Rijden Naar serfaus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus

Welke route is nog meer goed te doen richting serfaus ipv de fernpass

München-Kufstein is het minst kwetsbaar voor hevige sneeuw etc. Over Bregenz-Arlbergtunnel is ook een optie (korter, maar extra kosten voor gebruik van de tunnel).

Via Bregenz. Veel andere keuze is er niet denk ik.

Piste riderrrrr

Al eens gedacht aan de nachttrein dusseldorf - innsbruck 348 euro voor een familie van max 6 personen inclusief auto en ontbijt. En je wint een halve dag verlof

Vorig jaar via Bregenz naar Serfaus gereden. Uitstekend bevallen. Je betaalt inderdaad € 9,50 om door de tunnel te rijden maar wij vonden het een comfortabele route.

Al eens gedacht aan de nachttrein dusseldorf - innsbruck 348 euro voor een familie van max 6 personen inclusief auto en ontbijt. En je wint een halve dag verlof

koenbali op 21 jan 2018 20:20

Door de opmerking van @koenbali ben ik eens gaan kijken of dit een interessante optie is (en leuke ervaring).
Op de site kom ik alleen op een prijs uit van €1277,- Voor ons dan totaal niet interessant.

On topic: Bregenz vind ik vaak een prima alternatief, Bij goed weer en niet te veel drukte is de Fernpass een mooiere route. Qua snelheid maakt het niet heel veel uit.

Al eens gedacht aan de nachttrein dusseldorf - innsbruck 348 euro voor een familie van max 6 personen inclusief auto en ontbijt. En je wint een halve dag verlof

koenbali op 21 jan 2018 20:20

Door de opmerking van @koenbali ben ik eens gaan kijken of dit een interessante optie is (en leuke ervaring).
Op de site kom ik alleen op een prijs uit van €1277,- Voor ons dan totaal niet interessant.

On topic: Bregenz vind ik vaak een prima alternatief, Bij goed weer en niet te veel drukte is de Fernpass een mooiere route. Qua snelheid maakt het niet heel veel uit.

1277 lijkt me enorm duur. Ik spreek over een familieprijs voor 2 volwassenen en max 4 kinderen in een 6p coupe enkele reis inclusief autovervoer. Waarop slaat jouw prijs dan?

Wilcoski op 22 jan 2018 12:16

Bij slecht weer en/of sneeuw sowieso via Bregenz rijden! Wij rijden naar Fiss, in de kerstvakantie via Bregenz gereden. Is voor ons met caravan fijner rijden als de Fernpass, terug op zondag zonder caravan wel de Fernpass genomen. Geen problemen gehad. Gewoon in Duitsland voor Memmingen even goed het weerbericht en filemeldingen in de gaten houden en dan kan je altijd nog een keuze maken. Via Bregenz en Arlbergtunnel is maar een klein stukje omrijden.

München-Kufstein is het minst kwetsbaar voor hevige sneeuw etc.

Naar Serfaus is München - Kufstein toch een serieuze omweg, om maar te zwijgen over de drukte…

Nee, dan vind ik Bregenz-Arlbergtunnel toch wel veruit de beste optie.

Ik ben net terug uit Serfaus Fiss Ladis en ben er +15 keer geweest. Wij checken tegenwoordig bij Ulm (vlak voor Memmingen) gewoon even Google Maps. Dan kan ik zo zien of het gezelliger is op de Fernpass of voor de Arlberger Tunnel. Bij sneeuwval is de Fernpass wel een risicootje, dan altijd via Lindau/Bregenz

*bericht bewerkt door Kor@ op 04 feb 2018 16:19

Sneeuwt het al?

Dat wordt volgende week spannend welke route we moeten kiezen: via de Fernpas of de Alberger tunnel

Ik denk dat wij bij sneeuwval de tunnel-route kiezen … die € 9,50 vindt ik veel fijner dan uren in de file staan!

Ik ben net terug uit Serfaus Fiss Ladis en ben er +15 keer geweest. Wij checken tegenwoordig bij Ulm (vlak voor Memmingen) gewoon even Google Maps. Dan kan ik zo zien of het gezelliger is op de Fernpass of voor de Arlberger Tunnel. Bij sneeuwval is de Fernpass wel een risicootje, dan altijd via Lindau/Bregenz

Kor@ op 4 feb 2018 16:17

Hetzelfde hier. Goed weer en vroeg in de ochtend Fernpas, anders Bregenz.

Ik ben net terug uit Serfaus Fiss Ladis en ben er +15 keer geweest. Wij checken tegenwoordig bij Ulm (vlak voor Memmingen) gewoon even Google Maps. Dan kan ik zo zien of het gezelliger is op de Fernpass of voor de Arlberger Tunnel. Bij sneeuwval is de Fernpass wel een risicootje, dan altijd via Lindau/Bregenz

Kor@ op 4 feb 2018 16:17

Wij doen hetzelfde. Maandagavond vertrekken we naar Serfaus, dus er zal voldoende sneeuw op de weg zijn. Tussen Bregenz en Landeck kan ook leuke file staan, maar als het op de Fernpass stil staat is Arlberg en de tunnel veel sneller.

Ervaring komt net nadat je het nodig hebt

Ik ben net terug uit Serfaus Fiss Ladis en ben er +15 keer geweest. Wij checken tegenwoordig bij Ulm (vlak voor Memmingen) gewoon even Google Maps. Dan kan ik zo zien of het gezelliger is op de Fernpass of voor de Arlberger Tunnel. Bij sneeuwval is de Fernpass wel een risicootje, dan altijd via Lindau/Bregenz

Kor@ op 4 feb 2018 16:17

Wij doen hetzelfde. Maandagavond vertrekken we naar Serfaus, dus er zal voldoende sneeuw op de weg zijn. Tussen Bregenz en Landeck kan ook leuke file staan, maar als het op de Fernpass stil staat is Arlberg en de tunnel veel sneller.

ScubaFuz op 6 jan 2019 12:28

Hej
Laat je even weten hoe de situatie tussen Bregenz en Landeck was?
goed berijdbaar? sneeuwkettingen?
wij vertrekken volgende week :)
Wat info over de toestand van de pistes in Serfaus mag ook altijd natuurlijk :)

groetjes

De pistes is Serfaus zijn goed, heerlijk pak sneeuw. Vannacht heeft het hard gesneeuwd en nu zijn de hoogste pistes in het westen dicht maar alle andere gewoon open. Afgelopen zaterdag via de Arlbergtunnel gereden ging prima, alleen laatste 10 km omhoog naar Serfaus moest met sneeuwkettingen. Tip: in de Serfaus-Fis-Ladis app staat de actuele status van de liften en pistes

De pistes is Serfaus zijn goed, heerlijk pak sneeuw. Vannacht heeft het hard gesneeuwd en nu zijn de hoogste pistes in het westen dicht maar alle andere gewoon open. Afgelopen zaterdag via de Arlbergtunnel gereden ging prima, alleen laatste 10 km omhoog naar Serfaus moest met sneeuwkettingen. Tip: in de Serfaus-Fis-Ladis app staat de actuele status van de liften en pistes

Markvs op 9 jan 2019 08:37

. Hoe ver is dat om rijden via de alberg tunnel ?

De pistes is Serfaus zijn goed, heerlijk pak sneeuw. Vannacht heeft het hard gesneeuwd en nu zijn de hoogste pistes in het westen dicht maar alle andere gewoon open. Afgelopen zaterdag via de Arlbergtunnel gereden ging prima, alleen laatste 10 km omhoog naar Serfaus moest met sneeuwkettingen. Tip: in de Serfaus-Fis-Ladis app staat de actuele status van de liften en pistes

Markvs op 9 jan 2019 08:37

@Markvs
Helaas is SFL nooit zo goed in het tijdig bijwerken van de lift- en pistenstatus. Zowel op de app als op de website als op de pisteplannen in het gebied doen ze vaak voorkomen dat er meer open is dan er daadwerkelijk is. Mijn ervaring is dat ze meestal pas tegen 10en echt zijn geactualiseerd. En je dus net op weg bent naar Masner, om tot de conclusie te komen dat je bij de Scheid niet verder kan. Andersom kun je daar ook geluk mee hebben: ben weleens om 2 uur 's middags als enige in een na sneeuwval net geopend Masner aangekomen. Dat was wow-pow.

Ondanks dat: geniet ervan de komende dagen!

De pistes is Serfaus zijn goed, heerlijk pak sneeuw. Vannacht heeft het hard gesneeuwd en nu zijn de hoogste pistes in het westen dicht maar alle andere gewoon open. Afgelopen zaterdag via de Arlbergtunnel gereden ging prima, alleen laatste 10 km omhoog naar Serfaus moest met sneeuwkettingen. Tip: in de Serfaus-Fis-Ladis app staat de actuele status van de liften en pistes

Markvs op 9 jan 2019 08:37

. Hoe ver is dat om rijden via de alberg tunnel ?

Rudi100 op 9 jan 2019 09:35

Google maps - geweldige website ;)

Los van de antwoorden hierboven: waze of google maps. Meestal is over Bregenz de betere optie, maar… als de Fernpass rustig is, is dat prima te doen en de Arlberg schnellstrasse kan ook heel druk zijn. Sinds je bundel ook gewoon in het buitenland geldt zou ik gewoon daar op vertrouwen.

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 09 jan 2019 21:41

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

De pistes is Serfaus zijn goed, heerlijk pak sneeuw. Vannacht heeft het hard gesneeuwd en nu zijn de hoogste pistes in het westen dicht maar alle andere gewoon open. Afgelopen zaterdag via de Arlbergtunnel gereden ging prima, alleen laatste 10 km omhoog naar Serfaus moest met sneeuwkettingen. Tip: in de Serfaus-Fis-Ladis app staat de actuele status van de liften en pistes

Markvs op 9 jan 2019 08:37

@Markvs
Helaas is SFL nooit zo goed in het tijdig bijwerken van de lift- en pistenstatus. Zowel op de app als op de website als op de pisteplannen in het gebied doen ze vaak voorkomen dat er meer open is dan er daadwerkelijk is. Mijn ervaring is dat ze meestal pas tegen 10en echt zijn geactualiseerd. En je dus net op weg bent naar Masner, om tot de conclusie te komen dat je bij de Scheid niet verder kan. Andersom kun je daar ook geluk mee hebben: ben weleens om 2 uur 's middags als enige in een na sneeuwval net geopend Masner aangekomen. Dat was wow-pow.

Ondanks dat: geniet ervan de komende dagen!

77steve op 9 jan 2019 09:38

welke app is dat? of heb je een betere aanrader? ook i.v.m. sluiten van liften en bijhouden lawinegevaar wel fijn om uptodate app te hebben

De officiele app van SFL uit de Play Store. Daarop kan je ook de webcams van de dalstations zien. Kan ook handig zijn om de drukte (een beetje) te vermijden.

Plaats een reactie