2handscarving challenge

En weer een challenge, 2 hands carving dit keer
https://www.facebook.com/search/top/?q=2handscarving…

Dat wordt een mooie verzameling foto’s de eerste 2 staan er al

null

null

The older I get, the better I was

Ik ben nog druk bezig met deze challenge

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Tja. Je moet wel kunnen aantonen dat je na de bocht terug rechtgekomen bent 😛. Anders kan ik ook foto’s maken dat ik met mijn heup tot op de grond aan het carven ben 😉.

Dus: filmpje or it didn’t happen 😎.

@Morzel

Het is niet mijn challenge, maar een filmpje is geen probleem

Niet zomaar een filmpje trouwens, ga er even voor zitten.
Niet allen de absolute top van het carven,m aar ook de absolute top van video-editing.

De hele film, 5 minuten

De aanloop (spanning obouwen enzo) is een beetje lang, als je die wilt overslaan dan deze link
https://youtu.be/IF9mBW_p_eY?t=131

The older I get, the better I was

Ff wachten tot ik m’n nieuwe schoenen heb. Dan zal ik ook eens een poging wagen.

Übung macht den meister!!!

Wat is dat toch met die filmpjes met alleen maar slowmo beelden tegenwoordig…? Ik wil graag ook de snelheid en power zien…

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane, dan moet je het filmpje x2 zetten. Wil nog wel eens helpen

A winter without powder isn't a winter!

Wat is dat toch met die filmpjes met alleen maar slowmo beelden tegenwoordig…? Ik wil graag ook de snelheid en power zien…

Shane op 26 jan 2018 22:27

Dat vind ik dus ook wel jammer.

Übung macht den meister!!!

Ik probeer al te scrollen, maar niet het gewenste effect @Joostw … 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Leuk om eens te proberen als het carven zonder teveel nadenken gaat op een mooie corduroy piste. Nog twee weken wachten en dan weer richting de bergen en sneeuw.

Ik ga maar weer Ryan Knapton zijn videootjes kijken… Qapow!

Wat is dat toch met die filmpjes met alleen maar slowmo beelden tegenwoordig…? Ik wil graag ook de snelheid en power zien…

Shane op 26 jan 2018 22:27

Zo beter? Hieronder een drone filmpje zonder slomo.
Geschoten op de (onder carvers) wereldberoemde ;) Saint Barthelemy piste in Zinal.
Waarom die piste onder carvers zo geliefd is kun je mooi zien op deze foto vanaf de zijkant.
-enorm brede en lekker lange piste (400 m hoogteverschil)
-de hele tijd dezelfde hellingshoek (kun je mooi in je ritme komen)
-echt goed zwart steil (gemiddeld 58%, de Harikiri is max. 74% op zijn steilste punt)
-vaak rustig omdat je er alleen met een sleeplift komt (ieder nadeel heb z’n voordeel)

null

Drone filmpje
https://youtu.be/fGO5kB09ysA?t=23

*bericht bewerkt door Onnem op 27 jan 2018 11:25

The older I get, the better I was

The older I get, the better I was

The older I get, the better I was

Is 1 van deze filmpjes al van @RFKangoo op z’n nieuwe hardboots? 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik las “tweedehands” carving challenge 😂 was serieus benieuwd wat ik me daar bij moest voorstellen 🤣

We gaan het zondag meemaken

Volgens het laatste filmpje is het in elk geval geen enkel probleem op blauw, dus waarom zou het in Zoetermeer niet lukken?? ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Is 1 van deze filmpjes al van @RFKangoo op z’n nieuwe hardboots? 😉

Shane op 9 feb 2018 18:38

Ben nog druk aan het oefenen. :p
Zondag 1e keer met nieuwe schoenen.
Zal eens kijken of het al filmwaardig is.

Begin wel nieuwsgierig te worden naar filmpjes van @Onnem zelf. ;)

Übung macht den meister!!!

Nou nou, ZITTEN die boarders eens niet op de piste, gaan ze d’r op LIGGEN. Altijd hetzelfde met die plankenrijders. ;)

Nee, geintje jongens, klasse plank beheersing! Dat krijg ik op ski’s helaas nooit klaar. #skiersDoItStandingUp.

Begin wel nieuwsgierig te worden naar filmpjes van @Onnem zelf. ;)

RFKANGOO op 9 feb 2018 21:10

Heb geen filpmjes, wel ergens een foto. Ik kom op frontside tot onderarm plat over de sneeuw vegen. Ik kan hem aardig op de kant leggen en ook bochten goed aaneengesloten, maar nou niet bepaald zo ver als die mannen op die filmpjes die iedere bocht backside met heup op de sneeuw komen en twee armen op de sneeuw…

The older I get, the better I was

Goed materiaal helpt wel een hoop. Bij Rimml in Soelden kun je Virus boards huren. En niet alleen hun basis modellen (voorzover er bij Virus sprake is van basis dan…). Voelt gelijk alsof je in een Ferrari rijdt ipv een GTI

The older I get, the better I was

Goed materiaal helpt wel een hoop. Bij Rimml in Soelden kun je Virus boards huren. En niet alleen hun basis modellen (voorzover er bij Virus sprake is van basis dan…). Voelt gelijk alsof je in een Ferrari rijdt ipv een GTI

Onnem op 10 feb 2018 08:55

Waarschijnlijk ben ik wel eens binnen geweest daar. Heb in al die jaren pas in 1 zaak een hele collectie raceboards. En dat was in Sölden.
Weet zelf niet zo goed wat ik van Virus moet vinden. Heb er nog nooit op gereden maar vond ze wel altijd vreselijk duur.

Übung macht den meister!!!

Begin wel nieuwsgierig te worden naar filmpjes van @Onnem zelf. ;)

RFKANGOO op 9 feb 2018 21:10

Heb geen filpmjes, wel ergens een foto. Ik kom op frontside tot onderarm plat over de sneeuw vegen. Ik kan hem aardig op de kant leggen en ook bochten goed aaneengesloten, maar nou niet bepaald zo ver als die mannen op die filmpjes die iedere bocht backside met heup op de sneeuw komen en twee armen op de sneeuw…

Onnem op 10 feb 2018 08:53

Het is misschien ook de aanpassing van de techniek. Je gebruikt bij dit soort bochten meer tiefentlastung waarbij je normaal meer hochentlastung gebruikt.
Ook zie ik ze op je laatste filmpjes niet op een “snowboard” rijden maar op een skwal. Misschien dat het hiermee makkelijker gaat maar heb daar zelf nooit mee gereden.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 10 feb 2018 13:59

Übung macht den meister!!!

Goed materiaal helpt wel een hoop. Bij Rimml in Soelden kun je Virus boards huren. En niet alleen hun basis modellen (voorzover er bij Virus sprake is van basis dan…). Voelt gelijk alsof je in een Ferrari rijdt ipv een GTI

Onnem op 10 feb 2018 08:55

Waarschijnlijk ben ik wel eens binnen geweest daar. Heb in al die jaren pas in 1 zaak een hele collectie raceboards. En dat was in Sölden.
Weet zelf niet zo goed wat ik van Virus moet vinden. Heb er nog nooit op gereden maar vond ze wel altijd vreselijk duur.

RFKANGOO op 10 feb 2018 13:46

Geen vergelijk met serie boards zoals bijv. Silberpfeil. Klantengrip en stabiliteit maken het grootste verschil, dat komt geen einde aan. Dat geeft zoveel vertrouwen dat je vanzelf steeds harder durft en dus gaat…

The older I get, the better I was

Goed materiaal helpt wel een hoop. Bij Rimml in Soelden kun je Virus boards huren. En niet alleen hun basis modellen (voorzover er bij Virus sprake is van basis dan…). Voelt gelijk alsof je in een Ferrari rijdt ipv een GTI

Onnem op 10 feb 2018 08:55

Waarschijnlijk ben ik wel eens binnen geweest daar. Heb in al die jaren pas in 1 zaak een hele collectie raceboards. En dat was in Sölden.
Weet zelf niet zo goed wat ik van Virus moet vinden. Heb er nog nooit op gereden maar vond ze wel altijd vreselijk duur.

RFKANGOO op 10 feb 2018 13:46

Geen vergelijk met serie boards zoals bijv. Silberpfeil. Klantengrip en stabiliteit maken het grootste verschil, dat komt geen einde aan. Dat geeft zoveel vertrouwen dat je vanzelf steeds harder durft en dus gaat…

Onnem op 10 feb 2018 14:16

Momenteel rijdt ik op een custom made Tomahawk en heb geen idee hoe een Silberpfeil rijdt. Vond de 1e F2 sl worldcup edition een vreselijke plank. Kon er weinig mee.
Zal eens bij duijvestein vragen of ze een Virus in hun huur programma hebben. ;)

Übung macht den meister!!!
I can stick uphill ice, on my saucer...

Wow, het is altijd wel weer ‘happy shreddin’ met Ryan Knapton hè! Mooi filmpje.

Zinal 2018

The older I get, the better I was

Zinal 2018

Onnem op 29 mrt 2018 20:40

Ik kom op een vlakke blauwe piste niet veel verder dan dit. (heb ook nog niet meer filmmateriaal van mezelf)
https://youtu.be/DXcGwwyNIQg

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie