Skipas Solden / Hochgurgl / Obergurgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Hallo allemaal,
In maart gaan wij een weekje skiën in Solden, maar ik zie dat de prijzen van de skipas flink verhoogd zijn (285,-).
Dit zou komen omdat je met deze pas ook kunt gaan skiën in Hochgurgl en Obergurgl. Nu zijn wij dat helemaal niet van plan, omdat je dan met de bus moet en dat hoeft voor ons niet. Weet iemand of er ook een pas voor alleen Solden te koop is die ook wat goedkoper is? In Ischgl doen ze dat zo wel, wel zo eerlijk als je niet naar een ander dorp wilt gaan om te skiën. Anders wordt het volgend jaar gewoon weer Ischgl ;-)

Het lijkt erop dat een skipas vanaf 3 dagen geldig is in Sölden én in Hochgurgl/Obergurgl. In Montafon hebben ze ook zo’n actie uitgehaald, door Brandnertal in de pas in te sluiten, en zo dus de prijs te verhogen. Maar ik zou toch eens een kijkje gaan nemen in de Gurgls, schijnt een prachtig gebied te zijn.

It's all about the turns duuuuuude!

Als je mij een weekpas cadeau zou doen, zou ik 6 dagen in de Gurgls gaan skiën en 0 dagjes in Sölden… Maar dat ben ik.

De prijsverhoging zal met die combi te maken hebben denk ik.

Skipas prijzen waren al behoorlijk hoog in Sölden. Dus als ik kijk naar wat de prijs was en nu is zit daar niet heel veel verschil tussen. Lijkt meer op een jaarlijkse verhoging en dan zit er nog een extraatje bij ook. Voor de Gurgls zit er er denk ik een groter verschil tussen.

Toch wel een aanrader om een in ieder geval een dagje naar de Gurgls te gaan hoor, een verademing in vergelijking met Sölden ;)

Bedankt voor jullie reacties! Dan gaan we toch maar een keer de skibus in op weg naar de Gurgls!

Vorig jaar kon je nog kiezen of je voor een meerprijs ook naar Hochgurgl en Obergurgl wilde, dan zouden ze dat vanaf dit jaar veranderd hebben.

Vorig jaar kon je nog kiezen of je voor een meerprijs ook naar Hochgurgl en Obergurgl wilde, dan zouden ze dat vanaf dit jaar veranderd hebben.

Maris op 31 jan 2018 16:08

Ja blijkbaar wel, ik vind het jammer dat je niet de keuze hebt, dan kan ieder voor zichzelf beslissen.

null

Getrouwd in Obergurgl… kan er ook fantastisch skiën … ;-)

Op het terras aan het “crossmountain point” (motomuseum) in het zonnetje, met een apfelstrudel en een grote “hopthee”. Jummiejummie
Zeker doen de Gurgls.

Als je er voor kiest een dagje naar de gurgls te gaan doe dat dan dag 1 of 2… wedje dat je er na in Solden te hebben geskied meer dan 1 dag heen gaat!!!
Eettip… in t restaurantje van hotel olymp, net onder de 6 persoons stoeltjes lift in hochgurgl… heel leuk tentje met openhaard en lekker eten!

ik zie dat de prijzen van de skipas flink verhoogd zijn (285,-).

Anders wordt het volgend jaar gewoon weer Ischgl ;-)

Puckster op 31 jan 2018 15:38

Is het in Ischgl dan zo veel goedkoper? Lijkt me ook geen goedkoop gebied.
Op basis van de ;-) ga ik er maar vanuit dat je niet werkelijk de bestemming laat afhangen van de prijs van de skipas.

Dit zou komen omdat je met deze pas ook kunt gaan skiën in Hochgurgl en Obergurgl.

Puckster op 31 jan 2018 15:38

Zo’n samenwerking zou natuurlijk niet duurder hoeven te zijn. Het trekt voor beide gebieden extra mensen aan, zonder dat daar hogere kosten tegenover staan.
Dit in tegenstelling tot wanneer gebieden echt samengevoegd worden d.m.v. liften en pistes. Dan moet die investering terugverdient worden.

Als je mij een weekpas cadeau zou doen, zou ik 6 dagen in de Gurgls gaan skiën en 0 dagjes in Sölden… Maar dat ben ik.

GiGi op 31 jan 2018 15:51

Smaken verschillen, blijkt maar weer. Ik heb vorig jaar een week in Obergurgl gezeten en was blij dat ik voor de afwisseling een dagje naar Sölden kon. Obergurgl en Hochgurgl zijn twee leuke, afwisselende en rustige gebiedjes, maar voor een hele dag vind ik één van beide delen te klein, dus moet je de lange horizontale verbindingslift nemen. Daar hou ik niet van. Als ik in de lift zit, wil ik hoogteverschil overbruggen. Dit geldt natuurlijk ook voor de Gletscherexpress in Sölden, maar die is een stuk korter en daar kun je in ieder geval skiënd of boardend terug.
Als ik weer eens een week in Sölden zit, zal ik waarschijnlijk wel één of twee daagjes naar Obergurgl gaan en voor een paar daagjes zou ik er misschien ook nog wel eens heen gaan, maar niet voor meer dan vier dagen.

Annoying skiers since 2003

Ik ben net terug uit Sölden en heb de Gurgls niet gemist. Andersom, toen ik in Obergurgl zat had ik geen moment behoefte aan Sölden. Maar als je eens een dagje wat anders wilt, dan kan dat nu een stuk makkelijker. De pas is volgens mij niet heel veel duurder geworden dan andere jaren.

Is het in Ischgl dan zo veel goedkoper? Lijkt me ook geen goedkoop gebied.

Ja dat scheelt 38,- per persoon per pas. Dat vind ik een groot verschil. Dus volgend jaar kerst gaan we weer terug naar Ischgl!

Eventjes een stukje off topic.
@ hessel en GiGi, en alle andere regelmatige Oostenrijkgangers,
Zelf ben ik dit jaar een weekje geweest rond “kerst en nieuw” en ga nog een keertje 4 dagen en nog 2-maal een week skien.(4x in totaal)
Voor mezelf heb ik dit jaar de "Tirol snowcard " aangeschaft.
Dit blijkt na grondige berekeningen uiteindelijk een voordeel te zijn van een 260euro voor mij. Dus bijna een skipas voor een paasweek in ischgl.
Aangezien jullie blijkbaar toch ook regelmatige skiers zijn, onderstaande vraag.
Maken jullie ook gebruik van deze skipas?

Hieruit blijkt dus toch dat veel skien “voordelig” is. 🤙😃😃

Ja dat scheelt 38,- per persoon per pas. Dat vind ik een groot verschil. Dus volgend jaar kerst gaan we weer terug naar Ischgl!

Puckster op 1 feb 2018 07:38

Heb je dan ook de kosten voor de accommodatie, eten, drinken en eventuele les en huur van materiaal (indien van toepassing) vergeleken? Misschien is dat allemaal wel duurder in Ischgl. Maar goed, ik begrijp sowieso niet dat je voor een paar tientjes ergens anders heen gaat.

Annoying skiers since 2003

@Puttie als je veel in Tirol zit is de Tirol Snowcard inderdaad geweldig, zelf ook een seizoen gehad. Maar ik kom eigenlijk alleen in Tirol in het najaar en in het voorjaar, bij lange na niet genoeg dagen om een Tirol Snowcard eruit te halen.

Ik vind te veel verschillende dingen leuk, waardoor ik toch veel verschillende skipassen nodig heb. Waar ik kan, probeer ik natuurlijk wel slim om te gaan met de samenwerkingsverbanden die er zijn.

Ja dat scheelt 38,- per persoon per pas. Dat vind ik een groot verschil. Dus volgend jaar kerst gaan we weer terug naar Ischgl!

Puckster op 1 feb 2018 07:38

Heb je dan ook de kosten voor de accommodatie, eten, drinken en eventuele les en huur van materiaal (indien van toepassing) vergeleken? Misschien is dat allemaal wel duurder in Ischgl. Maar goed, ik begrijp sowieso niet dat je voor een paar tientjes ergens anders heen gaat.

sterko op 1 feb 2018 12:32

Sölden is al 1 van de duurste gebieden in Oostenrijk. Dus vergeleken Ischgl maakt dat echt weinig uit.

Heb nog geen vergelijkingsmateriaal, maar de Gurgls blijven na 10 jaar (en voor de oudere familie al zo’n 20 jaar) heel erg leuk. Divers qua pisteaanbod, goeie restaurantjes, lekkere sneeuw. En ik denk in 1-2 bezoekjes goed te doen om (bijna) alles te bezoeken. Zitten zelf altijd in Obergurgl, maar meestal toch minimaal 3 dagen Hoch opzoeken, als het weer het toelaat…

Ja dat scheelt 38,- per persoon per pas. Dat vind ik een groot verschil. Dus volgend jaar kerst gaan we weer terug naar Ischgl!

Puckster op 1 feb 2018 07:38

Heb je dan ook de kosten voor de accommodatie, eten, drinken en eventuele les en huur van materiaal (indien van toepassing) vergeleken? Misschien is dat allemaal wel duurder in Ischgl. Maar goed, ik begrijp sowieso niet dat je voor een paar tientjes ergens anders heen gaat.

sterko op 1 feb 2018 12:32

Sorry wat een vreemde reactie. Ik heb het over prijzen van de skipas niet de hele vakantie. Als je de skigebieden met elkaar vergelijkt vind ik het verschil in prijs voor de pas groot ja, voornamelijk omdat je in Solden ineens extra gaat betalen voor een gebied waar je wellicht niet heen wil. Dat heeft verder niks met de totale prijs voor de wintersport te maken

Sorry wat een vreemde reactie. Ik heb het over prijzen van de skipas niet de hele vakantie. Als je de skigebieden met elkaar vergelijkt vind ik het verschil in prijs voor de pas groot ja, voornamelijk omdat je in Solden ineens extra gaat betalen voor een gebied waar je wellicht niet heen wil. Dat heeft verder niks met de totale prijs voor de wintersport te maken

Puckster op 1 feb 2018 13:19

Dus als de accommodatie, eten, drinken e.d. samen in Igschl bijvoorbeeld € 50,00 per persoon duurder is dan in Sölden, ga je toch naar Ischgl omdat daar de skipas € 38,00 goedkoper is?
Als voor jou de prijs het belangrijkste is bij de keuze van je bestemming, moet je toch alle kosten bij elkaar optellen en niet alleen maar kijken naar de prijs van 1 onderdeel van de vakantie?

Ik begrijp overigens uit andere reacties dat de prijs van de skipas in Sölden helemaal niet zo veel gestegen is, dus je betaald niet meer voor de mogelijkheid om in een ander gebied te kunnen skiën. Je krijgt die mogelijkheid gratis.

Annoying skiers since 2003

Sorry wat een vreemde reactie. Ik heb het over prijzen van de skipas niet de hele vakantie. Als je de skigebieden met elkaar vergelijkt vind ik het verschil in prijs voor de pas groot ja, voornamelijk omdat je in Solden ineens extra gaat betalen voor een gebied waar je wellicht niet heen wil. Dat heeft verder niks met de totale prijs voor de wintersport te maken

Puckster op 1 feb 2018 13:19

Dus als de accommodatie, eten, drinken e.d. samen in Igschl bijvoorbeeld € 50,00 per persoon duurder is dan in Sölden, ga je toch naar Ischgl omdat daar de skipas € 38,00 goedkoper is?
Als voor jou de prijs het belangrijkste is bij de keuze van je bestemming, moet je toch alle kosten bij elkaar optellen en niet alleen maar kijken naar de prijs van 1 onderdeel van de vakantie?

Ik begrijp overigens uit andere reacties dat de prijs van de skipas in Sölden helemaal niet zo veel gestegen is, dus je betaald niet meer voor de mogelijkheid om in een ander gebied te kunnen skiën. Je krijgt die mogelijkheid gratis.

sterko op 1 feb 2018 13:39

Heb ik ergens gezegd dat de prijs mijn bestemming bepaalt??? Het gaat om het verschil en of je als klant de keuze hebt, maar ik ga op zo’n reactie verder maar niet in, dat is namelijk helemaal niet waar mijn eerste vraag in eerste instantie over ging.

*bericht bewerkt door Puckster op 01 feb 2018 13:47

Heb ik ergens gezegd dat de prijs mijn bestemming bepaalt???

Puckster op 1 feb 2018 13:42

Ja, twee keer zelfs:

In maart gaan wij een weekje skiën in Solden, maar ik zie dat de prijzen van de skipas flink verhoogd zijn (285,-).

Anders wordt het volgend jaar gewoon weer Ischgl ;-)

Puckster op 31 jan 2018 15:38

Ja dat scheelt 38,- per persoon per pas. Dat vind ik een groot verschil. Dus volgend jaar kerst gaan we weer terug naar Ischgl!

Puckster op 1 feb 2018 07:38
Annoying skiers since 2003

Wat een zeiksnor ben jij zeg…haal jij hier voldoening uit? Ga wat met je leven doen, alsjeblieft zeg…

Puckster op 1 feb 2018 13:57

Interessant dat iemand die “zeikt” over een paar tientjes, een ander een zeiksnor noemt.
Ik vind de denkwijze van de mens en in het bijzonder die van het Nederlandse soort soms erg intrigerend. Daarom stel ik deze vragen uit oprechte interesse.

Ik heb het nog even voor je opgezocht (geen dank).
In 2015/2016 koste een zesdaagse pas in Sölden € 261,00. In 2016/2017 € 269,00. Dat is een prijsverhoging van 3,1%. Bron: https://www.snowplaza.nl/weblog/7587-skipasprijzen-2016-2017…
Zouden ze dit jaar dezelfde prijsverhoging hebben doorgevoerd, zou de pas dit jaar € 277,00 hebben gekost. Je zou dus kunnen concluderen dat je € 8,00 meer betaald voor Hochgurgl en Obergurgl.

Sölden zou sowieso al € 30,00 duurde zijn dan Ischgl en dat is het de afgelopen jaren ook al geweest. Ga je nu volgend jaar naar Ischgl omdat de pas in Sölden € 38,00 duurder is, of uit principe omdat je geen € 8,00 meer wilt betalen voor Hochgurgl en Obergurgl?
Alvast bedankt voor je antwoord. Ik ben benieuwd.

Annoying skiers since 2003

Als je mij een weekpas cadeau zou doen, zou ik 6 dagen in de Gurgls gaan skiën en 0 dagjes in Sölden… Maar dat ben ik.

De prijsverhoging zal met die combi te maken hebben denk ik.

GiGi op 31 jan 2018 15:51

.
@GiGi ik vind de Gurgls geweldig geen wachttijden ,maar ik zou Solden ook niet willen missen,dus dat ze nu eindelijk een gezamenlijke pas hebben juich ik toe.De meerprijs ja het is niet anders.

Plaats een reactie