Welke ski-jas 13-jarige ?

Mijn zoon wordt volgende maand 13 en zijn ski-jas is aan vervanging toe.
Kledingmaat 164.
Hij heeft op dit moment een lange smalle lichaamsbouw en had een goede pasvorm in het merk ‘Name it’ maar hier stopt zijn kindermaat.
Probleem nu is dat Decathlon ‘Wedze’ 14j te klein is en XS bij de heren te ruim.
Zo ook 164 in O’ Neal en Quicksilver… te korte mouwen en tegelijkertijd veel te ruime romp.
Iemand tips voor dit soort pasvorm “omhooggeschoten lang smal puber”.
'k Zou graag voor de Krokus iets gevonden hebben…
Alvast bedankt voor de input.
Ruud

Brunotti en protest vallen smaller.

Scapino heeft bij sommige Mountain Peak jassen ook een mooi slanke pasvorm.

Herkenbaar, hier een jas van Brunotti, maat 176. Zit goed, vorig seizoen gekocht en ondanks zijn groeispurt kon hij deze ook dit jaar weer aan.

*bericht bewerkt door MirjamP op 22 jan 2018 20:56

Voor mijn smalle 13 jarige (ook ongeveer 165) heb ik net een skijas en broek gekocht van Protest.

De maat 164 die ik nog heb liggen van Spyder is hem veel te breed en lang terwijl de broek daarvan wel goed was.

Ik kan je Falcon aanraden. Is wat smaller qua model.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Dankjewel voor de reacties,

Heel wat nuttige info om mee aan de slag te gaan.
'k Laat weten wat mijn komende ervaringen gaan zijn…

Ruud.

Hier ook Protest. Mn 14 jarige draagt S (damesmaat) mn 12 jarige 176. Ik vind de broeken wel wat langer vallen.

Rehall is ook aan te raden,

Misschien bij dameskleding kijken. Het zal toch niet allemaal dames/meisjesachtig zijn verwacht ik.
Maar het zal mogelijk wel wat smaller vallen.

Ik ben uiteindelijk naar Scapino gereden en heb daar een skijas, skibroek, thermisch ondergoed en twee souspulls met hoog kraagje gekocht van Mountain Peak voor nog geen 100,- euro.
Nog voornamer was de goede pasvorm van zowel broek als jas.

Intussen afgelopen week volop getest in Voralberg bij -13 gr. en bleek voldoende warm te zijn.
Ook 2 dagen sneeuw (+1500m) en regen (-1500m) gehad.
Bij regen begon na 'n uurtje de nattigheid stilaan door te komen en gelukkig viel dit samen met ‘t einde van de skidag.
Ikzelf draag The North Face en bij mij begon ‘t ook vochtig te worden.
De sneeuwval combineerde van afglijden tot smelten op de kledijstof.
In de praktijk bleek dat wij telkens 15’ in de droge lift zaten en 10’ over de afdaling deden en dat zorgde er dusdanig voor dat we opgedroogd aan onze afdaling begonnen.
Wat ik ook tijdens de regen zag, was skischoolgroepjes met wegwerp plastic vestjes over hun gewone kledij! Ook een idee in noodgevallen.
Tot slot… Ik heb geen persoonlijke belangen bij voornoemde winkel of merk.

Plaats een reactie