Weekje Oostenrijk aansluitend weekje Frankrijk, maar hoe?!

Je kent het wel. Je vrienden gaan op wintersport en er is nog een plekje vrij. Maar eigenlijk gaan ze precies de week voor, of na, dat jij op vakantie gaat. Maar die-hard wintersport fan dat je bent wil je eigenlijk toch wel mee. Maar jij gaat naar Oostenrijk, en zij naar Frankrijk. Hoe ga je dat doen!?

Halverwege in Duitsland (Karlsruhe) afspreken? Helaas niet echt bepaald halverwege voor de mensen die nog naar Frankrijk moeten, maar anders moeten de Oostenrijkers weer naar Basel komen, dat is ook niet echt efficiënt.

Naar Innsbruck tuffen en daar een enkeltje naar Geneve pakken? Dat enkeltje vliegt via Londen en ben je in totaal een dag aan kwijt, dus ook niet bepaald efficiënt?

De trein dan maar?

Iemand ervaringen hiermee wat de beste optie is?

(Voor de volledigheid het is de 27e januari aanstaande vanaf Gerlos naar Val Thorens zonder auto :))

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Heb je meerdere eindbestemmingen vanaf Innsbruck bekeken die op de route van de Valto-gangers liggen. Of desnoods vanaf Munchen?

Trouwens, je hebt een mooi luxe probleem:)

Auto huren, volgens mij kan je bij bedrijven als sixt, eurocar etc ophalen en inleveren op verschillende bestemming.

Karlsruhe ligt prima op de route naar Frankrijk hoor. Wij rijden ook vaak via A61/A5 via Zwitserland naar Frankrijk.

Mr. Slow

https://shop.flixbus.nl/search?rideDate=27.01.2018&adult…

van Innsbruck naar Basel met de bus en daar opgepikt worden?

@jethro een behoorlijk luxe probleem kun je wel zeggen ja :)
@Quick Karlsruhe ligt zeker op de route, alleen vanaf daar naar Valtho is het nog 7u, dus niet echt ideaal als je voor het donker op de berg wil zijn. Maar vooralsnog de beste, goedkoopste en makkelijkste oplossing.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

@Tiny-m wel een goed idee, had ik nog niet aan gedacht. Dat is inderdaad wel mogelijk maar behoorlijk duur voor 1 dag, +/- €1000,-

Ik heb een redelijk alternatief gevonden, voor €50,- ga je in 6,5u met de trein van Innsbruck naar Geneve (normaal 6u met de auto).

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Pfuuu, da’s wel heel gek ja. Trein ziet er dan inderdaad beter uit.

Op Lyon vliegen vanuit München of Innsbruck bv?

@tum lijkt ne wel een hele mooie treinreis! Maakt het “probleem” nog groter

@tum lijkt me wel een hele mooie treinreis! Maakt het “probleem” nog groter

*bericht bewerkt door Jethro op 20 jan 2018 18:13

Ik ben een keer van serfaus naar Charmonix gegaan, zelfde soort verhaal. Toen trein van Oostenrijk naar Zwitserse deel van vliegveld Genève. Kan me herinneren dat trein boeken via Zwitserse site goedkoper was, maar weet ik niet helemaal zeker.

Vanaf Genève gaan er bussen van oa easy bus naar heel veel wintersport plaatsen, vaak voor zo’n 50€. Alles bij elkaar heeft mijn reis me toen minder dan 100€ gekost en een dag geduurd. Was wel écht de moeite waard; super uitzichten onderweg in de trein!

Ik heb onlangs de site rome2rio ontdekt.
Hier kun je op van elke willekeurige 2 plaatsen de verschillende reisopties vinden.

https://www.rome2rio.com/s/Innsbruck/Val-Thorens-73440-Saint…

Don`t eat yellow snow

@Raketman alle vluchten gaan via Londen, vanaf €150,- en je bent een dag kwijt. Niet echt top. Ik had ook gehoopt op een klein hoppertje.
@Jethro … of juist makkelijker :)
@Jaapm goede site inderdaad!

Gaat waarschijnlijk de trein worden van Innsbruck naar Geneve.

Thanks all!

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Jij wilt sowieso zeker gaan mazzelpik, alles lijkt erop dat volgende week nog beter weer gaat worden maar dan voor een langere periode alle langdurige weerberichten geven telkens veel zon aan en dat al enkele dagen!
Geniet ervan zou ik zeggen!

Haha, thanks @Freerider ! Gaan is een feit, alleen nog de vraag hoe :). Trein is natuurlijk wel storingsgevoelig met al die meters sneeuw! haha.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

@tum - ter info, München-Lyon heb ik al 2 keer gedaan met een rechtstreekse vlucht van Lufthansa. Nog steeds beschikbaar volgens Google Flights. Duurt een uur. De luchthaven in Lyon ligt niet ver van de snelweg die je richting Alpen / Chambery neemt. Hangt natuurlijk af van de route die jouw lift naar 3V neemt (rij zelf nooit via Duitsland / Geneve). Veel skiplezier in elk geval.

Plaats een reactie