Skischoen zelf verwarmen?

Ik heb een paar salomon x pro cs met custom shell.

Heeft iemand ervaring met het zelf verwarmen in de oven?

Via onderstaande link lijkt het wel te doen mits je de binnenschoen en binnenplaat eruit haalt. Ook uit kijken dat je de schoen niet tegen het materiaal van de oven plaatst.
https://youtu.be/gcUy-MUqYBk

Groeten,
Michel

Misschien is een pan Heet water een betere optie:

https://youtu.be/28uDBBCfzd0

I can stick uphill ice, on my saucer...

Misschien is een pan Heet water een betere optie:

https://youtu.be/28uDBBCfzd0

Shane op 29 jan 2018 15:32

Geen gek idee inderdaad…!

Ik heb een verwarmde tas voor skischoenen die (onder andere) de schoenen heet genoeg kan stoken voor thermoforming van de liners.

Well zien dat het je custom zooltjes uit de schoenen haalt 😉.

Bij een goede winkel kan je na een tijdje gewoon terugkomen om de schoen te laten verwarmen. In ieder geval bij de winkel waar wij de schoenen van mij vriendin kochten. Zelfs nu na een jaar mogen 2e nog komen om het te laten doen. Niet nodig maar wel service. Waarom zou je zelf willen gaan kloten?

🏂

Bij een goede winkel kan je na een tijdje gewoon terugkomen om de schoen te laten verwarmen. In ieder geval bij de winkel waar wij de schoenen van mij vriendin kochten. Zelfs nu na een jaar mogen 2e nog komen om het te laten doen. Niet nodig maar wel service. Waarom zou je zelf willen gaan kloten?

Martin9 op 29 jan 2018 15:50

Omdat je de schoen niet in een winkel hebt gekocht, maar online? Geen idee hoor, maar dat is de reden die ik kan bedenken.

Bij een goede winkel kan je na een tijdje gewoon terugkomen om de schoen te laten verwarmen. In ieder geval bij de winkel waar wij de schoenen van mij vriendin kochten. Zelfs nu na een jaar mogen 2e nog komen om het te laten doen. Niet nodig maar wel service. Waarom zou je zelf willen gaan kloten?

Martin9 op 29 jan 2018 15:50

Omdat je de schoen niet in een winkel hebt gekocht, maar online? Geen idee hoor, maar dat is de reden die ik kan bedenken.

GiGi op 29 jan 2018 15:58

Overgenomen van iemand

Het ligt eraan wat je wilt bereiken. Met een föhn kun je plaatselijk verwarmen.
Als je ze op 80 graden in de oven stopt gaan ze terug naar de ‘fabrieksinstelling’. Sommige winkels kun je voor €50 ofzo laten verwarmen als je ze daar niet gekocht hebt.

*bericht bewerkt door Gaston op 29 jan 2018 16:13

Tijd voor een uitpakparty?!

Het ligt eraan wat je wilt bereiken. Met een föhn kun je plaatselijk verwarmen.
Als je ze op 80 graden in de oven stopt gaan ze terug naar de ‘fabrieksinstelling’. Sommige winkels kun je voor €50 ofzo laten verwarmen als je ze daar niet gekocht hebt.

Gaston op 29 jan 2018 16:11

1 drukpuntje verlichten en ik denk dat ik dat zelf redelijke makkelijk kan verhelpen mits ik de schaal wat flexibeler krijg…

Bij een goede winkel kan je na een tijdje gewoon terugkomen om de schoen te laten verwarmen. In ieder geval bij de winkel waar wij de schoenen van mij vriendin kochten. Zelfs nu na een jaar mogen 2e nog komen om het te laten doen. Niet nodig maar wel service. Waarom zou je zelf willen gaan kloten?

Martin9 op 29 jan 2018 15:50

Niet zelf kloten wil het graag zelf kunnen, net zoals zelf een ketting of band of een wiel vervangen van mijn atb…

Niet zelf kloten wil het graag zelf kunnen, net zoals zelf een ketting of band of een wiel vervangen van mijn atb…

Michel13 op 29 jan 2018 16:16

Het fitten van een skischoen is alleen niet iets wat je om de zaterdag een keertje moet doen. Het is niet een skill die je per se zelf hoeft te hebben lijkt me. En ik vind het lastig afwegen of het zelf kunnen fitten opweegt tegen het risico van het verprutsen van de hele schoen.

Aan de andere kant: met een föhn kan je inderdaad heel goed plaatselijk wat verwarmen. Dan is er ook minder risico op het ‘verprutsen’ van de hele schoen.

Bij een goede winkel kan je na een tijdje gewoon terugkomen om de schoen te laten verwarmen. In ieder geval bij de winkel waar wij de schoenen van mij vriendin kochten. Zelfs nu na een jaar mogen 2e nog komen om het te laten doen. Niet nodig maar wel service. Waarom zou je zelf willen gaan kloten?

Martin9 op 29 jan 2018 15:50

Niet zelf kloten wil het graag zelf kunnen, net zoals zelf een ketting of band of een wiel vervangen van mijn atb…

Michel13 op 29 jan 2018 16:16

Beste Marcel, ook ik knutsel graag aan mijn MTB, denk er ook over na om zelf mijn schoenen te verhitten, heb jij het ondertussen al in praktijk gebracht en wat is je ervaring, ben zeer benieuwd.

Aan binnenschoenen knutselen heb ik me wel gewaagd (met rijst in de magnetron en of met fohn). Dat ging prima. Buitenschoenen verwarmen lijkt me wel spannend…te heet en ze smelten onder je vandaan ;)

Sommige winkels kun je voor €50 ofzo laten verwarmen als je ze daar niet gekocht hebt.

Gaston op 29 jan 2018 16:11

Vorig jaar in Italië laten doen, kostte me 10euro.

Was effectief max. 10 minuten werk.

Heb het bij de skihut laten doen. Was gratis, maar zooltjes die ik erbij nam kostte 60 euro. Daar zullen ze de winst op pakken.
Medewerker is 'n uur bezig geweest. Afplakken drukpunten schoen om m’n voet duwen etc.

Je zou het ook wel zelf kunnen doen, maar je hebt nog iemand nodig en 't lijkt me een heel gedoe.

Met een föhn en een thermometer kan het best zelf, als je ook de mogelijkheid hebt om het in de juiste vorm af te laten koelen. Maar voor drukpunten hoef je niet per se te verwarmen, bij hele kleine plekjes kan een beetje frezen ook prima (als je weet wat je doet).

Hoewel ik overigens ook graag alles zelf doe, zou ik me bij skischoenen ook beperken tot de binnenschoen (en natuurlijk schnallen verstellen ed).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie