Review Spring Break Catamaran 166

Vorige week was het dan zover eindelijk met de Catamaran 166 in mijn tas richting Sölden, nu de verse sneeuw nog.
Nou die kwam er, na drie dagen zon volgden 4 dagen sneeuw.
Ik was een beetje huiverig door de extreme vorm ziet het er misschien toch net iets minder snowboardbaar uit, en zeker op de pistes “zou het wel te doen zijn”, nou het was te doen en hoe !
Door het uiterlijk trekt hij wel veel aandacht bij de lift of een restaurant, dat is even wennen maar leuk om verschillende mensen te spreken op deze manier.
Het board is 166 met een effective edge van slechts 104cm, het board profiel: Surf rocker in de nose en tail, flat (zero camber) tussen de buitenste inserts.
Op de piste mis je door de zero camber een beetje grip maar dat was door de goede sneeuw condities geen enkel probleem, het is tenslotte ook geen board weer je op de meest ijzige condities mee op pad gaat.
In de verse sneeuw was het een waar feest, de 166 lengte doet zijn werk hier en tegelijkertijd behoud het board zijn korte gevoel, dit samen met de smalle tail maken het erg wendbaar. De brede (3.4 cm breder dan de tail) en lichte neus komt erg makkelijk omhoog waardoor er een echt surfy gevoel ontstaat.
Zodra er iets van verse sneeuw te vinden is spuit de sneeuw door de swallow nose omhoog zonder dat het merkbaar afremt al zal dit het misschien wel een beetje doen.
Verse sneeuw aan de piste randen voelen als een never ending suf wave met dit wendbare ruimteschip.
Het was een waar feest om hierop te kunnen rijden, voor herhaling vatbaar.

null

null

null

null

null

*bericht bewerkt door Bobdeboarder op 24 jan 2018 08:29

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Hey ,

ik zou supergraag dit board kopen, maar ik ben bang dat het te groot gaat zijn, ik weeg namelijk rond de 72 kg, dus ik zou voor een normaal freeride board rond de 158.159 moeten zitten.

Wat denk jij?

Cheers
L

Plaats een reactie