechts heen wil carven. En dan ook nog geen helm. GING VOOR MIJN GEVOEL RUIM OM STILSTAANDE MENSEN HEEN, HET WAS IN 2011, HELM WAS IN OPKOMST.

Hoe liep dat af met die meneer? Hoe reageerde hij? HET WAS EEN RUSSISCHE DAME, IK HEB HAAR NETJES OVEREIND GEHOLPEN EN EXCUUS AANGEBODEN. GELUKKIG HAD ZE NIKS, WAS ALLEEN MAAR GESCHROKKEN.

@Waah[/mention] idd met lage snelheid, maar idd niet handig.

Tukker(ik)

Eerste stuk kan makkelijk, het gaat erom dat je wat gas terugneemt als de ruimte er niet is.

Plaats een reactie